Toon posts:

[JAVA] Dataset refresh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na lang zoeken en peinsen toch maar besloten om mijn vraag eens op got te stellen. Ik zit met het volgende java probleem, de gebruikte programmatuur is JBuilder:

Ik heb een com.borland.dx.sql.dataset.Database connection met een JDBC/ODBC driver. Met mijn applicatie voeg ik gegegevens in deze database toe, dat lukt prima. Ook het bekijken van toegevoegde gegevens in de applicatie lukt goed. Het probleem is echter dat wanneer ik gegevens toevoeg ze pas in de applicatie bekeken kunnen worden nadat deze eenmaal is afgesloten, terwijl ze in de database direct beschikbaar zijn.

Ik heb het idee dat zo'n dataset bij het starten van de applicatie wordt gevuld, en daarna niet meer, ik wil echter niet elke keer de applicatie moeten afsluiten om ingevulde gegevens te kunnen bekijken/wijzigen.

Heeft iemand een idee om dit te voorkomen, misschien doormiddel van een dataset refresh of een refill, of zit ik compleet fout? Dan zou ik het graag van je horen.

Bij voorbaat dank,
Kenny

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 16:46:
Beste mensen,

Na lang zoeken en peinsen toch maar besloten om mijn vraag eens op got te stellen. Ik zit met het volgende java probleem, de gebruikte programmatuur is JBuilder:

Ik heb een com.borland.dx.sql.dataset.Database connection met een JDBC/ODBC driver. Met mijn applicatie voeg ik gegegevens in deze database toe, dat lukt prima. Ook het bekijken van toegevoegde gegevens in de applicatie lukt goed. Het probleem is echter dat wanneer ik gegevens toevoeg ze pas in de applicatie bekeken kunnen worden nadat deze eenmaal is afgesloten, terwijl ze in de database direct beschikbaar zijn.

Ik heb het idee dat zo'n dataset bij het starten van de applicatie wordt gevuld, en daarna niet meer, ik wil echter niet elke keer de applicatie moeten afsluiten om ingevulde gegevens te kunnen bekijken/wijzigen.

Heeft iemand een idee om dit te voorkomen, misschien doormiddel van een dataset refresh of een refill, of zit ik compleet fout? Dan zou ik het graag van je horen.

Bij voorbaat dank,
Kenny
Wel een beetje basic dit. Als je een beetje met database componenten / drivers / libraries kunt werken, dan moet dit geen probleem zijn.
Plus daarbij: welk component / klasse gebruik je om je data weer te geven? DB-aware componenten? Je zult idd iets van een refresh aan je dataset, resultset of db-aware component moeten doorgeven.
Volgens mij heeft Sun hier goede documentatie over java.sun.com

+ tipje: Je gebruikt klasses uit een borland package. Dit is op zich niet erg, maar niet native, standaard java. Zorg wel ff als je je applicatie gaat deployen dat deze packages er ook bij zitten. Je kunt misschien je applicatie zo bouwen dat je wel alleen gebruik maakt van native java klasses (java heeft zelf ook redelijk wat db-aware componenten en mogelijkheden zie hiervoor de swing tutorial op de bovenstaande url).

Veel succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de moeite. Ik kan een b-tje met database componenten werken, vandaar dat toevoegen/bekijken en wijzigen ook wel is gelukt. Ik gebruik een dropdown box om het geselecteerde item (columname van een query) te weergeven, het probleem is echter dat de zojuist toegevoegde data niet meteen door de applicatie wordt gepakt! De refresh was mijn eigen idee al en naar mijn inzicht is daar op java.sun.com niks specifieks over te vinden.

Misschien kan je me helpen met een specifieke zoekterm?

Verwijderd

Ja hey,

Je mot ook zelf wel wat doen voor je applicatie... op de sun site is genoeg te vinden. Gewoon wat beter zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor zin heeft het om te antwoorden als je niet helpt? Zoals ik al zei heb ik wel degelijk gezocht, en ben er dan ook al langere tijd mee bezig. Jij geeft aan dat het erg basic is, maar vervolgens ben je niet in staat om te helpen?

Ik snap ook dat als ik nog 2 weken zoek dat ik er dan wel achterkom, ik dacht alleen dat het nut van zo'n forum was om geholpen te worden als je er niet uit komt? Zie ik dat fout zeg dat dan gerust, zo niet help me dan ipv commentaar leveren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:41:
Wat voor zin heeft het om te antwoorden als je niet helpt? Zoals ik al zei heb ik wel degelijk gezocht, en ben er dan ook al langere tijd mee bezig. Jij geeft aan dat het erg basic is, maar vervolgens ben je niet in staat om te helpen?

Ik snap ook dat als ik nog 2 weken zoek dat ik er dan wel achterkom, ik dacht alleen dat het nut van zo'n forum was om geholpen te worden als je er niet uit komt? Zie ik dat fout zeg dat dan gerust, zo niet help me dan ipv commentaar leveren.
Ik heb je al geholpen java.sun.com. Kijk es in de linkerkant van de site naar het documentation gedeelte. Je vind er tutorials (ook over DB acces met JDBC), een redelijk goed forum dat alleen over java gaat en de gehele Java API.

Als 15/20 minuten na mijn post reageerd, dan heb ik idd het vermoeden dat je niet (goed) hebt lopen zoeken. Ik heb ook de moeite genomen op je posts te lezen en ff na te denken over je probleem.

Om je RSI te besparen heb ik nog ff wa linkjes voor je opgezocht:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/index.html uitgebreide tutorail over swing. Je zegt dat je JBuilder gebruikt, ik weet uit ervaring dat er in JBuilder ook DB-aware componenten zitten voor het weergeven van database gegevens. (zie JBuilder tab in designer "dbSwing" en "more dbSwing").
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/index.html tutorial over JDBC en databases in Java. Misschien kun je met deze info je applicatie native Java maken.

Als laatste opmerking, ik heb het idee dat als je met deze instelling, van weinig zelf doen en informatie voor laten kauwen (weet niet of dit echt zo is, maar heb de indruk van wel), wel vaker van dit soort commentaar zult krijgen op dit forum.

Veel succes nog met je applicatie ;)
Pagina: 1