Toon posts:

Windows 2000 service errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

K heb een probleem en ik heb echt geen idee meer hoe ik het kan oplossen..

Het is als volgt...... ik heb hier een Windows NT 4.0 service pack 6 server

Hij is down gegaan na een stroomstoring en ik krijg hem niet meer goed in de lucht, het probleem is dat het booten van de server nu ruim 40 minuten kost.
Na uiteindelijk zo lang te hebben gewacht komt er te staan dat een aantal services niet op konden starten omdat de server service is vastgelopen.
De services : netlogon en computer browser doen het dus niet en dus heb je geen server meer.

Deze kan je hoe raar het ook klinkt aan het einde van die 40 minuten wel handmatig aanzetten want (dit is ook vreemd) de server service draait bij controle dan ineens wel?!?!!?!?
Na netlogon en computerbrowser te hebben aangezet kunnen de clients weer gewoon inloggen.

Ik heb nu het volgende gedaan al, ik heb het register bekeken van een werkende NT 4.0 machine op mijn ander netwerk, daarbij kijkend naar de instanties van service.exe, dit heb ik vergeleken met die 'kapotte' --> identiek
Ik heb een ghostimage gemaakt van de 'kapotte' en die op een ander type HD teruggezet, denkende aan foute sectoren etc, euvel was bij booten niet verholpen.
Ik heb zelfs geupgrade naar windows 2000 SP4 server, nog steeds hetzelfde euvel..
Ook na de upgrade loopt eerst de server service vast, daardoor die andere 2 ook, uiteindelijk kan ik wel inloggen en dan weer die services starten...

Ik heb ook al geprobeerd services.exe weg te gooien op de 2000 server, denkende dat hij dan een nieuw kopie terug zet, dat doet hij ook wel maar nog zelfde euvel.

Ik heb scandisk /f gedaan, ik heb gedefragmenteerd, schijfcontrole...

Maar opnieuw installeren is echt geen optie doordat er denk ik zon 300 programmatjes op staan.
Dat zou mij weken werk kosten.

Ik heb ook nog de services op de administrator account te laten starten ipv localsystem, geen effect.

Weet iemand hier hoe ik deze services weer gewoon automatisch bij booten op kan laten starten??? ben echt wanhopig !!!

Ik hoor graag jullie tips !!!

Alvast bedankt!!

Modbreak
Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie op 23-01-2004 09:49 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
die lange boottijd kan 3 dingen betekenen:
- harde schijf rot/data beschadigd; ik neem aan dat je chkdsk /F hebt geprobeerd op elke partitie
- netwerkkaart/netwerkprobleem
- andere hardware is niet meer ok, zoals de voeding?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Geeft de event viewer geen specifieke foutmeldingen???

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

inderdaad spit je eventviewer ff door met name System.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie replies, ik heb idd al chkdsk /f geprobeerd geen effect dus.

De event viewer geeft mij het volgende, ik ben nu op andere vestiging zal de viewer zo ff hierin plakken maar voor nu:
- service server is bij starten vastgelopen

Bij netlogon en computer browser :
- Deze service kon niet worden gestart omdat server niet is gestart, reden : de service is na start vastgelopen.

Oftewel, hier heb ik ook niks aan... hoe kan ik deze services niet meer vast laten lopen!!

K hoop dat jullie iets weten!!

Modbreak
Zie hier waarom niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Koffie op 23-01-2004 09:49 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
- heb je de mogelijkheid om een restore doen van de registry?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke eventid's komen er in de eventviewer naar voren (evt. in combinatie met de exacte foutmelding)?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:53
Zoek bij de MS KnowlegdeBase op dat event ID (en via google).
Daar krijg je wat meer informatie en een beschrijving en eventuele oplossing van het probleem.
Er was ook een aparte site die dat kon, maar daar weet ik het url niet (meer) van. :)

let the past be the past.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

Reptile209

- gers -

SPee schreef op 21 januari 2004 @ 09:57:
Er was ook een aparte site die dat kon, maar daar weet ik het url niet (meer) van. :)
www.eventid.net ;)

Zo scherp als een voetbal!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

[wild guessing]
mogelijk corrupte pagefile
[/wild guessing]

doe ons ff de eventlogs ....

* k-oz likes a challenge ;)

[ Voor 6% gewijzigd door k-oz op 21-01-2004 10:08 . Reden: typo ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
Zo dan .... wederom bedankt.... :D

Mijn logfile...

16-1-2004 15:45:21 Service Control Manager Fout Geen 7022 n.v.t. JTC-STUDENTS Service NGServer is vastgelopen bij de start.
16-1-2004 15:43:58 DhcpServer Informatie Geen 1024 n.v.t. JTC-STUDENTS De DHCP-server is geïnitialiseerd en is gereed.
16-1-2004 15:43:37 Service Control Manager Fout Geen 7001 n.v.t. JTC-STUDENTS De service Computer Browser is afhankelijk van de service Server die niet kon starten door de volgende fout:
Na het starten is de service blijven hangen.
16-1-2004 15:43:37 Service Control Manager Fout Geen 7001 n.v.t. JTC-STUDENTS De service Net Logon is afhankelijk van de service Server die niet kon starten door de volgende fout:
Na het starten is de service blijven hangen.
16-1-2004 15:43:37 Service Control Manager Fout Geen 7022 n.v.t. JTC-STUDENTS Service Server is vastgelopen bij de start.
16-1-2004 15:27:52 EventLog Informatie Geen 6005 n.v.t. JTC-STUDENTS De service Eventlog is gestart.
16-1-2004 15:27:52 EventLog Informatie Geen 6009 n.v.t. JTC-STUDENTS Microsoft (R) Windows NT (R) 4.0 1381 Service Pack 6 Uniprocessor Free.
16-1-2004 15:28:13 Server Fout Geen 2511 n.v.t. JTC-STUDENTS De service Server kan de share Wn digitaal niet opnieuw maken omdat de map E:\Frans\Wn digitaal niet meer bestaat.
16-1-2004 13:53:02 EventLog Informatie Geen 6006 n.v.t. JTC-STUDENTS De service Eventlog is gestopt.

K hoop dat het zo beetje duidelijk word...k heb die eventid site geprobeerd maar als je dan op artikel wil zoeken dan moet je inloggen en betalen :S

Naja.... k hoor het wel weer :D

Bedankt nog eej !!

Modbreak
Zie hier waarom niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 23-01-2004 09:49 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 11:10:...k heb die eventid site geprobeerd maar als je dan op artikel wil zoeken dan moet je inloggen en betalen :S
Je bent dom. Je hoeft alleen maar lid te worden om rechtstreeks door te kunnen klikken. Maar als je even het artikel nummer onthoudt en intikt op http://support.microsoft.com dan vind je alle info die je nodig hebt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Van de technet site:

SYMPTOMS
You may experience the following symptoms:
When you start your computer, you may receive a message that states that one or more services did not start.
If other users try to access your computer over the network, they may not be able to locate your computer.
The following event ID message may be logged in the System log in Microsoft Event Viewer:
Event ID: 7022
Source: Service Control Manager
Type: Error
Description: Server service hung on startup.

CAUSE
This issue may occur if the Spooler service tries to start before the Server service. This issue may occur if you installed either the Lexmark International Markvision (LexBce) service or the Hewlett-Packard JetAdmin port monitoring software on your computer.

To create this dependency:
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type regedt32, and then click OK.
Locate and click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Spooler

Click Add Value on the Edit menu.
Type DependOnService in the Value Name box.
Click REG_MULTI_SZ in the Data Type box, and then click OK.
Type LanmanServer in the Data box, and then click OK.
Click Exit on the Registry menu to quit Registry Editor.
Restart your computer.
MORE INFORMATION

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat iemand mij dom noemt maar mij niet het antwoord geeft...k weet ook wel dat je dan kunt doorlinken, k heb de Q(nr) ook in knowledge base opgezocht , kwam bij hetzelfde uit...

Dat heb ik geprobeerd met het resultaat dat de pc helemaal niet meer opstart :S :S

Nog andere ideeen ?

Modbreak
Zie hier waarom niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Koffie op 23-01-2004 09:49 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Wat is/doet die NGServer service?

Start de server eens met een aantal services op manual (of diasbled), te beginnen met de Spooler service.

[ Voor 63% gewijzigd door k-oz op 21-01-2004 18:36 . Reden: add info ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

k-oz schreef op 21 januari 2004 @ 18:28:
Wat is/doet die NGServer service?
Volgens mij is de NGServer Service, de service die Ghost nodig heeft om pc's toe te voegen in het domein. Deze service kan niet starten omdat de server service niet kan starten..

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 23-01-2004 09:55 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd, die service is de Ghost multicast server...

K heb inmiddels die uitgeschakeld, verder spooler uitgeschakeld..

Maakt allemaal niets uit, booten blijft lang (30min.) MAAR!! de computer browser is nu wel gestart, eerst niet.
Netlogon moet ik manueel aanzetten.

Als ik die services trouwens uitschakel dan starten ze de volgende keer gewoon op hoor..
Heeft dus ook geen effect.

K heb ook de pagefile.sys weggehaald en opnieuw geboot, heeft ook geen effect...

Heeft iemand nog 1 idee ?? ik iig niet meer :(

Toch bedankt!

Verwijderd

JE kunt bij Microsoft een checked version van een Servicepack downloaden. Hiermee wordt er een log file gegenereerd van bepaalde services. Je kunt netlogon.dll vervangen door checked version. bekijk dan log file of je rare dingen ziet.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 11:25 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 11:14:
JE kunt bij Microsoft een checked version van een Servicepack downloaden. Hiermee wordt er een log file gegenereerd van bepaalde services. Je kunt netlogon.dll vervangen door checked version. bekijk dan log file of je rare dingen ziet.
bv Checked version Winlogon

The VTrace Tool: Building a System Tracer for Windows NT and Windows 2000

[ Voor 15% gewijzigd door k-oz op 23-01-2004 11:59 . Reden: added info ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wijzig je boot.ini eens zodat achter de normale opstartregel "/SOS" komt te staan. Dit zorgt ervoor dat er naar het scherm gelogd wordt welke drivers/services etc geladen worden. Deze info vliegt normaal gesproken snel over het scherm heen, maar misschien 'stopt' hij op de voor jou foute driver/service (ook omdat je zegt dat het booten een half uur duurt, dat betekend dus dat hij ergens op wacht of een time-out krijgt)...

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:34
Welke dependencies staan er bij de Netlogon service in de registry? Hier moeten zowel LanmanWorkstation als LanmanServer staan, anders krijg je ook dergelijke problemen.
Pagina: 1