Toon posts:

Zalman CNPS3100GP koeler op amd2800+

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Zalman CNPS3100GP koeler op mn amd 2800+ processor geplaatst maar er zit ook nog een fan in het doosje van de koeler. Is het noodzakelijk deze fan te installeren :? , ben bang dat de pc anders te veel herrie gaat maken.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
die zit er niet voor jan lul bij heh :)
die koeler is trouwens niet zo geschikt voor snelle amd's.
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100GP.htm

[ Voor 60% gewijzigd door unfor op 20-01-2004 15:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:10:
Ik heb de Zalman CNPS3100GP koeler op mn amd 2800+ processor geplaatst maar er zit ook nog een fan in het doosje van de koeler. Is het noodzakelijk deze fan te installeren :? , ben bang dat de pc anders te veel herrie gaat maken.
Ik snap je vraag niet helemaal. Hoeveel fans zitten er in de doos? Volgens de specs van Zalman wordt er 1 fan meegeleverd, welke 'Noiseless' oftewel geluidsarm kan draaien. Deze moet je installeren om zo koele lucht over je waaier te blazen. Zonder deze fan wordt de temp te hoog en loopt je systeem vast, of nog erger, overlijdt je processor. Er is een extra kabeltje meegeleverd met een weerstand om het toerental van de fan te verminderen. Zet deze ertussen en kijk naar je temps, met b.v. MBM5. Worden de temps te hoog (>50°), haal dan het stukje met de weerstand ertussen uit. Je hebt dan meer lawaai, maar wel veilige temps.
Dit had je allemaal uit de handleiding en van de site van Zalman kunnen halen! Volgende keer eerst handleiding lezen, site naspeuren op extra info, de search gebruiken, google-en en dan pas een topic.
edit:
Was blijkbaar weer eens te langzaam aan het typen :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 15:28 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Lees de handleiding, de helpfile op de Zalman-site, gebruik je boerenverstand...enzovoort.

Dicht dus, want dit is wel heel erg basic :o

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.