Toon posts:

Suse 9.0 kent HD controler Dell Optiplex GN+ niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell Optiplex GN+. Tijdens de installatie van Suse 9.0 treed er een fout op. Deze fout leert mij dat Suse 9.0 de HD controller niet kent. Suse installeerd een SCSI driver, het is echter IDE, ik weet echter niet welke.
Heeft iemand een idee wat voor HD controler ik moet laden ?

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 20-01-2004 17:46 ]

Verwijderd

Bij Suse steken ze meer tijd in een reden geven waarom ze niet helpen (IDE / RAID) dan gewoon te zeggen wat je moet doen.
Bij mij vertelden ze doodleuk dat ze HPT372 hadden draaien onder Suse 9.0 Pro, maar vertikken ze het om te zeggen hoe het moet. Schandalig gewoon!

Als je een kernel panic krijgt voor de installatie start, zal ik straks een bootparameter sturen die dat probleem al omzeilt (ben nu nog op m'n werk).

Moest iemand weten hoe je HPT372 aan de praat kan krijgen, laat maar weten.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 19:29

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:46:
Hallo,

Ik heb een Dell Optiplex GN+. Tijdens de installatie van Suse 9.0 treed er een fout op. Deze fout leert mij dat Suse 9.0 de HD controller niet kent. Suse installeerd een SCSI driver, het is echter IDE, ik weet echter niet welke.
Heeft iemand een idee wat voor HD controler ik moet laden ?
(ps, je kan een bericht editten)

Wat voor foutmelding krijg je? welke controller zit er in je systeem? kun je wel een manual install starten en dan een juiste module laden?

Het is voor ons een klein beejte koffiedik kijken op deze manier :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan