[ftp]Kan niet meer ftpen sinds/met zonealarm pro

Pagina: 1
Acties:

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ik heb sinds gisteren zonealarm pro geinstalleerd. Alleen nou heb ik het probleem dat ik niet meer kan ftpen, waarschijnlijk dus omdat hij de poorten dicht gooit. Ik heb zonealarm al geuninstalled maar dan blijven de poorten dicht.

Momenteel is hij dus weer geinstalleerd. Ik heb al tientallen topics hierover gelezen maar krijg geen duidelijk antwoord, oftewel ik kom er niet uit.

Ik krijg bij ws_ftp pro de foutmelding: Failed to receive response after connect
bij flash fxp zegt ie gewoon: connection failed.
Heb passive mode aan staan.

Ik heb in zonealarm zelf bij de custom settings van de zowel de internet zone als de trusted zone allow incoming/outgoing tcp ports: 20, 21 ook bij UDP Ports geprobeerd. Werkt niet

Ik heb ook volgens de help tekst van zonealarm de host toegevoegd aan de trusted zone, helpt ook niet.

Ook als ik mn firewall uit zet kan ik nog steeds niet ftpen. Er blijven op 1 of andere manier instelling hangen ofzo (weetikveel)

Ik hoop dat het zo duidelijk is, hoe kan ik die poorten open krijgen? Of hoe kan ik gewoon ftpen met Zonealarm Pro?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is de FTP misschien dood?
Doe is een ping, naar de FTp-server als je wil...

• OneUp
FTP is niet dood (members.home.nl)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

na de-installatie van Zonealarm laat het ding soms z'n engine achter.
uninstall hem nog een keer, zou ik zeggen.

• OneUp
Ja maar ik wil hem eerst eigenlijk zo aan de praat krijgen. Uninstall kan altijd, desnoods formatteren..