HP Scanjet 4300C op XP

Pagina: 1
Acties:

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 10:47
Ik heb de software van de cd geïnstalleerd, daarna 2 updates van de HP website gehaald, degene van 29 MB installeert goed, degene van 1 MB geeft tijdens het installeren een foutmelding 'Fatale fout. Setup kan niet doorgaan''. En nu herkent XP mijn scanner dus niet... Ik heb het ook al in de Veilige Modus geprobeert, met USB-kabel erin en een keer eruit... niks werkt.

Kan iemand me hierbij helpen?

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 09:00
Ik heb dezelfde scanner hier, je moet hem aansluiten.
Eerst het bestand van 29,3 mb d/l van HP, deze installeren.
Dan kan je nog die 2e d/l van minder mb's ;)

Hij werkt iig onder XP met die software.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Software niet van de cd gebruiken, die werkt neit lekker samen met XP. Pak gewoon die van 30 Mb van de hp site.

• chrisgeerdink
Smirnoff schreef op 20 januari 2004 @ 16:35:
Ik heb dezelfde scanner hier, je moet hem aansluiten.
Eerst het bestand van 29,3 mb d/l van HP, deze installeren.
Dan kan je nog die 2e d/l van minder mb's ;)

Hij werkt iig onder XP met die software.
Als ik die 2e download wil installeren, krijg ik een Fatale Fout...

Verwijderd

Als je je scanner alleen USB aansluit moet je alleen die van 29 mb hebben, die andere is namelijk alleen voor paralel gebruik :*)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Dit was de procedure voor mijn HP 4100C; ik heb geen idee in hoeverre die afwijkt van de 4300C.

1. Scanner afkoppelen voordat je Win XP installeert
2. Win XP installeren
3. De HP scanjet driver software voor Win 2000 installeren (het grote bestand)
4. De HP Scanjet patch voor XP installeren (het kleinere bestand)
5. Scanner via de USB aansluiten. De Win XP plug en play installeert dan de hele zaak en de scanner kan gebruikt worden.

Ik kreeg overigens bij het installeren van de XP patch ook een fatale fout. Desondanks werkt het gewoon.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• chrisgeerdink
nou, automatisch wil dus niet... als ik het handmatig probeer, kan ie onder Beeldapparaten niks vinden en als ik alle apparaten weergeef, heeft ie niks van Hewlett Packard...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Heb je hetvolgende al geprobeerd:

1. Scanner loskoppelen
2. Alle HP software eraf gooien
3. XP herstarten
4. HP software opnieuw installeren (NIET van de CD, maar de gedownloade versie)
5. XP herstarten
6. Scanner opnieuw aansluiten

edit:
Je hebt overigens die HP software niet echt nodig. Het gaat ook zonder. De ingebouwde Win XP scanner wizard komt dan in actie. Dan functioneren wel de 2 knopjes voor op de scanner niet meer. Ook heb je dan het HP copy utility niet meer. Gewoon scannen gaat wel.

edit2:
Dit is overigens de laatste versie: http://h20015.www2.hp.com...et420512&lc=en&sw_lang=en

Oudere versies hebben allemaal problemen; je hebt 1.11 nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door EXX op 21-01-2004 13:37 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• chrisgeerdink
EXX schreef op 21 januari 2004 @ 13:20:
Heb je hetvolgende al geprobeerd:

1. Scanner loskoppelen
2. Alle HP software eraf gooien
3. XP herstarten
4. HP software opnieuw installeren (NIET van de CD, maar de gedownloade versie)
5. XP herstarten
6. Scanner opnieuw aansluiten

edit:
Je hebt overigens die HP software niet echt nodig. Het gaat ook zonder. De ingebouwde Win XP scanner wizard komt dan in actie. Dan functioneren wel de 2 knopjes voor op de scanner niet meer. Ook heb je dan het HP copy utility niet meer. Gewoon scannen gaat wel.

edit2:
Dit is overigens de laatste versie: http://h20015.www2.hp.com...et420512&lc=en&sw_lang=en

Oudere versies hebben allemaal problemen; je hebt 1.11 nodig.
werkt ook niet... waar zit die XP scanner wizard?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

misschien minder relevant:

Mijn HP4200C heeft geen extra software nodig, gewoon kale XP herkent hem en de wizard wordt opgestart via het 'scan' knopje op m'n scanner. Ik heb alleen nog via USB geprobeerd.

Symptoon van een goed werkende scanner is hier trouwens dat hij verschijnt bij 'my computer' naast de HD's enzo.

Probleem is wel dat powermanagement niet werkt, dus als ik niet scan moet ik de lamp uitzettten door middel van het uitschakelen van de scanner via de device manager.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• chrisgeerdink
dat heb ik dus niet. hij geeft 'm alleen maar weer als USB Device in Apparaatbeheer... en nergens in Deze Computer.
Pagina: 1