Ik geloof dat dit wel eens aan bod geweest is ik wil een teken tablet kopen maar wie heeft er al ervaringen ermee welke zijn goed welke zijn fout alvast bedankt
Ik heb een calcomp drawing board 3 a3 formaat, en ben er erg tevreden over. Kost nieuw 1500,- maar tweedehands relatief goed te krijgen voor ongeveer 200,- of minder.
Calcomp / summagraphics zijn hoog kwalitatief tekenborden.
www.calcomp.com
Calcomp / summagraphics zijn hoog kwalitatief tekenborden.
www.calcomp.com
Ik heb hier een Acecad Acecat 3 tekentablet. Op zich best goed, alleen niet drukgevoelig, wat onhandig is.
De bekenste maker van drukgevoelige tabletten is Wacom. Ik heb laatst eens met een dure (±1100 retail) Wacom Intuos a4 mogen spelen, JUMMIE!
Moest moeite doen om niet meteen naar de winkel te rennen, en er geen een mee naar huis te nemen
jammer dat ze zo duur zijn...
De bekenste maker van drukgevoelige tabletten is Wacom. Ik heb laatst eens met een dure (±1100 retail) Wacom Intuos a4 mogen spelen, JUMMIE!
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
hmmm.... ik heb er ook al een paar keer aangedacht om zo'n dingetje te mogen kopen.....
Heb ooit eens een paar keer mogen spelen op een A0 Digitizer, okee... het werkt ietsie anders, maar 't is wel fun
Heb ooit eens een paar keer mogen spelen op een A0 Digitizer, okee... het werkt ietsie anders, maar 't is wel fun
Verwijderd
Een collega van me (intranet webmaster ABNAMRO) heeft een Graphire wacom tekentablet. De ABN heeft haar een groot tablet een tijdje geleden al gekocht (muchos pesetas) maar ze is meer tevreden met deze saphire. Ik zag hem laatst in Duitsland van 199 mark. Die collega had hem voor 240 piek gekocht... and I must say.. voor zo klein pretty amazing.. ook drukgevoelig...en GOOOEEED...
Dus het bestaat nog.. goedkoop en toch ook goed!
Dus het bestaat nog.. goedkoop en toch ook goed!
Verwijderd
Ooh ja een site om dit leuke tabletje te zien is: http://www.wacom.de/Products/graphire/graphire_e1.htm
Groetsels
Groetsels
Verwijderd
ik krijg binnenkort die graphire
maar ik heb tot nu een paar keer gewerkt op een a3 wacom inktuos
Die zijn wel mooi in combinatie met die G3 (geen commentaar over de G#, voor gfx is hij perfect)
maar ik heb tot nu een paar keer gewerkt op een a3 wacom inktuos
Die zijn wel mooi in combinatie met die G3 (geen commentaar over de G#, voor gfx is hij perfect)
Die Graphire ziet er wel goed uit en niet zo duur heeft iemand deze al en zo ja ervaringen ermee goed ? slecht ?
Verwijderd
Ik heb de Graphire al een aantal maanden en bevalt me uitstekend, ik heb praktisch geen last meer van een muisarm!, ik heb gekozen voor de seriele versie, omdat ik voornamelijk in Windows NT werk, je moet wel de beta drivers downloaden die ondersteund namelijk resoluties hoger dan 1024 en is autosize, maar er zit een little bug in, de muis moet je in penmode zetten!!! anders kan je maar een gedeelte van je scherm gebruiken!, zorg dat je wel nog een gewone muis heb aangesloten, want speel je veel games dan is die Graphire muis een onding vanwege de softwarematige aansturing, verder volledig onderhuidsvrij geen bal geen batterijen/accu's, ik heb het gekocht bij BCE voor 249,-. Wacom is één van de betere tabletten veel illustrators gebruiken 'm (de Intuos versie dan, heeft een dubbele resolutie, geavanceerde pen en heeft een zgn. softtip, net echt!)
Ik heb die nieuwe van Wacom (graphire dus toch?) op de hcc al voo 200 piek gezien volgens mij. Ik dacht toen laat ik maar eerst even rondkijken voordat ik zoŽn ding koop (want ik wil er zeker een). Hij is dus goed?
Ik wil er ook in fotozop (5.5) mee werken, is dat een beetje aan te raden? En werkt t lekker, ook voor gewoon desktopgeneuzel, zoŽn pen?
Ik hoor ook wel eens van mensen dat je aan aleen een pen al genoeg hebt en dat je daarna nooit meer een muis wil.
Ervaringen? Bedankt.
Ik wil er ook in fotozop (5.5) mee werken, is dat een beetje aan te raden? En werkt t lekker, ook voor gewoon desktopgeneuzel, zoŽn pen?
Ik hoor ook wel eens van mensen dat je aan aleen een pen al genoeg hebt en dat je daarna nooit meer een muis wil.
Ervaringen? Bedankt.
Ik heb zo'n dynalink geval, en bevalt me prima... En is nog goedkoper dan een Wacom ook (nou ben ik geen top designer, maar voor kleine klusjes bevalt t me prima)
Verwijderd
Volgens mij zag ik die wacoms bij de media markt in r'dam afgelopen weekend voor 222 piek?
--Ray
--Ray
* harley heeft er ook een 
rubzie heeft intussen ook de Wacom graphire en omdat ik dat ding van hem had gezien en getest heb ik ook de graphire
werkt echt lekkel
rubzie heeft intussen ook de Wacom graphire en omdat ik dat ding van hem had gezien en getest heb ik ook de graphire
werkt echt lekkel
.
Ik heb nu bijna 1 jaar een Wacom Pen Partner (de voorloper van de Graphire, zonder muis en met losse penhouder), en ik ben er uitermate tevreden over, al is het maar vanwege de fijne vorm en de supergoeie drivers (ik gebruik hem zowel onder w2k als winNT 4 SP6).
Ik ben overigens wel van mening dat als je zo'n ding professioneel wilt gaan gebruiken of wilt gaan gebruiken op een scherm groter dan 17" je verder moet kijken naar bijvoorbeeld een Intuos A5. Ok ...die kost een flinke smak geld meer, maar daar krijg je een 2x zo hoge resolutie en 2x zo groot tekenoppervlak voor. Vooral voor grotere schermen of heel nauwkeurig werken is dat fijner.
Zelf zit ik erover te denken om over niet al te lange termijn mijn PenPartner A6 in te ruilen voor een Intuos A5 (met bijbetaling that is)
Suc6 met de keuze
Dex
Ik ben overigens wel van mening dat als je zo'n ding professioneel wilt gaan gebruiken of wilt gaan gebruiken op een scherm groter dan 17" je verder moet kijken naar bijvoorbeeld een Intuos A5. Ok ...die kost een flinke smak geld meer, maar daar krijg je een 2x zo hoge resolutie en 2x zo groot tekenoppervlak voor. Vooral voor grotere schermen of heel nauwkeurig werken is dat fijner.
Zelf zit ik erover te denken om over niet al te lange termijn mijn PenPartner A6 in te ruilen voor een Intuos A5 (met bijbetaling that is)
Suc6 met de keuze
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
Hmzz, Ik zit op een 19 inch, reso 1600x1200.
Heb ik dan nog wel wat aan de graphire?
Hoe duur is die intuos A5?
Hoe werkt het trouwens, je tablet heeft een reso die gelijk is aan je screen? OF
Je tablet heeft een reso, en dit is uiteindelijk een deel van je scherm. Dus als je op 1600x1200 draait heb je weinig aan een kleine pad? ook nog, kleur of grijs... boeit dat uberhaupt?
Hoe werkt het trouwens, je tablet heeft een reso die gelijk is aan je screen? OF
Je tablet heeft een reso, en dit is uiteindelijk een deel van je scherm. Dus als je op 1600x1200 draait heb je weinig aan een kleine pad? ook nog, kleur of grijs... boeit dat uberhaupt?
Verwijderd
Ik heb voor 85 gulden de graphire op hcc gekocht!! Bij Norrod, het is alleen de seriele+ps/2 versie, geen usb.
Heb ik dus echt een koopje gehad zie ik
Heb ik dus echt een koopje gehad zie ik
Wacom maakt nog steeds de beste en de duurste, wat betreft combinaties, PhotoShop is PhotoShop en Painter is Painter. Dus G3/G4/G5/Cube etc.. boeit niet.Op maandag 24 januari 2000 17:26 schreef bartwebdesign het volgende:
ik krijg binnenkort die graphire<P>Die zijn wel mooi in combinatie met die G3 (geen commentaar over de G#, voor gfx is hij perfect)
Bij de multicom in Oss
hebben ze ook tekentablets van 150,-
maar volgens mij werkt dat allemaal vrij goed
als die nieuwe mobo niet te veel kost koop ik die.
(arme student he!)
hebben ze ook tekentablets van 150,-
maar volgens mij werkt dat allemaal vrij goed
als die nieuwe mobo niet te veel kost koop ik die.
(arme student he!)
zo'n Graphire heeft een resoltie van 1015 DPI(zij noemen lpi) en is 5.02x3.65 inch in grote (actief gebied) wat dus overeenkomt met 5095x3705 (lijkt mij genoeg voor 1600x1200)Op zaterdag 02 december 2000 16:01 schreef Besnax het volgende:
Hmzz, Ik zit op een 19 inch, reso 1600x1200.
standaart staat zo'n tablet op 'hele tablet = hele scherm'
je kunt ook je actieve gebied kleiner zetten (al gaat de resolutie dan niet omhoog, dus wordt ie wat springeriger)
Verwijderd
Jake, hartelijk bedankt!
Heb ik alvast een idee hoe een tablet werkt.
Heb wacom graphire besteld. Wel irri dat er een muis bijzit, temeer ik m`n eigenmuis perfect is qua precisie ergonomie en respons. maar goed
Kan niet wachten
Heb ik alvast een idee hoe een tablet werkt.
Heb wacom graphire besteld. Wel irri dat er een muis bijzit, temeer ik m`n eigenmuis perfect is qua precisie ergonomie en respons. maar goed
Kan niet wachten
je kan je eigen muis gewoon op je PC laten zitten hoor, die Wacom muis hoef je niet te gebruiken (werkt toch alleen maar op die tablet). Ik heb ook gewoon me logitech cordless ps/2 er nog bij zitten (je kan ze ook nog allebei tegelijk bewegen maar dan wordt je langzaam gek...)Op zaterdag 02 december 2000 21:59 schreef Besnax het volgende:
Wel irri dat er een muis bijzit, temeer ik m`n eigen muis perfect is qua precisie ergonomie en respons. maar goed
Ik heb wel de USB versie van die tablet, ik denk dat het met die serial/ps2 moeilijker wordt om je oude muis te blijven gebruiken.
Verwijderd
Bij de serial/ps/2 zit een soort verlengstukje voor ps/2. Je kunt nog gewoon je ps/2 muis gebruiken. Ik heb nu 2 muizen en een tablet + brakketabletmuis
Verwijderd
Heb em usb genomen, te makkelijk dat ie dan hot-swappable is etc. Hoop er binnenkort lekker mee te kunne photoshopppen
Verwijderd
Zo;n Wacom was op HCC bij de norrod 85,-
was een verkeerde levering van wacom naar de norrod>:)
was een verkeerde levering van wacom naar de norrod>:)
want sinterklaas heeft 4 armenOp zondag 03 december 2000 09:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik heb nu 2 muizen en een tablet + brakketabletmuis
o nee, zijn pieten doen dat natuurlijk voor hem, en zo minder ruzie wie de muis mag vasthouden
Verwijderd
GRMBL, kunnen we kappen dat ie bij norrod op de Hcc dagen 80,- was. grmbl grmbl. hehe
Ik zit me daar wat over te ergeren. ik ga er nu 251- voor lappen ex 25,- rembours.
gelukkig bestaat st Klaas nog.
Ik zit me daar wat over te ergeren. ik ga er nu 251- voor lappen ex 25,- rembours.
gelukkig bestaat st Klaas nog.
Verwijderd
Ach leven in moderne tijden nietwaar?
Regel ik wel wat met da kerstman.
Lullige he? concurrentie
Regel ik wel wat met da kerstman.
Lullige he? concurrentie
Pagina: 1