ftp server achter switch werkt niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zit met hetvolgende probleem(als dit topic niet in het juiste forum staat verplaatst hem maar kwist nl niet waar ie heen moest)

ik wil thuis ook een ftp server opzetten maar dan gewoon op me eigen pc.
beneden staat ook een pc waarop een usb modem(alcatel speedtouch) is aangesloten.
vanuit die pc gaat een kabel naar de switch en die verbind weer de 2 pc's die boven staan waarvan ik op me eigen pc dus een ftp server wil draaien.
helaas vind ie via no-ip.com niet het ip adres van me pc maar van de pc die beneden staat. en dus als ik met serv-u alles instel en automatisch een ip laat aanwijzen dan doet me ftp server het niet.
als ik alles exact hetzelfde instel op de pc, die met de usb modem is verbonden, dan werkt de server wel.

met voorbaat dank

www.degroot-it.nl

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
degroot schreef op 20 januari 2004 @ 15:33:
ik zit met hetvolgende probleem(als dit topic niet in het juiste forum staat verplaatst hem maar kwist nl niet waar ie heen moest)

ik wil thuis ook een ftp server opzetten maar dan gewoon op me eigen pc.
beneden staat ook een pc waarop een usb modem(alcatel speedtouch) is aangesloten.
vanuit die pc gaat een kabel naar de switch en die verbind weer de 2 pc's die boven staan waarvan ik op me eigen pc dus een ftp server wil draaien.
helaas vind ie via no-ip.com niet het ip adres van me pc maar van de pc die beneden staat. en dus als ik met serv-u alles instel en automatisch een ip laat aanwijzen dan doet me ftp server het niet.
als ik alles exact hetzelfde instel op de pc, die met de usb modem is verbonden, dan werkt de server wel.

met voorbaat dank
Jij hebt je nog echt niet ingelezen in de materie.... Je maakt gebruik van dingen waar je zelf niet van weet wat je doet, maar blijkbaar werkt het gelukkig voor je.

Je hebt beneden een pc staan welke 2 interfaces heeft.

- internet via usb-modem
- ethernet naar switch

Je pc's achter de switch hebben dus een LAN ip (192.168.0.* waarschijnlijk) en je pc beneden fungeert als router (nat-router).

Dus je dient beneden de poorten welke jij nodig hebt te forwarden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Windows 9x en ME
Start -> Run -> 'winipcfg'

Windows NT/2000/XP
Start -> Run -> 'cmd' -> 'ipconfig'

Daar zie je de IP-adressen. Sorry hoor, maar dit is echt best wel basic en een simpel Googletje had je best kunnen helpen denk ik.

Dit topic is gesloten.