[XP] Probleem met een HD in XP prof*

Pagina: 1
Acties:

• PhoeniXnr1
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje voor de mensen hier. Ik heb namelijk het probleem met een harde schijf partitie ( 5 Gb) waar word aangegeven in xp prof. dat hij voor 4 Gb is vol geschreven :S, maar ik heb er alleen maar windows op geinstalleerd en als ik alle mappen selecteer dan heeft hij maar een grote van 1,xx Gb gebruikt. Ik kan dus niet bij de overige ruimte. Heeft iemand dit probleem ook gehad of opgelost, zou diegene mij kunne helpen?

Alvast bedankt
Groetjesss

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 13:58

Xof

Er bestaat ook nog een pagefile die 1 gig of meer ruimte kan innemen. Even je onzichtbare bestanden laten zien en dan op je c kijken en dan nog een keer alle bestanden selecteren en kijken hoe groot alles bij elkaar is :)

Verwijderd

Systeem herstel aanstaan?
Die neemt ook veel ruimte in.

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 16:55:
Systeem herstel aanstaan?
Die neemt ook veel ruimte in.
jup en dan heb je ook nog hibernate :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

FAQ

:)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

PhoeniXnr1,

Dit is je 1e post - Welkom op GoT :)
Wij hebben op GOT wat regeltjes opgesteld waar we graag zien dat jouw topic aan voldoet - kort samengevat kan je ze als volgt presenteren:
  • Kies een duidelijke en goede topic titel - hiermee geef je aan wat je probleem is. Je topic titel is uiteindelijk de reden waarom mensen je topic gaan openen (of niet). Kijk ook altijd even in de policy van het desbetreffende sub forum - soms zijn er nog overige eisen die er gesteld worden (in Windows Operated Systems hebben we bv. de eis dat je OS tussen vierkante haakjes moet staan aan het begin van je topic - deze waarschuwing krijg je ook nog als je een nieuw topic opent, dus er overheen kijken kan haast niet :)
  • Omschrijf je probleem of je wens zo duidelijk mogelijk. Geef aan wat je probleem is, of wat je wil bereiken. Dat heb je goed genoeg gedaan :)
  • Toon zelf eerst moeite voordat je een topic opent - zoek bijvoorbeeld even op www.google.com en op de GoT search. Geef dan in je topic eventjes aan wat je gevonden hierover hebt, en waarom de gegeven oplossing niet van toepassing waren voor jou. Ook hebben we een hele mooie Windows Operated Systems FAQ bovenaan dit forum staan (te herkennen aan die groene icoontjes).
Jouw vraag staat eigenlijk vrij uitgebreid behandeld in de FAQ - Waar is mijn Diskspace heen? - heb je je de daar opgegeven oplossingen al eens geprobeerd? :)

• PhoeniXnr1
  • Niet online
nou bedankt in ieder geval ik zal kijken of ik er wat mee kan

• PhoeniXnr1
  • Niet online
Ik heb dus even gekeken en het is idd een verborgen bestand (hiberfil) en een grote pagefile van 1,179 mb maar het vreemde is dat bij vorige installatie de grote wel normaal bleef en sinds gisteren heb ik dus een nieuwe installatie uitgevoerd en nou begint hij hier mee? er staad overigens niet bij

Windows Operated Systems - FAQ

hoe je mijn probleem kunt oplossen?!?

• Xof

Xof

Configuratiescherm --> systeem --> tablad geavanceerd --> Prestaties --> instellingen --> geavanceerd --> Virtueel geheugen wijzigen --> en dan kun je er mee doen wat je wilt.. virtueel geheugen is vaak 1,5 keer je geheugen.. dus heb je 512mb in je systeem dan is je page file 768 mb. Je kunt het uitzetten, maar echt slim is het niet of je moet 1 gig aan geheugen hebben dan zou het kunnen :)
Je kunt ook het wisselbestand op een andere partitie/schijf zetten :)

En even in energiebeheer kijken voor het hibernaten :) (maar als je zoekt op GoT met de woorden pagefile of hibernate kom je ook een heel eind en kun je genoeg oplossingen vinden :) )

Edit: systeemherstel kun je ook uitzetten @ configuratiescherm --> systeem --> systeemherstel. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 20-01-2004 21:54 ]

Pagina: 1