[Videobewerking] Nieuwe Pinnacle Studio versie 9.0

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 23:59
Pinnacle Systems start het nieuwe jaar met de introductie van Studio 9

Gemakkelijke, krachtige en creatieve videobewerkingsoplossingen die perfect inspelen op de mogelijkheden van Home Cinema sets

Nijmegen - Pinnacle Systems, Inc. (NASDAQ: PCLE) kondigt vandaag Pinnacle Studio 9 aan, de nieuwste generatie hardware en software voor het maken van homevideo's. Pinnacle Studio 9 is gericht op bezitters van camcorders die snel en gemakkelijk leuke homevideo's willen maken en op DVD willen branden. De laatste jaren hebben een groot aantal mensen een Home Cinema Set aangeschaft en Studio 9 speelt met uitgebreidere mogelijkheden in op deze trend.

Surround-sound geeft gebruikers de mogelijkheid de geluidsonderdelen van de film binnen de surround-sound module te verplaatsen en voor het eerst is het op dit prijsniveau mogelijk dat consumenten die breedbeeldopnamen (16:9) maken met hun camcorder, de films kunnen bewerken en in breedbeeldformaat kunnen branden op DVD.

Dat Pinnacle Studio 9 is verbeterd voor de beginner en de gevorderde gebruiker in één en hetzelfde pakket is uniek te noemen:

Beginner: Videobewerking is nu sneller en gemakkelijker dan ooit dankzij SmartMovie, de automatische filmmaker van Studio 9. Gebruikers selecteren eenvoudigweg onbewerkt videomateriaal, voegen hun lievelingsmuziek toe als soundtrack en kiezen een bewerkingsstijl. Met één klik maakt Studio een professioneel uitziende film - compleet met titels, overgangen en special effects - alles gesynchroniseerd op het ritme en de duur van de muziek.

Gevorderde: Studio 9 biedt gebruikers daarnaast een krachtige reeks nieuwe functies voor het verbeteren van geluid en video waarmee video en geluid op verschillende manieren worden hersteld en verbeterd. Dit zijn onder meer: automatische kleurcorrectie waarmee slecht belicht materiaal wordt gered of oude films helderder worden gemaakt voordat ze op DVD worden gebrand; beeldstabilisatie waarmee trillend filmmateriaal wordt gestabiliseerd voor een solide eindresultaat; functies voor het restaureren van videomateriaal waarmee beeldruis worden verwijderd die vaak voorkomen op oudere analoge videobanden; en functies voor ruisonderdrukking waarmee de gebruikers achtergrondgeluiden, zoals de wind, uit de film kunnen verwijderen.

Uniek is ook dat in Studio 9 meerdere effecten tegelijkertijd op een bepaald beeld toegepast kunnen worden. De achtergrondrendering die hierbij in aktie komt is geoptimaliseerd voor Intel® Pentium® 4 Hyper-Treading Technologie. Het resultaat kan nu meteen Full Screen bekeken worden op het computerscherm, of als de PC over een moderne grafische kaart met TV-out beschikt, rechtstreeks op TV.

"Consumenten gebruiken hun computers om hun belangrijkste herinneringen te verbeteren, te bewaren en met anderen te delen. Pinnacle biedt hun meer dan tien jaar knowhow op het gebied van video voor omroepen, waarbij die kennis wordt samengevoegd in een eenvoudige intuïtieve interface zodat bijna iedereen met een camcorder en een computer aantrekkelijke, leuke homevideo's kan maken waarvan iedereen levenslang kan genieten", aldus Brian Fravel, Director of Desktop Platform Marketing bij Intel . "Pinnacle Studio 9 blijft de toon aangeven op het gebied van technologie en innovatie van oplossingen voor het maken van homevideo's."

"Pinnacle baseert de productgroep van Studio 9 op de unieke ervaring als wereldleider in de levering van videobewerkingssystemen voor beginners tot en met omroeporganisaties", aldus Bas Roncken, Sales en Marketing Manager Pinnacle Systems B.V. "Studio 9 zal in een groot aantal verschillende vormen beschikbaar zijn, van alleen software tot en met volledige hardware/software-oplossingen. We bieden de makers van homevideo's de mogelijkheid bijna elke camcorder en pc gemakkelijk op elkaar aan te sluiten voor een eenvoudige en toch krachtige ervaring.”

Prijs en beschikbaarheid

Pinnacle Studio 9 zal vanaf februari/maart verkrijgbaar zijn bij de grote retailketens en de betere computerdealers.

SOFTWARE:
- Studio 9 99.00 €
- Studio 9 Upgrade 69.00 €

INTERNE OPLOSSINGEN:
- Studio DV versie 9 129.00 €
- Studio AV/DV versie 9 249.00 €
- Studio AV/DV Deluxe versie 9 299.00 €

EXTERNE OPLOSSINGEN:
- Studio MovieBox USB versie 9 249.00 €
- Studio MovieBox DV versie 9 299.00 €

Alle prijzen zijn adviesverkoopprijzen in EURO incl. BTW

Het pakket bevat overigens een cd en een dvd,
op de dvd staan de media-bestanden (dat word dus aardig wat schijfruimte :P )

Ik denk dat Pinnacle wel van z'n fouten heeft geleerd (laten we het hopen)

[ Voor 8% gewijzigd door Reanimation op 20-01-2004 17:40 . Reden: releasedatumfix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nou maar hopen dat ze het programma geheel van de grond af opnieuw hebben geprogrameerd. Ik heb nog nooit zo'n buggy programma gezien als studio 8 namelijk. Vandaar dat het ook wel de eeuwige beta wordt genoemd. Erg jammer want het is een van de meest intuitieve programma's op dit vlak die ik ooit heb gezien. Zeker handig voor de wat minder technisch onderlegde videobewerker (zoals mijn vader) die toch leuke dingen wil maken.

Laten ze eerst studio 8 maar eens stabiel maken. Niet normaal meer hoeveel fouten daar al heel lang in zitten (pinnacle heeft er een handje van oude fouten niet goed te repareren maar eerst met nieuwe functies aan de gang te gaan).

offtopic:
waarop post je dit eigenlijk als je er niets zelf bij zet?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 20-01-2004 17:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Bor_de_Wollef schreef op 20 januari 2004 @ 17:14:

offtopic:
waarop post je dit eigenlijk als je er niets zelf bij zet?
offtopic:
ik moest nog ff nadenken over wat ik wilde toevoegen eraan :P

[ Voor 55% gewijzigd door Reanimation op 20-01-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:54

megaleo

Special member

Klinkt opzich wel goed. Ik hoop idd ook dat het niet weer de nodige bugs heeft.
Maar ik ga het zeker wel proberen. Ik gebruik nu 8 en ik was al wel toe aan wat anders.
Vooral die extra funties om je beeld en geluid te verbeteren spreken me wel aan.
En die surround sound lijkt me ook wel wat. Gauw maar eens ff regelen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

voor het eerst is het op dit prijsniveau mogelijk dat consumenten die breedbeeldopnamen (16:9) maken met hun camcorder, de films kunnen bewerken en in breedbeeldformaat kunnen branden op DVD.
Volgens mij kan vrijwel elk programma dat wel. Afhankelijk van de gebruikte camera natuurlijk. Er zijn maar bar weinig camera's (betaalbaar) te vinden die native 16:9 op kunnen nemen. De meeste snijden gewoon delen van het op te nemen beeld af.
De achtergrondrendering die hierbij in aktie komt is geoptimaliseerd voor Intel® Pentium® 4 Hyper-Treading Technologie.
Dat is zeker een vooruitgang. Studio 8 gaat gelijk onderuit als je hyperthreading aan zet. Hopelijk hebben ze ook wat gedaan de compatibiliteit met diverse virusscanners. Ook hiermee kan studio 8 totaal niet overweg.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 20-01-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
2 Collega's van mij zijn naar de presentatie geweest van Studio 9.
Ze vertelenden me dat 't er allemaal lovend uitziet.
(Zal mij benieuwen natuurlijk ;) )

De lay-out zal ongeveer 't zelfde blijven, deze is uitstekend voor zowel beginners al gevorderden, maar de onderliggende code zou zwaar veranderd zijn.
Ook ATI en Canon hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van dit pakket (had ik ergens gelezen), dus dat zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

__IcE__ schreef op 20 januari 2004 @ 17:26:

Ook ATI en Canon hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van dit pakket (had ik ergens gelezen), dus dat zit wel snor.
Dat wil natuurlijk helemaal niets zeggen. Wellicht hebben ze maar 1 driver aangeleverd oid. Laten we hopen dat het inderdaad een hele grote stap vooruit zal worden.

Wanneer is de release eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Antwoord op mijn eigen vraag: lol! >:)
Nach neuesten Gerüchten zufolge soll das neue Studio 9 von Pinnacle in ersten Quartal 2004 erscheinen, also eher Februar oder März, und nicht Januar, wie ursprünglich von uns berichtet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Bor_de_Wollef schreef op 20 januari 2004 @ 17:29:
[...]

Dat wil natuurlijk helemaal niets zeggen. Wellicht hebben ze maar 1 driver aangeleverd oid. Laten we hopen dat het inderdaad een hele grote stap vooruit zal worden.

Wanneer is de release eigenlijk?
in de winkels ligt ie eind januari

illegaal nu al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pinnacle Systems, Inc. announced that it has received endorsements from leading technology partners including: ATI, Canon, and Gateway for the latest release of Pinnacle Studio(TM) version 9 video editing software. With more than seven million units shipped around the world, Pinnacle Studio is one of the most popular software solutions for home-movie making.

A bundle with ATI Technologies gives PC users a complete graphics and video editing upgrade. "By teaming the award-winning consumer level video-editing software with the industry leading ALL-IN-WONDER multimedia graphics board, Pinnacle and ATI are giving consumers the ultimate solution for making home movies," said Godfrey Cheng, director of marketing, multimedia products at ATI Technologies Inc. "With Studio 9's GPU accelerated special effects, Pinnacle and ATI are redefining the boundaries of what can be done with home movies."

"Pinnacle and Canon share a common vision to deliver quality products that make it easy, fun and affordable for people to capture their memories," said Yukiaki Hashimoto, senior vice president and general manager, consumer imaging group at Canon U.S.A., Inc. "With new features like SmartVideo, an automatic movie creator, our camcorder owners can quickly turn their footage into entertaining home movies with the click of a button."

Studio 9 will also be available with Gateway personal computers. "With this latest release of this top-selling video editing software, Pinnacle's Studio 9 now supports the creation of wide-screen video content," said Jeff Schindler, director of digital media group at Gateway. "Creating 16:9 wide screen DVDs with Studio 9 and playing them in today's home theater systems like Gateway's widescreen LCD and Plasma TV's creates a true cinematic experience in the living room."

Pricing and Availability

Studio 9 software is expected to be available in February 2004 and for a suggested retail price of US $99.00. Pinnacle also offers a range of tightly integrated hardware/software solutions featuring Studio 9 bundled with a variety of analog and digital video capture devices, with prices ranging from $99.00 to $249.00. Pinnacle Studio products are available through the traditional retail channel, including Amazon, BestBuy, Circuit City, CompUSA, Gateway and Fry's Electronics. Upgrade pricing is available for Studio 8 owners. For more information go to . http://www.pinnaclesys.com
ATI en canon hebben volgens mij niet mee ontwikkeld maar bundelen het met hun producten als ik het goed begrijp.

De release is niet januari zoals reanimation aangeeft (zie ook mijn eerder post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Beetje onnodig zie hieronder

[ Voor 96% gewijzigd door Reanimation op 20-01-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

reanimation schreef op 20 januari 2004 @ 17:37:
Prijs en beschikbaarheid

Pinnacle Studio 9 zal vanaf eind januari verkrijgbaar zijn bij de grote retailketens en de betere computerdealers.

SOFTWARE:
- Studio 9 99.00 €
- Studio 9 Upgrade 69.00 €

INTERNE OPLOSSINGEN:
- Studio DV versie 9 129.00 €
- Studio AV/DV versie 9 249.00 €
- Studio AV/DV Deluxe versie 9 299.00 €

EXTERNE OPLOSSINGEN:
- Studio MovieBox USB versie 9 249.00 €
- Studio MovieBox DV versie 9 299.00 €

Alle prijzen zijn adviesverkoopprijzen in EURO incl. BTW
Klopt, maar in een persbericht wat in vond stond al dat januari niet gehaald ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
Hij is illegaal al verkrijgbaar (tsss), deze ga ik in de winkel laten draaien.
Tegen dat Pinnacle ons een werkende versie heeft toegestuurd (de winkel is in B), zitten we al aan versie 10 :)
Het zal me benieuwen ... morgen begin ik met de installatie.
(Laat de klantjes maar verlekkeren ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik ben nog altijd zeer tevreden over versie 8, hopen dat 9 nog meer leuke dingen kan... ;)
Het enigste wat ik aan 8 heb aan te merken is dat je wel een hele goede en snelle pc nodig hebt om er goed mee te kunnen werken.. (arghhh was voor mijn systeem no prob...))) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb er hele leuke dvd's mee gemaakt... :P

[ Voor 7% gewijzigd door bmwman op 20-01-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 19:27
Kun je nu eindelijk een keer fullscreen werken, want bij 8 kan dat dus niet en dan denk je ook van: heerlijk zo'n 19" als je hem maar voor 1/3 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
dit gaat mijn eerste videobewerkingsprogramma worden :P Ik ben nu bezig met hem te kopen, ik hoop dat er een beetje simpel mee te werken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Celmis schreef op 20 januari 2004 @ 19:13:
Kun je nu eindelijk een keer fullscreen werken, want bij 8 kan dat dus niet en dan denk je ook van: heerlijk zo'n 19" als je hem maar voor 1/3 gebruikt.
Ik vrees van niet (tenminste niet op de screens die ik heb gezien).
Ik hoorde ook al van een kennis die een minder legale versie heeft gedownload -> weer een brak product met veel bugs. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Laatst online: 20-07 11:40
Celmis schreef op 20 januari 2004 @ 19:13:
Eh ik heb een 22" en werk fullscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bmwman schreef op 20 januari 2004 @ 19:26:
[...]

Eh ik heb een 22" en werk fullscreen...
Ik heb ook een 22" en een legale versie. Het programma start ten eerste voor een deel naast het scherm op (en dat is niet te verslepen) en ten tweede werkt het gewoon niet echt fullscreen. Ik zie graag een screenshot van iemand die dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Laatst online: 12-11-2024
[quote]Bor_de_Wollef schreef op 20 januari 2004 @ 17:25:
[...]

Volgens mij kan vrijwel elk programma dat wel. Afhankelijk van de gebruikte camera natuurlijk. Er zijn maar bar weinig camera's (betaalbaar) te vinden die native 16:9 op kunnen nemen. De meeste snijden gewoon delen van het op te nemen beeld af.

[...]

ik heb de sony dcr trv 60E die kan 16:9 filmen maar is ook nog eens betaalbaar
jammer dat dit proggie weer zo duur is

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Het resultaat kan nu meteen Full Screen bekeken worden op het computerscherm, of als de PC over een moderne grafische kaart met TV-out beschikt, rechtstreeks op TV.
Dit gedeelte boeit mij het meest. Ik hoop dat dit ook werkt op mijn laptop. Daar heb ik vaak het beeld op mijn 22" en daarnaast ook nog eens op me tv.
Ik ben zeer benieuwd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[quote]wippo76 schreef op 20 januari 2004 @ 19:34:
Bor_de_Wollef schreef op 20 januari 2004 @ 17:25:
[...]

ik heb de sony dcr trv 60E die kan 16:9 filmen maar is ook nog eens betaalbaar
jammer dat dit proggie weer zo duur is
Duur? Met 99 euro is dit volgens mij een van de goedkoopste redelijke programma's op dit vlak. Filmt jouw camera native op 16:9? De trv60e kost 1.699,00 € online bij sony...

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 20-01-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Ik heb even een niet zo'n legale versie uitgeprobeert (ik was heel nieuwsgierig) een ding op 1280x1024 iig beeldvullend *D, er zijn meer leuke functies toegevoegd en zoals al gezegt lay-out is aardig hetzelfde.. van een stabiliteitsprobleem nog geen last gehad *D.. zeker iets dat ik als ie uit ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Zei ik geen stabiliteitsproblemen?!? :? I got it wrong hij sluit redelijk vaak af.. dat word weer flink updates uitbrengen voor studio 9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Hmmm dan wacht ik nog even met de - zoals door jou genoemde - "niet zo legale versie". Ik ben op zich aanhanger van Pinnacle omdat het voor iedereen simpel te begrijpen is en de lay-out vind ik een stuk mooier dan de andere programma's. Een stuk gebruikersvriendelijker... het is jammer dat Studio 8 zo enorm buggy is. Ik hoop zeker dat hier met Studio 9 verandering in komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Nakebod

Nope.

Heb nu ook een gedownloade versie als test, maar ben er tot nu toe wel een beetje negatief over.
Het programma zelf is qua layout enzo wel weer goed, maar dan kom je bij onderstaande:

Ik ben nu bezig met een bestand die 55.5 mb moet worden, hij is nu net klaar tijdens typen van dit bericht, 137 mb,
Video: cinepak codec, is op zich wel klein,
Audio, pcm, niet leuk om te gebruiken :( zo groot

En alweer speelt het geluid niet af nu hij klaar is :'( :'(
Als ik DiVX codec of MP3 codec wil gebruiken, of welke andere codec dan ook die niet standaard is, crash :(

Nu was ik van plan om Studio 9 te kopen, nouwja, mijn pa dan, handleidingen enzo.
Maar als ik het zo zie, dan mag er direct bij het officieel uitkomen een update beschikbaar komen, misschien dat het dan hier wel wil werken ..

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mag ik concluderen dat pinnacle totaal niet van zijn fouten heeft geleerd? Overigens doen ze niets anders dan goede programma's opkopen en ten gronde richten met slechte support en het niet fixen van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik gebruik Studio al jaren en verschillende versies/updates/fixes zijn de revue gepasseerd.
En kan niet anders concluderen dat Studio ALTIJD al buggy is geweest, de ene versie wat meer dan de andere. Studio 8 had zeker 8x meer bugs en versie 9, tsja laat me raden.... ;)

Maar, ondanks dat is het product als het wel werkt een lekker makkelijk programma in gebruik. Wil je snel een video in elkaar bakken, dan is Studio denk ik in zijn prijsklasse de beste. Zeker als je Hollywood FX erbij zet, dan heb je een aardige set aan effecten en kan je vrijwel alles wat je wilt voor je huis-tuin-en-keuken video's.

Maar voor het echte werk, waarbij je vrijwel ongelimiteerde opties hebt dan kom je ook bij Studio snel aan je grenzen.

In dat geval gebruik ik een ander product van Pinnacle, nl. Liquid Edition 5.5 !
Hiemee kan je echt alles, echter wel moeilijk in gebruik. Veel opties en mogelijkheden in een aparte interface.

Dus ik kies meestal Studio voor de snelle hap en Edition voor het echte werk !

Ik ben benieuwd wat Studio 9 gaat brengen...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
Ik heb op't werk die versie geïnstalleerd op een standaard pc (athlon 2200+) en windows xp. De installatie verloopt (zoals altijd) vlekkeloos.
Het pakket starte de eerste keer normaal op, na een 2de keer deed 't pakket al niets meer (enkel af te sluiten door 't process te beëindigen).
Niet zo'n goede eerste (of moet 'k nu 2de zeggen) indruk vind ik zo.
Dit kan ik toch niet aan onze klanten laten zien of wel soms ?

Een collega van me heeft 't op zijn pc ook geinstalleerd (zijn pc heeft een dvd-fikker) en hij moest vaststellen dat die niet kon branden op dvd (hopelijk ligt dit gewoon aan de "niet zo legale" versie, met registratie enzo).
Ik kan dus niet wachten tot we van Pinnacle onze officiele versie krijgen om te showen in de winkel ....... en uiteraard kan ik ook niet wachten op de eerste patch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Ik denk inderdaad ook dat ie zo flipt omdat ie illegaal is en niet geregistreerd is..
want ik kan het me bijna niet voorstellen dat Pinnacle weer zo de fout ingaat..
er valt nu namelijk nauwelijks mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik hoop het ook maar vrees het ergste. Dit zijn geen onbekende problemen met studio namelijk. Dit soort dingen deden zich in het begin met studio 8 ook voor (en nog steeds op veel systemen). I keep my fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Echt 16:9 kan ook echt niet door alle programma's worden geleverd'. Het gaat erom dat je tv en dvd het ook als 16:9 zien, en niet 'getruukt'. Dat kan dus met 9 (die ik inmiddels ook heb draaien).
Nog even over de full-screen preview: dit is mijn 'stokpaardje' en werkt al sinds Studio 7. Zie www.miloman.tk Soms moet je je kleurdiepte verlagen om het werkend te krijgen en werkt alleen goed met ATI en Matrox kaarten. De zoom-oplossing voor Nvidia GF4 op me site is een zeer bewerkelijk alternatief...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kun je daar wat meer over vertellen miloman? Wat bedoel je met "getruukt"? Volgens mij heb je zonder camera die native 16 : 9 kan opnemen helemaal niets aan die nieuwe functie (en doen de andere programma's dit al langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat erom een echt (anamorph) 16:9 beeld te krijgen, en niet 4:3 waar gewoon zwarte balken aan zijn toegevoegd. Dit laatste doen de meeste (consumenten)camcorders.
En dan heb je nog dat de DVD ook echt 16:9 moet zijn, en niet weer 4:3 met zwarte balken. Alhoewel er een hoop tv's zijn die dit laatste toch als breedbeeld laten zien, maar het is dan natuurlijk geen echt breedbeeld.
Zie ook Jojo's site http://jojo.nb.nu/

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Laatst online: 12-11-2024
Filmt jouw camera native op 16:9? De trv60e kost 1.699,00 € online bij sony

ja hij filmt native 16:9 ja en hij kost hier in nl iets van 1295 euro heb je ook nog een 2.0 mp camera die erg leuke fotoos maakt in een woord een super cam.

maar daar gaat het hier niet over toch hehe

zijn er al meer mensen met ervaringen met studio 9 :9~

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wippo76 schreef op 28 januari 2004 @ 22:51:
Filmt jouw camera native op 16:9? De trv60e kost 1.699,00 € online bij sony

ja hij filmt native 16:9 ja en hij kost hier in nl iets van 1295 euro heb je ook nog een 2.0 mp camera die erg leuke fotoos maakt in een woord een super cam.

maar daar gaat het hier niet over toch hehe

zijn er al meer mensen met ervaringen met studio 9 :9~
Daar gaan we het ook niet hebben maar ik kan me niet voorstellen dat je 99 euro voor studio 9 duur vind als je dit soort bedragen voor een camera over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
Tussen dit en 14 dagen (jaja.. ze nemen 't ruim bij Pinnacle) krijg ik (allee.. 't bedrijf waar 'k werk natuurlijk) een aantal 'echte' versies toegestuurd die we ook mogen registreren.
Hopelijk geeft dit een totaal andere uitkomst dan wat ik nu van 't pakket heb gezien. Ik moet nog steeds klanten overtuigen dat Studio goed is hé :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klanten overtuigen dat studio goed is is zowiezo onbegonnen werk imho. De meeste mensen worden enorm teleurgesteld door de brakheid van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:28
Er wordt op et werk door veel mensen gewerkt met Studio 8 incl. alle fixes en updates....Maar toch blijven er altijd problemen, dit kan niet dat kan niet; en vooral; het renderen van een dvd......hij gaat volgens mij wel 5x over die film....

Prima, laat die mensen maar spelen met Pinnacle; ik vertrouw liever op mijn altijd werkende Premiere Pro met Matrox RTX100 Xtreme >:)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Pinnacle Liquid Edition !!!!

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aesculapius schreef op 30 januari 2004 @ 09:57:
Er wordt op et werk door veel mensen gewerkt met Studio 8 incl. alle fixes en updates....Maar toch blijven er altijd problemen, dit kan niet dat kan niet; en vooral; het renderen van een dvd......hij gaat volgens mij wel 5x over die film....

Prima, laat die mensen maar spelen met Pinnacle; ik vertrouw liever op mijn altijd werkende Premiere Pro met Matrox RTX100 Xtreme >:)
Ja, maar premiere pro is ook een heeeeel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zijn er al weer nieuwe mensen met ervaring met 9.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb nog niet de eer gehad met Premiere Pro te werken. Wat zijn nu de grote verschillen t.o.v. Pinnacle Liquid Edition ?

De GPU rendering bij Edition vind ik perfect en de effect mogelijkheden zijn legio.

Wel eens met een oude versie van Premiere gespeeld, maar de inleertijd is erg groot door de typische Adobe interface, alhoewel Edition ook niet echt makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 03 februari 2004 @ 07:55:
Zijn er al weer nieuwe mensen met ervaring met 9.0?
Heb inmiddels een 16:9 test dvd gemaakt. M'n Philips standalone wou'm niet afspelen (DVD701), m'n laptoppie wel. Pas toen ik wat directories had verwijderd en opnieuw gebrand werkte 'ie op de Philips.
Stukken die gerendered moeten worden tijdens het editen (effecten, transitions) worden gemarkeerd, en je kan zien hoe het renderen vordert en wanneer het klaar is. De preview is dan weer wat mooier. Optimaal gebruik maken van m'n dual-processor doet 'ie volgens mij nog steeds niet. Dus of 'ie nou HT geoptimaliseerd is waag ik dus ook te betwijfelen.
Voor de rest nog niet veel mee gedaan.
Verzoeknummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb niet echt problemen gehad met pinnacle studio9,
maar nu heb ik een filmpje opgeslagen als mpg (dvd compatible), maar nu krijg ik van die horizontale streepjes rond bewegende objecten. Ik denk dat de film de-interlaced moet worden ofzo :? Voor het omzetten naar mpg had ik dit niet.
Maar weet iemand waar de de-interlace functie zit in studio 9? (als die er ten minste in zit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een dvd om te spelen op tv moet interlaced zijn tenzij zowel de dvd speler als de tv progressive mode ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
oh ok. Het is dus normaal dat nadat pinnacle studio de dvd heeft omgezet in mpg deze mpg dus die maffe streepjes vertoont op mijn pc? (ik heb de film nog niet gebrand)

[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 04-02-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kun je een screenshot plaatsen? "maffe streepjes" is namelijk iets waar ik mij moeilijk iets bij kan voorstellen. Ik dacht gelijk aan interlaced beeld maar dat kan best iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
uit mijn divx-omzet-tijdperk weet ik dat het interlaced beeld moet zijn, maar ik zal eens even kijken of een screenshot valt te regelen...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/23232bscap001.jpg
bij bewegende delen is het dus, bijvoorbeeld bij de koprol (en ja dat ben ik, een paar jaar terug ;) )

[ Voor 43% gewijzigd door marteltor op 04-02-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Yep, dat is interlaced beeld. Grappige duik trouwens! Pinnacle 8 had volgens mij geen optie om een dvd te deinterlacen. Wat je wel kan doen is een dv avi renderen en die met een ander pakket deinterlacen (of het moet toch in studio zitten). Maar wat wil je met de uiteindelijke film doen? Voor een tv moet het beeld interlaced zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nou. Net even een 6 minuten filmpje in elkaar geknutseld met Studio 9. Make Disc, en ja hoor, na een paar minuten renderen loopt ie vast. Qua stabiliteit is er dus nog weinig veranderd helaas. :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Bor_de_Wollef schreef op 04 februari 2004 @ 18:51:
Yep, dat is interlaced beeld. Grappige duik trouwens! Pinnacle 8 had volgens mij geen optie om een dvd te deinterlacen. Wat je wel kan doen is een dv avi renderen en die met een ander pakket deinterlacen (of het moet toch in studio zitten). Maar wat wil je met de uiteindelijke film doen? Voor een tv moet het beeld interlaced zijn.
bedankt :) ik heb hem nu als mpg. Deze wil ik authoren en branden op dvd zodat deze af te spelen is op de tv. Is dit beeld dan nu wel goed?
Overigens heb ik totaal geen problemen met stabiliteit (nog nooit vastgelopen op een amd 2500+ geklokt naar 3200+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zoals ik al zei: een tv MOET interlaced beeld hebben (behalve progressive scan tv's). Op tv zul je de interlace lijntjes niet zien dus. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb er gisteravond ook mee gewerkt en het beviel me goed.
Om te beginnen heb je nu beeldvullend beeld, is de preview ook 100% beeldvullend. Verder heb ik het idee dat een DVD maken ook sneller gaat.
Om mijn Pentium 3 GHZ 512 MB geen enkel probleem met vastlopen terwijlk ik maar met één harde schijf werk (wat door iedereen afgeraden wordt).

Nu nog een expirimenteren met hoofdstukken aanmaken. Dat wil me nog niet zo snel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
Afraden is veel gezegd.
Videobewerking zal ook perfect werken met 1 HD.
Het is natuurlijk performanter dat je je video kunt capteren en bewerken op een aparte disk, maar met 1 disk zal 't ook perfect werken.
Weet jij ook ineens wat je volgende upgrade is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Bor_de_Wollef schreef op 20 januari 2004 @ 19:31:
Ik heb ook een 22" en een legale versie. Het programma start ten eerste voor een deel naast het scherm op (en dat is niet te verslepen) en ten tweede werkt het gewoon niet echt fullscreen. Ik zie graag een screenshot van iemand die dit wel kan.
Heb jij misschien gedockte programma's op je desktop?
Ik heb dus trillian links staa nen Studio gaat met de afmetingen van fullscreen naast trillian staan, dat resulteerd dus in een stuk naast het scherm (hoe breder trillian is hoe meer er "mist").
Je moet dus gewoon alle gedockte dingen weghalen en dan zie het wel full screen...
Overigens wel lame dat Pinnacle dit niet kan! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerosignal schreef op 08 februari 2004 @ 13:16:
[...]

Heb jij misschien gedockte programma's op je desktop?
Ik heb dus trillian links staa nen Studio gaat met de afmetingen van fullscreen naast trillian staan, dat resulteerd dus in een stuk naast het scherm (hoe breder trillian is hoe meer er "mist").
Je moet dus gewoon alle gedockte dingen weghalen en dan zie het wel full screen...
Overigens wel lame dat Pinnacle dit niet kan! :(
Hebben jullie al op mijn site gekeken? www.miloman.tk
Voor Geforce4-kaarten hoef je nu ook alleen maar overlays te activeren, tonen op het 'het secondaire scherm' en je hebt het edit-stukje fullscreen op de 2e monitor. Werkt al met studio 7 en ATI en matrox-kaarten, en nu dus ook met studio 9 en geforce4-kaarten! (moet m'n site nog hiervoor updaten!!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ik heb met Studio 9 het probleem dat ik geen side scroll bar heb. Daardoor kan ik niet alles zien, zoals bv. het muziekspoor. Die valt onderin het scherm weg. En aangezien er geen scroll bar is kan ik er ook niet komen en er een audiobestand plaatsen. Studio 8 had hier geen last van.....
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

• Coolhva
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ik heb 'm nu ook te pakken en geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het er een stuk beter en fijner uit ziet.

Ook en renderen gaat wat sneller lijkt het.

Alleen heb ik geen flauw idee wat ik met die stomme DVD aan moet (de content DVD). Die is 3.2 GB groot maar er wordt maar iets van 500 geïnstalleerd. Wat doet ie met de map Premium van 1,8? Is dat dan weer niet voor de normale Studio geschikt???

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De positieve reacties ten spijt, moet ik nog steeds concluderen dat Pinnacle weinig van het Studio 8 drama heeft geleerd. Ik probeerde gisteren een DivX bestand in te lezen. Studio 9 knalt er (natuurlijk) meteen weer uit. Ik weet niet wat die gasten bij Pinnacle doen, maar echt testen doen ze blijkbaar niet. Als het zo doorgaat wordt Studio 9 net zo'n drama als Studio 8. En dan ook meteen het laatste drama, want wie gelooft er dan nog dat Pinnacle eens behoorlijke software kan maken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Pinnacle moet waarschijnlijk snel functionaliteit toevoegen om de concurrentie bij te blijven en dat daarbij de kwaliteit erbij inschiet. Of ze hebben de verkeerde mensen bij die afdeling gezet, omdat andere producten van Pinnacle zoals de Liquid Edition serie wel probleemloos werken terwijl ze ontzettend veel functionaliteit meer heeft.

Wel jammer, omdat de Studio serie echt een krachtig product is voor dit type home software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie zijn altijd bezig over die "minder legale" versies maar dat is dus aan geen kanten te vinden é, allé voor mij toch nie.

Ik zou toch liever een programma eerst proberen voor ik het koop. En naar het schijnt zijn er problemen door eerst de demo te installeren en daarna de volledige versie. Maar dat weet ik niet zeker

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:56:
jullie zijn altijd bezig over die "minder legale" versies maar dat is dus aan geen kanten te vinden é, allé voor mij toch nie.

Ik zou toch liever een programma eerst proberen voor ik het koop. En naar het schijnt zijn er problemen door eerst de demo te installeren en daarna de volledige versie. Maar dat weet ik niet zeker

Iemand die mij kan helpen?
1. Warez Request zijn hier als het goed is niet toegestaan (ook niet als het slinks vragen is, toch?)
2. Ik heb zowel een legale als een illigale versie geinstalleerd en zover ik kan zien zijn deze gelijk en voor de rest geen verschil qua werking enz.

Ik ben er alleen nog niet uit waarom op de DVD 1.nogwat GB staat wat niet gebruikt wordt. Naast de extra zooi en de Liquid demo staat er nog veel meer op wat niet geinstalleerd wordt.

Helaas heb ik nog niet de versie uit de winkel MET dvd, maar die krijgen we binnenkort binnen dus dan ga ik even nakijken hoe dat zit.
3. Dat verhaal over die demo is onwaar (en een slechte smoes :P). Als je er zeker van wil zijn dat je niet de mist in gaat verwijder je eerst de Demo en installeer je daarna studio 9. Maar in principe kan je de volledige versie over de demo heen zetten. Wel is het verstandig om Pinnacle Studio 8 te deinstalleren voordat je 9 installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het volgende :

Windows XP Home
Studio 9.04 (upgrade)
Nvidia FX5600XT of Ati 9600SE
2,8Ghz 1Mb P4
1024mb ram
DC10 plus

Capture gaat allemaal goed, maar bij het "maken" van een film stopt het programma bij de 2e overlay en blijft daar hangen.
Als je deze overlay weghaalt stopt ie bij de volgende.
Dit gebeurt niet tijdens het berekenen.
Videokaarten maken geen verschil en de pc loopt dus niet vast alleen pinnacle heeft er geen zin meer in.
Alles software is origineel is namelijk een systeem van een klant.
PC is ook al opnieuw geinstalleerd zonder overige apparaten erin.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje m.b.t. studio 8.
Ik werk veel met 3dsmax en daar heb je de keuze om eventueel alle frames los weg te renderen naar bijvoorbeeld een .bmp image. nu is mijn vraag: is het mogelijk om in studio 8 die losse frames tot 1 filmpje te maken. bijvoorbeeld 24 frames per seconde?
wie weet of dit mogelijk is, en zo ja hoe moet ik dan ongeveer te werk gaan.
b.v.d. koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
het programma ziet er zeer goed uit
lekker duidelijk allemaal
maar zodra ik een avi invoeg
krijg ik een ongeldige bewerking
zowel bij studio 8 als 9

handig zo'n mooi programma dat niet werkt