Toon posts:

Ik mis beeld op tv vergeleken met tv op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat dus te spelen met de tvkaart in mijn aldi pc en er viel mij iets op.

Ik zat naar dezelfde zender te kijken als op de normale grootbeeld tv die beide op dezelfde antenne versterker zitten.
Ik zie op de pc stukken beeld die bij de tv niet aanwezig zijn, ik mis gewoon een stuk aan alle kanten, alsof er een fotolijst eraf is gesneden.

Wat moet ik hier nu van denken?

Verwijderd

aan een verkeerde instelling betreffende verhoudingen (4:3 of zo?)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Wat voor tv?

Koekie?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Klopt, zenders zenden meer beeld uit dan dat je op je tv kan zien. Dit is heel normaal en ligt niet aan je tv, elke tv heeft dit. Waaorm het zo is... geen idee

Verwijderd

dat is bij alle TV's zo... er valt gewoon een stukje van je beeld weg.
viel bij mij ook op toen ik er een TV kaart in had zitten. Als je op je pc kijkt, staat het logo meer naar rechts en meer naar onderen vergeleken op een normale TV.
Niets om je druk om te maken, is normaal

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 17:53 ]

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 16:07
Novah schreef op 20 januari 2004 @ 17:52:
Klopt, zenders zenden meer beeld uit dan dat je op je tv kan zien. Dit is heel normaal en ligt niet aan je tv, elke tv heeft dit. Waaorm het zo is... geen idee
Waarom is dit dan niet zo bij DVD's? Tenminste, het is me nooit opgevallen dat deze op de pc meer beeld gaven dan op de pc :|

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:53:
dat is bij alle TV's zo... er valt gewoon een stukje van je beeld weg.
viel bij mij ook op toen ik er een TV kaart in had zitten. Als je op je pc kijkt, staat het logo meer naar rechts en meer naar onderen vergeleken op een normale TV.
Niets om je druk om te maken, is normaal
Weet iemand misschien waarom dat zo is, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord :?

Koekie?

Verwijderd

Johnvh schreef op 20 januari 2004 @ 17:53:
[...]
Waarom is dit dan niet zo bij DVD's? Tenminste, het is me nooit opgevallen dat deze op de pc meer beeld gaven dan op de pc :|
Omdat je DVD speler in dat geval dan de zender is.... en die zendt dus blijkbaar wel het goede aantal beeld mee.
Zie post hier boven, de televisiezenders zenden meer beeld dan je tv kan zien... je dvd speler dus blijkbaar niet

Verwijderd

Hazuki schreef op 20 januari 2004 @ 17:55:
[...]

Weet iemand misschien waarom dat zo is, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord :?
Dat zou komen omdat je het nog nooit hebt gezien, vaak blij kleinere tv's is het nog erger, vallen stukken ondertiteling weg en het logo staat niet helemaal op.
Als je altijd gewoon tv kijkt, de logo's staan er helemaal op en de ondertiteling ook.... dan lijkt me ook niet dat zoiets je opvalt... tot je er een TV kaart bij krijgt.... je hebt het maar te accepteren :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Dit noemt men overscan van de tv. Zie DVD gebrand..beeld is groter dan het tv scherm

Verwijderd

Topicstarter
Had die gek die mensen had gegijzeld in Amsterdam toch een beetje gelijk dat Philips hem ontzegt van beeld met breedbeeld, eigenlijk met alle tv's.

Toch wel een beetje vreemd allemaal, wie weet wat er allemaal te zien is buiten het pc scherm :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit klopt en is heel normaal (zoals eerder al aangegeven). Het heeft er deels mee te maken dat je anders de telekekst informatie te zijn krijgt, maar dat zijn maar een paar beeld lijnen. Hoezo het dan zo extreem veel is weet ik niet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• CMC
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:17

CMC

dat noemt men overscan. dit is zodat de beeldbuis altijd volledig gevuld is. Bij moderne tv's is dat bijna niet meer, die scannen netjes tot aan de randen.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Je mist vrijwel niets, ik heb twee screenshotjes van het nieuws. Via Casema krijg ik de zender Ned 1, 2 en 3 zoals je ziet met een witte rand onderin door, die worden er dus netjes uitgefilterd. De overige zenders hebben dat niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pierr023/tv01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pierr023/tv02.jpg

Ik heb ongeveer beetje uitgetekend wat er wegvalt.
Pagina: 1