[FreeSCO] Hoe en wat met Poorten...

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na heel veel zoeken op got en in de freesco manual kom ik er niet meer uit!
Ik ben op zoek hoe ik poorten open kan zetten (of op andere poorten kan instellen) om bijvoorbeeld MSN file transfers goed te krijgen.
Ook wil ik kijken wat er met de Bit Torrent poorten is (status ervan zeg maar).

Omdat ik niet heel veel van linux weet zit ik maar een beetje in telnet te staren naar de prompt...

Heeft iemand wél een website gevonden waar het duidelijk wordt hoe ik dit aan pak? Of heeft iemand zelf de oplossing?

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
de freesco web-admin is hier voor gemaakt. daarin kun je heel eenvoudig de poort etc. invullen. je vind het op http://**ipadres server**:82

[ Voor 33% gewijzigd door GFoAP op 20-01-2004 17:55 ]

• iAR
  • Niet online
Robert-Jan schreef op 20 januari 2004 @ 17:52:
de freesco web-admin is hier voor gemaakt. http://**ipadres server**:82
Bewerking is afgebroken
Internet Explorer kan geen verbinding met de opgevraagde webpagina maken. De pagina is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar.
op adres 192.168.0.1:82

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

zerosignal schreef op 20 januari 2004 @ 17:56:
[...]

[...]

op adres 192.168.0.1:82
Heb je hem wel aanstaan?
ff bij setup kijken.

Andere optie:
met telnet inloggen en intypen: edit /etc/portfw.cfg
dan kan je handmatig de boel intypen, in die file staat ook uitleg...

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy_J op 20-01-2004 18:03 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Port forwarding is niet echt heel makkelijk met freesco, maar niet onmogelijk.

http://freesco.blitzaffe.com/howtoguides.php

geeft al wat tips. Ik kan mijn eigen papieren hiervoor niet (meer) vinden => draai hem ook niet meer.

• iAR
  • Niet online
Oke, zoe kan ik die web-admin page alsnog aanzetten? :)

Anyway, via telnet...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/telnet_lsview.gif
geen portfw.cfg, maar wel forward.cfg, met daarin:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/telnet_catforward.gif
zou dit het zijn? :)

maar dan, echt een voorbeeld wil ik het niet noemen...
en hoe kan ik zien welke poorten dan "open" staan?

• iAR
  • Niet online
jevn schreef op 20 januari 2004 @ 18:10:
Port forwarding is niet echt heel makkelijk met freesco, maar niet onmogelijk.

http://freesco.blitzaffe.com/howtoguides.php

geeft al wat tips. Ik kan mijn eigen papieren hiervoor niet (meer) vinden => draai hem ook niet meer.
Problem:
You want to forward a range of addresses from the router to a specific box on your LAN, such that requests to any of the selected ports is automatically forwarded to the selected box.

Solution:
Login to your Freesco box as root (via telnet). Type:

cd /mnt/router/rc
edit rc_user

Near the end of the file, just below the spot where it says "Starting rc_user...", type the following.
ipautofw -A -r tcp <firstport> <lastport> -h <destination>

Replace <firstport> with the FIRST port in the range, and <lastport> with the LAST port in the range. Replace <destination> with the IP address of the machine you want the ports to be forwarded to.

For example, to forward ports 2500-2600 to a machine on your LAN at 192.168.43.102, you'd enter:

ipautofw -A -r tcp 2500 2600 -h 192.168.43.102

Now, restart rc_user with the following command:
/mnt/router/rc/rc_user restart
The range of ports should now be open, and automatically forwarded to the desired machine.
Klopt het als ik zeg dat je van machine met ip 192.168.43.102 de poorten 2500 tot 2600 kunt gebruiken (lees: deze staan open). Andere machines in het netwerk kunnen deze poorten dan niet gebruiken?

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

welke versie heb je eigenlijk?

• iAR
  • Niet online
Speedy_J schreef op 20 januari 2004 @ 19:12:
welke versie heb je eigenlijk?
v0.2.7 dacht ik

• GFoAP
0.2.7 is niet de nieuwste, maar super degelijke versie, heb ik ook jaren met veel plezier gedraaid. je kan via telnet de setup bereiken, daar staat ergens de Time and Control Server. het gaat natuurlijk om de control server, die moet je voor locaal gebruik aan zetten (optie s geloof ik, maar dat staat er wel bij) de webserver hoeft dan niet aan te staan, omdat er een aparte webserver voor wordt gebruikt.

• iAR
  • Niet online
Dit heb ik nu gedaan:

• setup <enter>
• 2) change advanced settings
• a) advanced settings
• 44) control http and time server
• s) enable service locally, secure (recommended)
• control http server ip port : 82
• time server: - (disable)

Ik kan nog ff niet rebooten, maar als het goed is kan ik zo via 192.168.0.1:82 via de browser de boel editen? (Als ik weet hoe dat moet :+)

• GFoAP
ja, dan krijg je zo'n login pop-up waar je met je username/password in kan loggen. en daar staat ook ergens port forwarding (of port mapping) bij, wijst zich verder vanzelf

[ Voor 8% gewijzigd door GFoAP op 20-01-2004 21:13 ]

• iAR
  • Niet online
Oke, ik ben een heel eind verder... Ik kan theoretisch zo'n port forward instellen...
Maar daarover heb ik nog een vraag... (meervoud)

1. hoe zie ik of zo'n poort dicht zit? anders hoef ik hem niet te forwarden, toch?

2. hoe moet dat forwarden precies? er staat:
Add forwarding of incoming packets
of TYPE [TCP | UDP] PORT ...
to ADDR ... PORT ...
Oftwel, de inkomende pakje van TCP (in dit geval) via poort (ik noem maar iets) 6810) wil ik naar mijn IP (192.168.0.4) maar via welke poort dan? :?

En hoe zit het met andere pc's in het netwerk als die iets aan te vragen? krijg ik dat dan binnen?

En hoe werkt "edit" in telnet? F1 (voor help) werkt niet... omdat ik nogal wat poorten wil forwarden is het handiger te copy pasten enzo... Maar ik krijg het niet voor elkaar...

[ Voor 54% gewijzigd door iAR op 20-01-2004 22:58 ]

• iAR
  • Niet online
*sgopje*
1. Hoe zie ik of zo'n poort dicht zit? Anders hoef ik hem niet te forwarden, toch?

2. Hoe moet dat forwarden precies? er staat:

Add forwarding of incoming packets
of TYPE [TCP | UDP] PORT ...
to ADDR ... PORT ...

Oftwel, de inkomende pakje van TCP via poort 6810 wil ik naar mijn IP (192.168.0.4) via diezelfde poort
Maar hoe zit het met andere pc's in het netwerk als die iets aan te vragen? Krijg ik dat dan binnen?

En bovenal:
En hoe werkt "edit" in telnet? F1 (voor help) werkt niet... omdat ik nogal wat poorten wil forwarden is het handiger te copy pasten enzo... Maar ik krijg het niet voor elkaar...

[ Voor 98% gewijzigd door iAR op 28-01-2004 17:57 . Reden: Resume van mijn vragen ]

• iAR
  • Niet online
Schop! :)
Waar is nu ineens iedereen?

• GFoAP
1. je kan een poortscan doen. kan geloof ik op symantec.com
2. forwarden gaat van de poort naar je locale ip, bij je locale ip moet je de poort invullen waarop het programma waar het om gaat luistert. meestal dus hetzelfde als je externe poort.
3. via edit /? kun je geloof ik het help deel zien

• iAR
  • Niet online
Robert-Jan schreef op 03 februari 2004 @ 19:23:
1. je kan een poortscan doen. kan geloof ik op symantec.com
2. forwarden gaat van de poort naar je locale ip, bij je locale ip moet je de poort invullen waarop het programma waar het om gaat luistert. meestal dus hetzelfde als je externe poort.
3. via edit /? kun je geloof ik het help deel zien
1. Hmm, oke. Ik zal eens kijken naar waar ik ergens kan "portscannen"
2. Oke. Dat had ik al begrepen, maar hoe zit het dan met anderen achter de firewall op het netwerk???
3. Dat werkt dus niet :(

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

edit is voor dos. Linux ken andere progjes. Zelf vind ik vi 't lekkerst werken maar dat werkt compleeeeeeeeet anders dan bijvoorbeeld edit. Er zijn wel progjes voor Linux die werken als edit maar ik geloof niet dat die bij FreeSCO worden geleverd.

Mijn advies: leer werken met vi, want vi werkt overal. Op www.linux-tutorial.info staat wel een uitleg.

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 03-02-2004 20:49 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

www.minddigger.com is een goeie support page voor Freesco.. maybe dat je daar wat wijzer van wordt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1