Toon posts:

Cisco PIX 506 Voldoende voor 60 users?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende:

Ik wil voor ons bedrijf de connectie tussen de hoofdlocaitie en 3 externe locaties verbeteren.

Op dit moment gebeurt dit met Symantec firewall's dmv Gateway to Gateway connectie en modem een Cisco 828.

Nu wil ik graag hier een Cisco neerzetten, zodat het mogelijk is dat ik huis een VPN verbinding kan maken met hier, een "hardware" matige VPN verbinding tussen de PIX hier en die van de 3 buiten locaties.

Het internet verkeer van de hoofdlocatie gaat OOK over de PIX van de hoofdlocatie.

Dus kort samen gevat:

1. Op de hoofdlocatie wordt de PIX gebruikt voor Internet (70 Users)
2. Vanaf 3 buiten locaties moet verbinding worden opgezet doormiddel van de 828 naar de hoofdlocatie.

3. Kan een Cisco PIX 506 dit aan, kwa sessies etc.?

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
zie link voor specs van de 506e

http://www.cisco.com/en/U...heet09186a0080091b13.html

de 506E doet geen encryptie in hardware maar op zijn cpu'tje. Of ie het aankan hangt sterk af van de verkeerstromen en het gebruik van encryptie. (ps de waardes die cisco opgeeft mbt de hoeveelheid encryptie die ie aankan kan je trouwens met een korretje zout nemen aangezien die alleen gelden bij een packetsize van alleen 1400 bytes wat in de praktijk natuurlijk nooit voorkomt)

Wat is de minimale capaciteit die ie aan moet kunnen? Dat is een vraag die je je moet stellen voordat je gaat bedenken welke firewall je gaat aanschaffen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..