[MSI 745Ultra]Thoroughbred wel ondersteund, Applebred niet?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:40
Ik heb hier een MSI 745Ultra met een Thunderbird 1400 nu wil ik deze graag upgraden, maar ik kwam erachter dat deze niet werkt met een thorton core, aldus MSI.
Volgens MSI kan hij ook niet overweg met de Applebred terwijl de thoroughbred wel wordt ondersteund, een meest vreemde situatie gezien de Applebred 100% identiek is aan de thorougbred , behalve dan dat via de L? bruggen de cache is gereduceerd naar 64KB. :?

In hoeverre zou mijn moederbord niet overweg kunnen met een thorton? (gezien het feit dat de thorton gewoon een thourougbred core is met extra cache wat achteraf is uitgeschakeld via de L? bruggen).
Zou hij in de bios een "unknown AMD 2x00+" vinden of zou hij helemaal niks doen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als de complete Thoroughbred-familie wordt ondersteund, dan moeten Thortons en Applebreds inderdaad ook erop passen. Afgezien van de caches hebben ze identieke FSB's, multiplierstelsels en core-voltages. Je zal inderdaad enkel ondervinden dat de BIOS van het mobo de CPU wellicht niet correct herkent, maar dat doet niks af aan de werkzaamheid van de CPU :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 20-01-2004 16:42 ]

• Gabriel-LG
BalusC schreef op 20 januari 2004 @ 16:41:
Als de complete Thoroughbred-familie wordt ondersteund, dan moeten Thortons en Applebreds inderdaad ook erop passen. Afgezien van de caches hebben ze identieke FSB's, multiplierstelsels en core-voltages. Je zal inderdaad enkel ondervinden dat de BIOS van het mobo de CPU wellicht niet correct herkent, maar dat doet niks af aan de werkzaamheid van de CPU :)
De gehele thoroughbred familie wordt ondersteund, behalve de 333Mhz FSB versies (mijn mobo doet max. 266Mhz).
Zou applebred/thorton zou dus gewoon moeten werken? De bartons worden niet ondersteund omdat die alleen in 333/400Mhz FSB te krijgen zijn... Dus weet ik niet of daar nog andere problemen mee kunnen zijn.

Verwijderd

De MSI-745U heeft een 1/5 divider, dus 166Mhz fsb cpu's werken perfect erop.

Kheb zelf vroeger nog zo'n mobo gehad, met een XP2400+ en XP2500+ getest.
De Applebreds werken hier ook perfect op.

• Gabriel-LG
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:48:
De MSI-745U heeft een 1/5 divider, dus 166Mhz fsb cpu's werken perfect erop.

Kheb zelf vroeger nog zo'n mobo gehad, met een XP2400+ en XP2500+ getest.
De Applebreds werken hier ook perfect op.
Das een duidelijk antwoord :) ThnX

Mijn mobo wil alleen geen 166 fsb doen, ik heb geprobeert mijn Thunderbird 1400 op 8.5x166 te zetten (= 1400Mhz) maar dat was niet stabiel te krijgen. Het kan aan mijn Thunderbird liggen, maar ik vermoed dat ik de chipset heatsink moet vervangen, want deze wordt bij 133 al errug heet

Verwijderd

Een vriend van mij had ook een 745 maar die wilde ook niet werken @fsb 166. Ondanks MP omlaag B) . Maar je applebred of thorton gaan egwoon werken, alleen moet je soms het handmatig even in de bios goed zetten ;) .

Zelf had ik een MSI KT3V en daar werd ook niet een applebred ondersteund, maar hij werkte gewoon, alleen je moest zelf even de fsb op 133 zetten! 8)
Succes!

Verwijderd

BalusC schreef op 20 januari 2004 @ 16:41:
Thorton zijn Barton's met een gedeelte van de cache uitgeschakeld, Applebreds zijn Thoroughbreds met een gedeelte van de cache uitgeschakeld.

De Barton is een andere core als de Thoroughbred en zou dus niet kunnen werken (maar dat kun je gewoon proberen natuurlijk)

Als je er een Thoroughbred in kan doen kan je er ook een Applebred in doen, dit zijn dezelfde CPU's dus.
Pagina: 1