Lijkt me nie echt aanneembaar dat ut kan, maar wat is het verschil tussen AT en ATX??
Is een ATX kast om te bouwen tot AT?? Zo ja, hoe dan??
Alvast bedankt...
Is een ATX kast om te bouwen tot AT?? Zo ja, hoe dan??
Alvast bedankt...
If I agreed with you, we'd both be wrong.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
1. Maakt toch niet uitOp maandag 11 december 2000 23:33 schreef Stiffener het volgende:
Er is meer verschil dan alleen dat hoor.
1 Formaat is anders
2 Aansluitingen van je printer/PS2, compoorten en alle andere zitten anders.
3 De gaten voor bevestiging in je kast zitten op een andere plek. Dus in je kast los neerleggen kan, maar vastschroeven zal niet gaan...
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Verwijderd
1. kan wel uitmaken, ik heb hier een hele grote AT liggen en die past zeker nietOp maandag 11 december 2000 23:43 schreef Dizzytal het volgende:
[..]
1. Maakt toch niet uit
2. Daar zijn nu die "achterkantjes" voor om een "ouderwetse" keyboard aansluiting "te maken" Bij veel kasten worden die achterkantjes (de "blikkenplaatjes" die plaats van de com-, usb- en printerpoorten bepalen) mee geleverd en kun je deze indeling naargelang je MoBo veranderen..
3. OK bevestigingsgaten is een beter woord voor mij "opstaande eilandjes"
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd
1- Wie gaat er nog een ultra oud mobo in een atx kast douwen!Op maandag 11 december 2000 23:51 schreef Stiffener het volgende:
[..]
1. kan wel uitmaken, ik heb hier een hele grote AT liggen en die past zeker niet, komt tegen de voeding aan...
(goede oude tijd dat een Mobo nog super groot was en een Grafische kaart de hele lengte in beslag nam)
2. klopt, maar moet je wel hebben. Oke zonder kan ook
Maar nog veel belangrijker. Ze zitten aan een andere zijde van je bord (90 graden gedraaid) Dus de aansluitingen komen anders uit.. Zal ook wel een oplossing voor zijn...
3... "opstaande eilandje" vind ik ook wel een leuke naam.
Weet je het allemaal nog Redknapp ?
succes nog steeds, haal maar gewoon een oud kasje bij een computergast die er toch teveel heeft...
Verwijderd
Dat maakt mischien niet uit, maar de aan/uit knop van een AT is een 'toggle' en een de knop van een ATX is dat niet... Ff voor de duidelijkheidOp dinsdag 12 december 2000 20:59 schreef killer-b het volgende:
...ook die schakelaar kan best wel. of je nou 220 schakelt of 12. dat maakt voor het schakelen niet uit. ik ben een elektroboer...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
LOLOp zondag 25 februari 2001 19:20 schreef cmdr_sm het volgende:
23 watt ?
heb je een Transmeta Crusoe op 1 mhz ofzo ?
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
ja inderdaad, en als de schroefjes niet op de juiste plaats zitten, dan boor je die gewooon ff.Op maandag 26 februari 2001 00:19 schreef SirCommieBastard het volgende:
In bijna elke kast passen wel at en atx mobo's alleen de voeding aansluiting is anders en bij atx heb je een andere schakelaar nodig. En pc kasten zijn meestal wel makkelijk aan te passen.
Daarvoor heb je nou afstandsbusjesOp maandag 11 december 2000 23:39 schreef Dizzytal het volgende:
Het enige probleem wat je kunt onder vinden bij "dual PS" planken is dat je een kast hebt die "opstaande eilandjes" (sorry kan het goede woord niet vinden, maar die dingen waar je schoefjes ingaan) op de "plankdrager" heeft )zoals de In-Win S500) en die niet overeenkomen met de gaten in je MoBo en zo dus ergens midden op je MoBo zitten en zo kort sluiting maakt....
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq