Toon posts:

Audigy 2 zs stuk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus rustig op de pc bezig, ineens crashte windows (desktop bevroren) en tegelijk hoorde ik een lange piep via de stereo.
Ik herstarten, zet winamp aan en krijg melding dat mijn geluidsdevice niet gevonden is. En wederom een crash (zonder piep), blijkt ook dat windows nergens meer mijn geluidskaart ziet. Heb hem eruit gehaald en nu draait de pc weer prima.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb gister wel nieuw geheugen erbij geplaatst (512 DDR400 en mijn moederbord kan max 333 maar was geen probleem las ik op forums).
Ik heb een:
asus a7v333
geforce 4 mx
768 mb ddr ram
netwerk kaartje

ps kaart zit er pas 8 dagen in.

Verwijderd

Probeer em es in een andere pc, haal ook je geheugen er eens uit en kijk of hij t dan doet..

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Controleer ook in je Sound/Audio Device eigenschappen van Windows dat de juiste geluidskaart is geselecteerd, dus geen onboard.

Verwijderd

Topicstarter
heb de kaart in een andere pc gestopt en die herkende hem wel,
dus heb nu de audigy in een ander pci slot gestopt en hij doet het prima.
Betekent dit dan dat het PCI slot waar die eerst in zat kapot is???
Heb geen andere kaarten om dit te testen dus is er een andere manier om dit te kunnen zien en hoe kan het dat die ineens stuk is?
(of hoort deze vraag in een ander gedeelte van het forum??)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
Ik heb dit probleem ook erg vaak gehad met mn SB live!
ik heb hierbij ook alles uitgeprobeerd , alleen een ander PCI slot werkt 8)7
als je systeem restore doet ziet ie de kaart ook niet
kweet ook niet precies war dit aan ligt

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Topicstarter
blijkt dat ik te vroeg heb gejuigd, hij werd wel weer herkent en alles leek erop dat ie het deed, alleen als ik nu dvd's draai en kies voor spdif digitaal uit dan crashen alle dvd's op een bepaald moment. Niet alleen power dvd maar ook mediaplayer gaf foutmeldingen bij aanzetten spdif.
Iemand nog een idee hoe dit zou kunnen of is het gewoon beste om de kaart om te ruilen???

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

Als je nou eerst eens uitsluit of het een driverprobleem is. Alle drivers en software van de geluidskaart deïnstalleren, PC herstarten en dan alle software weer opnieuw installeren.

Grote kans dat het gewoon een softwarematig probleem is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1