Ok, als ik dit in google of hier in de search probeer te verwoorden dan krijg ik of niks of dingen die er niets mee te maken hebben.
Het is als volgt,
ik heb het nu een aantal keer gehad.
1x bij 3dmark 2003
4x bij baldur's gate II
heb toen mijn kast maar open gezet bij de 2e keer baldur's gate.
Maar toch viel hij weer uit.
De computer wil dan niet meer opstarten en ik moet de power op de voeding uit zetten. Zodra dan alle lampjes uit zijn kan ik em weer aan zetten en doet ie het weer.
De temperatuur van de CPU ligt rond de 55 a 60 graden stressed. Als ik em opnieuw opstart is ie niet lager als 50 graden.
Er zit in mijn pc het volgende:
MSI K7n2 Delta-L
AMD Athlon xp 3000+ (2,17GHz) Barthon
2x 256 MB RAM (1x 400MHz Corsair en 1x 266MHz A-Merk(Mycom))
Deze staan op Dual channel modus op 266MHz
Ik heb een Ultimate Radeon 9800 Pro, dus passief gekoeld.
Op de CPU zit een Coolermaster Jet7
ik heb een high-tower met daarin 2 fans. 1 achterin die naar binnen blaast en 1 voorin die naar buiten blaast. Kan misschien zijn dat het andersom moet, maar het heeft altijd gewerkt.
Het is in principe een gamepc dus zit er alleen nog een maxtor 63GB HD in en een pioneer frontload dvd-speler.
De voeding is 300Watt van AOpen (de ultra silent versie met grote Fan).
Er draait windows xp met SP1
en de laatste drivers
ook Cat 4.1
Het probleem deed zich ineens al voor bij 3.10 dus hier ligt het naar mijn idee niet aan.
Het geheugen heeft op niet Dual Channel gedraaid maar toen deed het probleem zich ook al voor. Dus dit zou ook weggestreept kunnen worden.
/edit
ik bedenk me net dat ik het misschien met één dimm ook wel kan proberen, dus alleen die van 400MHz. Hiervoor was het probleem er niet, maar het zit er toch al een aardige tijd in.
/edit
Zou het kunnen dat de Radeon 9800 pro toch te heet wordt. Het probleem is namelijk dat ik dit niet kan testen. Ik heb wel gevoeld dat koeling hiervan best heet wordt, maar ja dit voelt al gauw heet aan.
Is het mogelijk om de temperatuur op een andere manier te meten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het is als volgt,
ik heb het nu een aantal keer gehad.
1x bij 3dmark 2003
4x bij baldur's gate II
heb toen mijn kast maar open gezet bij de 2e keer baldur's gate.
Maar toch viel hij weer uit.
De computer wil dan niet meer opstarten en ik moet de power op de voeding uit zetten. Zodra dan alle lampjes uit zijn kan ik em weer aan zetten en doet ie het weer.
De temperatuur van de CPU ligt rond de 55 a 60 graden stressed. Als ik em opnieuw opstart is ie niet lager als 50 graden.
Er zit in mijn pc het volgende:
MSI K7n2 Delta-L
AMD Athlon xp 3000+ (2,17GHz) Barthon
2x 256 MB RAM (1x 400MHz Corsair en 1x 266MHz A-Merk(Mycom))
Deze staan op Dual channel modus op 266MHz
Ik heb een Ultimate Radeon 9800 Pro, dus passief gekoeld.
Op de CPU zit een Coolermaster Jet7
ik heb een high-tower met daarin 2 fans. 1 achterin die naar binnen blaast en 1 voorin die naar buiten blaast. Kan misschien zijn dat het andersom moet, maar het heeft altijd gewerkt.
Het is in principe een gamepc dus zit er alleen nog een maxtor 63GB HD in en een pioneer frontload dvd-speler.
De voeding is 300Watt van AOpen (de ultra silent versie met grote Fan).
Er draait windows xp met SP1
en de laatste drivers
ook Cat 4.1
Het probleem deed zich ineens al voor bij 3.10 dus hier ligt het naar mijn idee niet aan.
Het geheugen heeft op niet Dual Channel gedraaid maar toen deed het probleem zich ook al voor. Dus dit zou ook weggestreept kunnen worden.
/edit
ik bedenk me net dat ik het misschien met één dimm ook wel kan proberen, dus alleen die van 400MHz. Hiervoor was het probleem er niet, maar het zit er toch al een aardige tijd in.
/edit
Zou het kunnen dat de Radeon 9800 pro toch te heet wordt. Het probleem is namelijk dat ik dit niet kan testen. Ik heb wel gevoeld dat koeling hiervan best heet wordt, maar ja dit voelt al gauw heet aan.
Is het mogelijk om de temperatuur op een andere manier te meten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 20-01-2004 15:17 ]