Sinds ik een cool internet radio station heb gevonden waar ze 24/7 vette sets draaien luister ik de laatste tijd veel naar internet radio met winamp (192kbit = 25kb/s). Op universiteit en @home werkt 't goed, maar bij chello gaat ie soms haperen omdat verbinding paar seconden kut is. Hoe kan ik in winamp de audio buffer vergroten zodat ie niet meer gaat haperen als tie eventjes de 25kb/s niet haalt?
Dat kan gewoon bij de preferences?
Onder "Plugins -> Output -> DirectSound output (er vanuitgaande dat je die gebruikt)" en dan bij het tabblad "buffering" naar eigen wens aanpassen.
Onder "Plugins -> Output -> DirectSound output (er vanuitgaande dat je die gebruikt)" en dan bij het tabblad "buffering" naar eigen wens aanpassen.
mnee dit is hardware buffer; dat is toch voor het geval dat winamp even niet genoeg processing ter beschikking heeft...Zoefff schreef op 20 januari 2004 @ 17:49:
Dat kan gewoon bij de preferences?
Mijn probleem is dat ie de streaming audio moet bufferen zodat als tie even niet kan downloaden, hij lekker z'n buffertje kan afspelen, en hopelijk dat tegen de tijd dat ie leeg is de verbinding weer fatsoenlijk is zodat ie weer snel kan bij bufferen...
Ja, dat weet ik ook wel, maar volgens mij moet dat ook gewoon werken toch, heb je het iig geprobeerd?
Je kan die buffer namelijk tot 20k ms zetten, en het lijkt me dat, zolang er niets gedownload is, er ook nix te bufferen is, dus dat ie het dan wel gaat downloaden toch
Edit
Ik heb het even getest, en als ik de buffer op 20000ms zet, dan buffert ie inderdaad 20 seconden, ook van een stream.
Je kan die buffer namelijk tot 20k ms zetten, en het lijkt me dat, zolang er niets gedownload is, er ook nix te bufferen is, dus dat ie het dan wel gaat downloaden toch
Edit
Ik heb het even getest, en als ik de buffer op 20000ms zet, dan buffert ie inderdaad 20 seconden, ook van een stream.
[ Voor 20% gewijzigd door Zoefff op 20-01-2004 18:23 ]
Preferences > Plugins > Input > Mpeg Audio Decoder
[ Voor 23% gewijzigd door DR op 20-01-2004 18:20 ]
Doet ie dan alleen op het begin 20sec bufferen en dan pas afspelen, of ook als je tijdens je stream even minder netwerk beschikbaar hebt (waardoor de buffer ver terugvalt) en daarna weel meer, dat ie dan even met hogere snelheid gaat downloaden om de buffer weer te vullen?Zoefff schreef op 20 januari 2004 @ 18:16:
Dat 2e doet ie bij mij namelijk niet echt met jouw methode.
dat zocht ik dus.DR schreef op 20 januari 2004 @ 18:19:
Preferences > Plugins > Input > Mpeg Audio Decoder
nou eens even kijken of dit werkt.
tnx iig
Zo precies heb ik het niet getest hoor.Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:50:
[...]
Doet ie dan alleen op het begin 20sec bufferen en dan pas afspelen, of ook als je tijdens je stream even minder netwerk beschikbaar hebt (waardoor de buffer ver terugvalt) en daarna weel meer, dat ie dan even met hogere snelheid gaat downloaden om de buffer weer te vullen?
Dat 2e doet ie bij mij namelijk niet echt met jouw methode.
Wat ik gedaan heb, is een stream aangezet, deze even laten bufferen, op pauze gezet, internet even geblokkeerd, en verder laten spelen. Hierna stopte ie er dus na 20 sec. pas mee.
Anyway, ik neem aan dat de oplossing van DR ook goed werkt voor jou
nee werkt nietZoefff schreef op 20 januari 2004 @ 19:07:
[...]
Anyway, ik neem aan dat de oplossing van DR ook goed werkt voor jou

anyway chello sux
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 20:28 ]
Pagina: 1