Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan een AT mb in een ATX kast??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me nie echt aanneembaar dat ut kan, maar wat is het verschil tussen AT en ATX??
Is een ATX kast om te bouwen tot AT?? Zo ja, hoe dan??
Alvast bedankt...

Verwijderd

't verschil zit em in de aansluiting van de voeding op het MB. kan dus niet.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
Er is meer verschil dan alleen dat hoor.

1 Formaat is anders
2 Aansluitingen van je printer/PS2, compoorten en alle andere zitten anders.
3 De gaten voor bevestiging in je kast zitten op een andere plek. Dus in je kast los neerleggen kan, maar vastschroeven zal niet gaan...

Maare een AT kastje kost maar een paar tientjes, what's the problem??

[extra]
ok, natuurlijk ook de voeding. Daarom staat er ook: meer verschil...... Het is niet alleen de voeding, anders zou je alleen die vervangen
[extra]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Das niet helemaal waar. Je moet verschil maken tussen AT voedingen en ATX voedingen. Er zijn legio "AT" MoBo's die wel in een "ATX-gevoede kast" passen (zoals mijn Epox MVP3C-2) dom weg omdat ze beide aansluitingen hebben, zowel AT als ATX dus.

Het enige probleem wat je kunt onder vinden bij "dual PS" planken is dat je een kast hebt die "opstaande eilandjes" (sorry kan het goede woord niet vinden, maar die dingen waar je schoefjes ingaan) op de "plankdrager" heeft )zoals de In-Win S500) en die niet overeenkomen met de gaten in je MoBo en zo dus ergens midden op je MoBo zitten en zo kort sluiting maakt....

Anders kun je dus gewoon een AT board in een ATX kast hangen.. Zo hangt mijn Epox nu in een In-Win A500...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 11 december 2000 23:33 schreef Stiffener het volgende:
Er is meer verschil dan alleen dat hoor.

1 Formaat is anders
2 Aansluitingen van je printer/PS2, compoorten en alle andere zitten anders.
3 De gaten voor bevestiging in je kast zitten op een andere plek. Dus in je kast los neerleggen kan, maar vastschroeven zal niet gaan...
1. Maakt toch niet uit
2. Daar zijn nu die "achterkantjes" voor om een "ouderwetse" keyboard aansluiting "te maken" Bij veel kasten worden die achterkantjes (de "blikkenplaatjes" die plaats van de com-, usb- en printerpoorten bepalen) mee geleverd en kun je deze indeling naargelang je MoBo veranderen..
3. OK bevestigingsgaten is een beter woord voor mij "opstaande eilandjes" :P

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Het gaat gewoon niet. Niet te moeilijk over kletsen.
Een ATX-powersupply in een AT-kast werkt ook niet (de aan/uit-knop!!). Dus koop gewoon een At-kastje voor een paar knaken.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
Op maandag 11 december 2000 23:43 schreef Dizzytal het volgende:

[..]
1. Maakt toch niet uit
2. Daar zijn nu die "achterkantjes" voor om een "ouderwetse" keyboard aansluiting "te maken" Bij veel kasten worden die achterkantjes (de "blikkenplaatjes" die plaats van de com-, usb- en printerpoorten bepalen) mee geleverd en kun je deze indeling naargelang je MoBo veranderen..
3. OK bevestigingsgaten is een beter woord voor mij "opstaande eilandjes" :P
1. kan wel uitmaken, ik heb hier een hele grote AT liggen en die past zeker niet :) , komt tegen de voeding aan... :(
(goede oude tijd dat een Mobo nog super groot was en een Grafische kaart de hele lengte in beslag nam)
2. klopt, maar moet je wel hebben. Oke zonder kan ook :)
Maar nog veel belangrijker. Ze zitten aan een andere zijde van je bord (90 graden gedraaid) Dus de aansluitingen komen anders uit.. Zal ook wel een oplossing voor zijn...
3... "opstaande eilandje" vind ik ook wel een leuke naam. :)

Weet je het allemaal nog Redknapp ? :?

succes nog steeds, haal maar gewoon een oud kasje bij een computergast die er toch teveel heeft...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Een slijptol doet wonderen, ook de powerknop is te fixen ... ziet er alleen niet uit.
Weet ook niet of het goed is voor de koeling.
Maar mijn bakkie draait nog prima!! *D

Now that's what I call tweaking!

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 23:51 schreef Stiffener het volgende:

[..]
1. kan wel uitmaken, ik heb hier een hele grote AT liggen en die past zeker niet :) , komt tegen de voeding aan... :(
(goede oude tijd dat een Mobo nog super groot was en een Grafische kaart de hele lengte in beslag nam)
2. klopt, maar moet je wel hebben. Oke zonder kan ook :)
Maar nog veel belangrijker. Ze zitten aan een andere zijde van je bord (90 graden gedraaid) Dus de aansluitingen komen anders uit.. Zal ook wel een oplossing voor zijn...
3... "opstaande eilandje" vind ik ook wel een leuke naam. :)

Weet je het allemaal nog Redknapp ? :?

succes nog steeds, haal maar gewoon een oud kasje bij een computergast die er toch teveel heeft...
1- Wie gaat er nog een ultra oud mobo in een atx kast douwen!
2- Als die aansluitingen aan de verkeerde kant zitten is het of een mobo uit een kast die daar speciaal voor gemaakt was of je houd die mobo verkeerd...... |:(
3- ..........

Verwijderd

Ik heb anderhalf jaar gelee een bigower AT gekocht, maar daar zaten ook plaatjes bij voor ATX. Dan neem ik aan dat als je er een andere voeding in pleurt ie ut gewoon doet...ook die schakelaar kan best wel. of je nou 220 schakelt of 12. dat maakt voor het schakelen niet uit. ik ben een elektroboer... :)
en die mooie andersomschroefjes(zo kun je ze ook noemen) kun je op verschillende plekken vastmaken. Dus atx kan vast wel. airflow is hetzelfde als bij me nieuwe ATX kast.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 12 december 2000 20:59 schreef killer-b het volgende:
...ook die schakelaar kan best wel. of je nou 220 schakelt of 12. dat maakt voor het schakelen niet uit. ik ben een elektroboer... :)
Dat maakt mischien niet uit, maar de aan/uit knop van een AT is een 'toggle' en een de knop van een ATX is dat niet... Ff voor de duidelijkheid

AT-knop .. druk-hoog-druk-laag-..
ATX-knop .. druk-hoog-los-laag-druk-hoog-los-laag

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

ach, andere schakelaar dan maar... :)
sorry even niet aan ged8.
drukknop noemen ze dat.....andere is schakelaar...

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
er zijn trouwens ook verloopstekkertjes om van de atx stekker een at stekker te maken. Alleen het aanzetten moet mbv een los schakelaartje die 2 pinnetjes op de atx stekker kortsluit, zodat deze aanslaat (of uitgaat) ...

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11 21:19
heb ooit eens een big tower bij funprice gekocht, at modem omdat atx 2 keer zoduur was toendertijd (mb had beide aansluitingen), toen ik mijn mb ging upgraden gewoon een 2e hands 23watt atx voeding gekocht voor 45 piek.
ff erin schroefen,
EN gaAAAn

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42

SambalBij

We're all MAD here

Het hangt van de kast af of het past of niet.
De kast waar nu m'n server inzit kan zowel AT als ATX formaat in. De mainboard tray heeft schroefgaten voor alletwee (staat ook aangegeven) en er zat een ATX shield bij voor AT borden (alleen toetsenbordgat dus, geen com/lpt poorten)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Zozoz Hermes, zuinig pceetje hoor

Verwijderd

23 watt ?
heb je een Transmeta Crusoe op 1 mhz ofzo ?

Verwijderd

Ik heb nog wel een AT kast (BigTower) over incl voeding.
Omg.R'dam

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Op zondag 25 februari 2001 19:20 schreef cmdr_sm het volgende:
23 watt ?
heb je een Transmeta Crusoe op 1 mhz ofzo ?
LOL :P

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

In bijna elke kast passen wel at en atx mobo's alleen de voeding aansluiting is anders en bij atx heb je een andere schakelaar nodig. En pc kasten zijn meestal wel makkelijk aan te passen.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11 21:19
Op maandag 26 februari 2001 00:19 schreef SirCommieBastard het volgende:
In bijna elke kast passen wel at en atx mobo's alleen de voeding aansluiting is anders en bij atx heb je een andere schakelaar nodig. En pc kasten zijn meestal wel makkelijk aan te passen.
ja inderdaad, en als de schroefjes niet op de juiste plaats zitten, dan boor je die gewooon ff.

en wat betreft mijn 23watt voeding: Hehehehe :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 11 december 2000 23:39 schreef Dizzytal het volgende:
Het enige probleem wat je kunt onder vinden bij "dual PS" planken is dat je een kast hebt die "opstaande eilandjes" (sorry kan het goede woord niet vinden, maar die dingen waar je schoefjes ingaan) op de "plankdrager" heeft )zoals de In-Win S500) en die niet overeenkomen met de gaten in je MoBo en zo dus ergens midden op je MoBo zitten en zo kort sluiting maakt....
Daarvoor heb je nou afstandsbusjes :)
Pagina: 1