Toon posts:

[Voltmod] A7N8X-X met Duron 1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ongelockte duron 1600, week 34 die nu draait als Xp 2300Mhz.

Als volgt:
1.De XP mod, L2 brug verbinden.
2. Voltage in de bios omhoog naar 1,75V (max), stabiel tot 2260Mhz (11x205)
3. Voltage dmv L11 bruggen aangepast tot 1,8V, stabiel tot 2325Mhz (11,5x202)
4. Booten op 2400Mhz (12x200) lukt tot net in windows (op zowel 1,75 als 1,8V)

Met stabiel bedoel ik stabiel genoeg om pifast en 3DMark2k1SE zonder problemen te draaien, benchen met sisoft sandra lukt nog tot 2360Mhz.

Hij draait nu met een Swiftech MCW-462 met eheim 1250, emmer met 10 liter water als reservoir, en een bigass Mercedes radiator (ongeveer 35 bij 45cm) op ongeveer 35C max.

Mijn vragen zijn:

1. Hoe ver kan ik veilig met mijn voltage gaan, aangezien ik hier veel mensen hoor die 2,05V voor Xp's gebruiken. Ik hou er rekening mee dat ie standaard op 1,5 volt liep, dus 0,55 volt extra lijkt me wel veel. Zelf denk ik aan 1,9V max.
Over de 2 volt zou natuurlijk leuk voor de benchmarks zijn, maar t is de bedoeling dat hij langere tijd op deze snelheid blijft lopen.

2. Zijn er mensen die een voltmod hebben uitgevoerd op de A7N8X-X? Ik heb een mod gezien die de voltage meteen op 2,05V zou zetten, vind ik zelf toch wat link. Dit was gedaan met een potmeter van 25K zoals hieronder. Met wat voor waarde zou ik op de 1,9V uitkomen (Bij mij dus 1,9V, bij 1,8Volt in de bios)?

[afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 17:30 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:21:

Als volgt:

Met stabiel bedoel ik stabiel genoeg om pifast en 3DMark2k1SE zonder problemen te draaien, benchen met sisoft sandra lukt nog tot 2360Mhz.

Hij draait nu met een Swiftech MCW-462 met eheim 1250, emmer met 10 liter water als reservoir, en een bigass Mercedes radiator (ongeveer 35 bij 45cm) op ongeveer 35C max.

Mijn vragen zijn:

1. Hoe ver kan ik veilig met mijn voltage gaan, aangezien ik hier veel mensen hoor die 2,05V voor Xp's gebruiken. Ik hou er rekening mee dat ie standaard op 1,5 volt liep, dus 0,55 volt extra lijkt me wel veel. Zelf denk ik aan 1,9V max.
Over de 2 volt zou natuurlijk leuk voor de benchmarks zijn, maar t is de bedoeling dat hij langere tijd op deze snelheid blijft lopen.

2. Zijn er mensen die een voltmod hebben uitgevoerd op de A7N8X-X? Ik heb een mod gezien die de voltage meteen op 2,05V zou zetten, vind ik zelf toch wat link. Dit was gedaan met een potmeter van 25K zoals hieronder. Met wat voor waarde zou ik op de 1,9V uitkomen (Bij mij dus 1,9V, bij 1,8Volt in de bios)?

[afbeelding]
Als je langere tijd gaat draaien zou ik zowiezo niet boven de 2v gaan nee. Voor benches maakt het niet zo veel uit. Gewoon tot 2,3 - 2,35 kan makkelijk.
Met die 2,05v na de voltmod wordt waarschijnlijk het maximum voltage bedoeld. Standaard is de max 1,85.
2,05-1,85=0,20 Dus elke stap wordt gewoon met 0,2v verhoogd :) Je kunt hogere voltages krijgen door voor de voltmod een lagere weerstand te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, ik zal het mischien van de week ff proberen met een 30K 25 slagen potmeter. Momenteel nog wat schuddende handjes van de avond er voor :p
Het probleem is dat hij nu standaard op 1,8V staat, en dat + 0,2 volt draait hij na een bios reset al meteen op 2V.
Ook nog ff op zoek naar dun draad in huis, een 11W soldeerbout met 0,5mm punt heb ik al :)

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:54:
Nouja, ik zal het mischien van de week ff proberen met een 30K 25 slagen potmeter. Momenteel nog wat schuddende handjes van de avond er voor :p
Het probleem is dat hij nu standaard op 1,8V staat, en dat + 0,2 volt draait hij na een bios reset al meteen op 2V.
Ook nog ff op zoek naar dun draad in huis, een 11W soldeerbout met 0,5mm punt heb ik al :)
Na een BIOS reset neemt het BIOS de defaults van de processor (en soms zelfs lager) aan.
Dus gewoon 1,5v+0,2=1,7v :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:21:

Als volgt:

Mijn vragen zijn:

[afbeelding]
ik heb de mod uit jouw plaatje zelf gedaan op een A7N8X Deluxe.
geeft 0.1v extra bij maximale weerstand bij mij.
dus 1.85 wordt 1.95.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Exigence

Exigence

dnkroz

FireWurX schreef op 20 januari 2004 @ 18:04:
[...]

dus 1.85 wordt 1.95.
Bij 25 Kohm dus ja. Maar anders neem je een 50k 25 slags pot. Dan wordt het bij de maximale weerstand nauwelijks verhoogd.
Let op dat je de weerstand niet helemaal terugdaait :P Misschien dat als je hoge volts gaat draaien (2,1 en hoger) dat er dan voor deze plank nog een OCP/OVP mod nodig is, maar dat weet ik voor de rest niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een 30K, dus ff op 25K zetten en solderen maar. BTW, mijn VCore staat nu als het goed is standaard op 1,8V door de mod met de L11 bruggen, dus 1,9 moet dan standaard worden.

Ik neem trouwens aan dat je de potmeter gewoon kan afregelen door hem aan te draaien in de bios tot de gewenste voltage?

En ik neem aan dat dat ook goed gaat als je je mobo nog niet ingebouwd heb, dan zijn de schroefgaten van het moederbord toch nog steeds geaard?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
ik heb ergens gelezen dat je in uberbios voor de a7n8x-x de vcore tot 1.9 kunt zetten.
dit heb ikzelf nog niet getest, 1st wc inbouwen. Veel suc6 met testen (als je het gaat proberen ;) )

http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/
voor uberbiossen voor alle asusjes.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met ook een Duron 1600(week 37) en een Asus A7N8X deluxe en wil ook een voltmod tpepassen maar had een vraagje over het voltage,kun je die gewoon aflezen in asus probe of wordt daar alleen de waarde die je in het bios insteld weergegeven.
Dus zie je het extra voltage wel in asus probe of niet?

Iemnad toevallig een linkje over die L11 voltmod op een Duron/XP

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:44:
Ik heb hetzelfde probleem met ook een Duron 1600(week 37) en een Asus A7N8X deluxe en wil ook een voltmod tpepassen maar had een vraagje over het voltage,kun je die gewoon aflezen in asus probe of wordt daar alleen de waarde die je in het bios insteld weergegeven.

dunno bout asus probe, maar MBM geeft de meetwaarde iig weer.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
FireWurX schreef op 20 januari 2004 @ 18:04:
[...]

dus 1.85 wordt 1.95.
Zoveel verhoging heb ik nog nooit gehad. Bij mij ging het voltage maximaal een 0.02V omhoog na het solderen. Ik heb dan ook wel vaak 50k pots gebruikt voor die Vcore mod, omdat ik die nog had liggen en met voorzichtig draaien kom je er uiteindelijk ook wel. Misschien dat 25k net iets te weinig is waardoor de spanning al meteen wat hoger wordt.
erik9287nl schreef op 20 januari 2004 @ 18:13:
[...]

Bij 25 Kohm dus ja. Maar anders neem je een 50k 25 slags pot. Dan wordt het bij de maximale weerstand nauwelijks verhoogd.
Let op dat je de weerstand niet helemaal terugdaait :P Misschien dat als je hoge volts gaat draaien (2,1 en hoger) dat er dan voor deze plank nog een OCP/OVP mod nodig is, maar dat weet ik voor de rest niet.
Jawel hoor die mod is er tegenwoordig. PMM van Xtreme heeft 'm uitgevonden, maar wou 'm in eerste instantie nog niet vrijgeven. Na wat PM-en heb ik van hem de details gekregen. Meer info in dit draadje : [rml][ OC] High Vcore shutoff fix voor de A7N8X[/rml] Ik heb de mod uitgeprobeerd en tot 2.2V werkt ie prima, daarna kon m'n el-cheapo koelertje het niet meer aan.
El Snorro schreef op 20 januari 2004 @ 19:32:
ik heb ergens gelezen dat je in uberbios voor de a7n8x-x de vcore tot 1.9 kunt zetten.
dit heb ikzelf nog niet getest, 1st wc inbouwen. Veel suc6 met testen (als je het gaat proberen ;) )

http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/
voor uberbiossen voor alle asusjes.
Dit is dus niet waar. In de uber biossen zijn alleen een aantal opties ingeschakeld die bij de normale bios niet zijn ingeschakeld. Verder is er niets aan deze biossen veranderd. Ik vraag me alleen nog steeds wel af waarom asus niet meteen die 2.9 heeft ge-enabled, maar via de uber versie werkt 't prima.
En het aanpassen van het Vdd voltage via de uber bios is ook een fabeltje. De Vreg chip die daarvoor op je plank zit is namelijk niet programmeerbaar, en zou dus ook nooit kunnen regelen op signalen vanuit je bios.
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:17:
Ik heb hier dus een 30K, dus ff op 25K zetten en solderen maar. BTW, mijn VCore staat nu als het goed is standaard op 1,8V door de mod met de L11 bruggen, dus 1,9 moet dan standaard worden.

Ik neem trouwens aan dat je de potmeter gewoon kan afregelen door hem aan te draaien in de bios tot de gewenste voltage?

En ik neem aan dat dat ook goed gaat als je je mobo nog niet ingebouwd heb, dan zijn de schroefgaten van het moederbord toch nog steeds geaard?
Ik doe het meestal ook in de bios, al is dit niet echt goed voor je plank, maar als je gewoon voorzichtig aan draait en het voltage rustig omhoog doet gaat het wel een tijd goed.
Volgens mij wordt de aarde gewoon via het bord verzorgt en niet door de kast. Heb 't echter nooit getest, maar kan me niet voorstellen dat 't anders zou zijn. Zelf gebruik ik meestal de ground van m'n fan aansluitingen. Die zitten overal lekker in de buurt :P
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:44:

Voltages die je verhoogt zie je gewoon in de probe en mbm of whatever je gebruikt. Deze progjes lezen de sensorchip op het bord uit via de SM bus en die sensor chip meet de waardes zoals ze zijn.

Voor alle mods aan barton / duron / t'bred en thorton procs : http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de uberbios versie 1.004, maar ik zie dat 1.007 net uit is, eens kijken of die goed werkt.

Anders toch de voltmod. Vandaag waarschijnlijk nog niet, net gefitnessed. En solderen na krachttraining is niet leuk.

-UPDATE-
Die uberbios 1.007 geeft dus geen extra nuttige opties. Alleen kan ik nu stabiel door PiFast heen komen met 2344MHz. Hij doet er echter wel ineens een seconde langer over :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:08 ]

Verwijderd

Met waterkoeling kun je prima 2.2v gebruiken..... Ik gebruik 2.1V 24/7....

Verwijderd

Topicstarter
Net met mn domme kop toch de mod geprobeert. Was toch makkelijker dan het leek, maar dat mag ook wel na jaren soldeerervaring. Maar omdat ik niet zulke vaste handen heb heb ik nog nooit SMD gesoldeert.

Hij draait nu PiFast stabiel op 2396MHz, op 2405Mhz wil ie nog niet :p. Maar hij boot zonder enig probleem in XP op 1,98V. Het bleek dat na de reboot de 1,85VCore ook ineens in de lijst stond.paar slagen draaien en hij zit ongeveer op 1,93 waarschijnlijk, hij gaf al steeds 0,05V meer aan in de bios.

-UPDATE-
Ikheb PiFast gedraait op 2405MHz op 2.03V. Helaas ging de pc na een paar minuten rebooten. Toch niet helemaal stabiel dus. Waarschijnlijk kan die crappy voeding het niet aan, de processor zit nog op 36C.
De voltage schommelt nogal, dat stomme Q-Tec 550W ding. Of ik moet mijn 4 mosfetjes maar eens gaan koelen, die worden ook vrij heet :p

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 22:18 ]

Pagina: 1