Toon posts:

Japanse IME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al enige tijd de Japanse IME te installeren. Echter, de downloads van de MS site vertellen mij dat ik niet de juiste versie van Windows heb (één download voor alle Windows-systemen, en één voor Office XP-systemen (niet dat ik Office heb, maar het was het proberen waard). Onderin de taalbalk kan ik wel Japans kiezen, maar dat maakt verder niks uit. Het lukt nog steeds niet op Japans te typen. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik de Japanse IME aan de praat kan krijgen?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

het is mij een keer gelukt met dat pakket, 50 mb of zo toch? Ik had overigens wel office geistalleerd. das toch een vereiste geloof ik....

Waar of wat wil je in het japans typen / doen dan?

eerst kijken dan zeiken

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:19

Robin F.

5 micron is huge

Met welke windows-versie werk je? Ik neem aan 98, omdat de IME blijkbaar niet standaard meegeleverd is (zoals bij 2000/XP). Ik heb het zelf net even geprobeerd, met het bestand JAMONDO.EXE van de MS website. Installatie is een eitje. Als je dan in de taakbalk "JP" selecteert, krijg je een klein zwevend venstertje te zien. Door op de A te klikken zet je de input-modus in hiragana (incl. Kanji-conversie).

Let er wel op dat invoer in het Japans alleen werkt in programma's die dat ondersteunen. In de praktijk betekent dat Internet Explorer 5.x en hoger, en Word (Office) 2000 en hoger.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!