MP3 PC voor sportschool maken

Pagina: 1
Acties:

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-02 07:47
Ik wil een MP3 PC maken voor sportschool waar ik sport. Nu wil dat ding in de kast maken waar zijn mengpaneel ook in zit. Zodat alles binnen handbereik staat nu is wel het geval dat er naast die kast een drietal subs staan a 1600 watt pers tuk belasten we deze niet volledig Gelukkig. Maar moet ik de hd dan in een soort van elastisch ophang systeem monteren????.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Nope, denk niet dat dat nodig is. HD's kunnen dat best wel hebben.

Hoezo koop je geen iPod ofzo, ben je snel klaar en past flink wat op. Is ook nog eens goedkoper.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dat het hard gaat geloof ik wel maar de harde schijf zal geen last hebben van de trillingen..

als het zo hard zou gaan dat de hd ervan kapot zou gaan zouden er ook scheuren in de muur en grond moeten zitten

kijk eerder hoe het met het magnetisch veld zit daar :)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Wat dacht je van updates? dan moet je die ipod weer meenemen, als je een pc hebt douw je er een nieuw cdtje in en klaar. Qua bedieningsgemak is een pc, mits met goede software, ook veruit superieur aan zo'n ipod. Ten derde wordt een pc wat minder snel 'geleend' dan een ipod ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

meneemen lijkt me niet zo'n groot probleem. Of je nu de CD meeneemt naar de PC (fitness), of of de iPod naar de PC (thuis). Een CD moet je eerst nog branden, dus ik denk niet dat dat zo veel verschil uitmaakt. Bovendien loop die tent niet 24 uur/dag dus als ie een keer naar huis moet is dat niet zo'n probleem. Tegen "lenen" hebben ze van die staal kabels uitgevonden die je aan je iPod kan bevestigen.

Over bediengemak kan ik weinig zeggen. Je wil eigenlijk zo min mogelijk het ding aanraken. gewoon neerzetten, shuffle, en klaar...

• dennismaus
Dank voor de reacties waar het om gaat is dat ik als er te weinig ruimte op de schijven blijkt te zijn ik er gewoon een bij doe het gaat hier om een muziek archief van zeker 1500 CD's. En dan is een pc even makkelijker in gebruik als een ipod. Wanneer het ding af is zal ik hem even plaatsen hier. Het gaat er ook om dat er makkelijk gezocht kan worden om zo een playlist voor een bepaalde les samen te stellen en dat gaat makkelijker met een Toetsenbord als met een draaiwieltje.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1500 cd's dat komt al snel neer op een 100 gb.

Dat lijkt me al helemaal nix met een mp3-spelertje.
Dus daarom ben ik ook in overweging om een MP3-pc te gaan maken.

Verwijderd

BTW wie gaat die dingen omzetten naar mp3? :X

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

LOL ja, en je moet ook nog een vergunning hebben om muziek te spelen in zon ruimte dacht ik.

This space is occupied

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TheEvilCuber schreef op 20 januari 2004 @ 16:10:
LOL ja, en je moet ook nog een vergunning hebben om muziek te spelen in zon ruimte dacht ik.
Ik neem aan dat als ze nu al een 3 subs van 1600 W hebben denk ik dat ze al eerder muziek hebben gespeelt en dat ze dus ook een vergunning hebben.

• mlevd
  • Laatst online: 11-02-2025
Denk je ook aan de rechten (Buma Stemra) om muziek in een openbare gelegenheid af te spelen.

edit:

spuit 11 :)

[ Voor 16% gewijzigd door mlevd op 20-01-2004 16:15 ]

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je de nummers die je op de pc zet op orginele cd's hebt staan zijn de rechten geen probleem... toch??

• mlevd
  • Laatst online: 11-02-2025
Edmund schreef op 20 januari 2004 @ 16:34:
Als je de nummers die je op de pc zet op orginele cd's hebt staan zijn de rechten geen probleem... toch??
Dat geldt niet voor het afspelen in openbare gelegenheden.
Betalen niet nodig
Als iemand muziek wil draaien of spelen in huiselijke kring, bij bruiloften en familiebijeenkomsten, dan kost hem dat niets. Ook bij het (af)spelen van muziekwerken waarvan de maker meer dan 70 jaar dood is, is de gebruiker de maker niets verschuldigd.

Wél betalen
Iedereen die buiten de familie- of vriendenkring muziek ten gehore brengt, moet wél betalen: symfonie-orkesten, amateurkoren, horecabedrijven, sportclubs, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, sportscholen, dansleraren, omroepen etc. Ook als het 'slechts' om achtergrondmuziek gaat, zoals in winkels, fabrieken en kantoren. Of om een eenmalige gelegenheid, zoals een feest van de voetbalclub.

Voor het vastleggen van een muziekstuk op een beeld- of geluidsdrager (cd-rom, dvd, etc.) – verveelvoudigen – moet de maker altijd worden betaald (tenzij deze meer dan 70 jaar dood is). Ook vertalingen en imitaties vallen bv. onder de noemer verveelvoudiging.
Van de site van Buma Stemra

[ Voor 8% gewijzigd door mlevd op 20-01-2004 16:42 . Reden: site toegevoegd van Buma Stemra ]

• dennismaus
Jongens het is een sportcentrum over die rechten maak je geen zorgen hij betaald zich groen en geel aan die rechten niet alleen buma maar nog een aantal. Maar help me nou met wat ik vroeg waar moet ik op letten met zo een ding.
Pagina: 1