Toon posts:

[Win2k]JPG Openen in IExplorer (2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[rml][ Win2k] JPG Openen in IExplorer[/rml]

Omdat mensen doodleuk mijn post openen, zonder dat de echte vraag beantwoord, is... nogmaals

Ik heb perongeluk Macromedia Fireworks geinstalleerd, en daardoor zijn alle JPG, JPE, JPEG, en GIF files veranderd van het programma waar ze in moeten openen.

Inmiddels heb ik Fireworks al ge-deinstalleerd, en de JPG en GIF files weer aan IExplorer gekoppeld, jammer genoeg heb ik niet de standaard Windows iconen van de JPG en GIF files terug, het zijn kleine IExplorer iconen, en dit werkt heel vervelend als je sin de zelfde DIR ook nog eens HTML bestanden heb staan.

Hoe moet ik dit veranderen?

*lees perongeluk als : perongeluk FULL ipv. CUSTOM installatie van Studio MX*

Openen ze doet ie al... als je goed lees, het gaat er om... dat ik de standaard iconen weer terugkrijg en niet de lelijke kleine Iexplorer logo

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En zomaar je topic opnieuw openen zonder te overleggen met de moderator is eigenlijk niet de bedoeling.

Nu geeft F_J_K jou aan waar je op moet zoeken - wat is nog het probleem? Kwamen er 0 resultaten terug? Werkte de gegeven oplossingen niet (Welke heb je dan geprobeerd)?

Verwijderd

je kunt volgens mij in explorer, tools-->folder options-->file types (tabblad), van elke file type het icoon veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
De aangegeven oplossing bracht alleen het resultaat dat ik me JPG en GIF files, zoals standaard Windows, openen in IExplorer... maar ik zit met iconen die niet goed zijn... en die moeten weer terug naar de Windows standaard *dus, JPG zo rood blokje, GIF zo groen blokje*

Google brengt geen echt resultaat, behalve IconPackager, maar wil geen StarDock software op me HD (wegens ervaringen)

Mss. iets veranderen in de Reg? Maar weet ik niets vanaf, en kan er niets uithalen als ik de extensie .jpg opzoek in de Register.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:20:
je kunt volgens mij in explorer, tools-->folder options-->file types (tabblad), van elke file type het icoon veranderen.
Nee, al hoewel, ik het icoon wel kan veranderen, maar als ik het JPG icoon terugzet, koppeld hij het weer met FireWorks, dat niet op me HD staat... en kom ik dus geen snik verder, met wat ik eigenlijk wil... en das de standaard Windows config terug.... en niet zin, om na gisteren (was re-instal dag van me pc) weer eens Win2k te herstellen, en dan weer alle hotfixes, service packs etc. te draaien, heb het eens eerder gedaan, en werd me systeem niet vrolijker van.

• elevator
  • Niet online

elevator

En je bent al eens naar My Computer -> Tools -> Folder Options -> (tab File Types) -> GIF -> Advanced -> Change Icon -> Zoek Iexplore.exe op -> Kies icoon uit geweest ? :)

Verwijderd

je moet wel op OK duwen he en niet op annuleren ! 8)7

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:00

Sherlock

No Shit

Hoe heb je Fireworks dan verwijdert? Gewoon die map weggegooid, of netjes via software?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
- Met GIF zelfde logo als JPEG
- Ik ben geen n00b hoor, druk altijd op Toepassen of OK... als je niets te melden heb, ipv spam... zoek je maar een mod op die je lastig kan vallen.
- Netjes via de Uninstaller

Verwijderd

joh, relax man, was een geintje hoor.

kijk eens in de reg bij hkey_classes_root , of daar iets raars staat bij jpg

Verwijderd

Topicstarter
Er staan een aantal Hexidecimale codes, waar ik niet wijs uit word, verder geen referentie aan een programma of iets...

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:29:
- Ik ben geen n00b hoor, druk altijd op Toepassen of OK... als je niets te melden heb, ipv spam... zoek je maar een mod op die je lastig kan vallen.
En normaal reageren mag ook - als je niet blij bent met een reactie - mag je dit melden door middel van een topic report :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik heb het niet op mensen die onzinnige posts geven. Misschien omdat ik op een klein forum (toch 120 members) admin ben, en er vaak op let.

Ik zal even de Register zoeken naar de dingen, overtypen, en posten

Verwijderd

Topicstarter
REGISTER INFO:

(.jpg resultaat)

HKEY_CLASSES_ROOT
(Standaard) REG_SZ jpeg/file
Contect Type REG_SZ image/jpeg
» PersistentHandler
(Standaard) REG_SZ {098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}
» ShellEX
(Standaard) REG_SZ
»» (Standaard) REG_SZ {7376D660-C583-11d0-A3A5-00C04FD706EC}

HKEY_CLASSES_ROOT » Installer » Components
jpeg REG_MULTI_SZ @6,!!gxsf(Ng]qF`H{LsGraphicFiltersJPEGFiles<JPEG-indeling\0\1\jpg jpe jpeg jfif

HKEY_CLASSES_ROOT » Installer » Components » F0CE92CC2CB71D119A12000A9CE1A22A
jpeg REG_MULTI_SZ @6,!!gxsf(Ng]qF`H{LsGraphicFiltersJPEGFiles<JPEG-indeling\0\1\jpg jpe jpeg jfif

HKEY_CLASSES_ROOT » Media Type » Extensions » .jpg *zijn trouwens zelfde als bij .jpeg, .jpe en .jfif*
(Standaard) REG_SZ
Source Filter REG_SZ {7DF62B50-6843-11D2-9EEB-006008039E37}

HKEY_CURRENT_USER » Software » Microsoft » Windows » CurrentVersion » Explorer » FileExts » .jpg *'t zelfde bij jpe, jpeg en jfif*
(Standaard) REG_SZ
Application REG_SZ iexplore.exe

-----
(.gif resultaat)
HKEY_CLASSES_ROOT
(Standaard) REG_SZ giffile
Contect Type REG_SZ image/gif
» PersistentHandler
(Standaard) REG_SZ {098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}
» ShellEX
(Standaard) REG_SZ
»» (Standaard) REG_SZ {7376D660-C583-11d0-A3A5-00C04FD706EC}

HKEY_CLASSES_ROOT » Installer » Components
gif REG_MULTI_SZ @6,!!gxsf(Ng]qF`H{LsGraphicFiltersGIFFiles<GIF-indeling\0\'1\gif gfa

HKEY_CLASSES_ROOT » Installer » Components » F0CE92CC2CB71D119A12000A9CE1A22A
gif REG_MULTI_SZ @6,!!gxsf(Ng]qF`H{LsGraphicFiltersGIFFiles<GIF-indeling\0\'1\gif gfa

HKEY_CLASSES_ROOT » Media Type » Extensions » .gif *zijn trouwens zelfde als bij .gfa*
(Standaard) REG_SZ
{7DF62B50-6843-11D2-9EEB-006008039E37}

HKEY_CURRENT_USER » Software » Microsoft » Windows » CurrentVersion » Explorer » FileExts » .gif *'t zelfde bij .gfa*
(Standaard) REG_SZ
Application REG_SZ iexplore.exe

Nu maar hopen dat iemand er wat mee kan...
Natuurlijk .... iemand ziet wel dat de Hex codes bij gif en jpeg hetzelfde zijn, als je me niet gelooft, zoek je eigen Register ff na :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Vixion-Net, ik heb je laatste reply verwijderd aangezien we liever niet hebben dat je je topic binnen 24 uur kickt.

Verder - heb je [rml]elevator in "[ Win2k]JPG Openen in IExplorer (2)"[/rml] dit nou al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan ik wel doen, heb ik een andere pictogram, maar dan kan ik nogsteeds me JPG Filetje niet op de standaard Windows manier openen, dus via Iexplorer....

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:12:
als je goed lees, het gaat er om... dat ik de standaard iconen weer terugkrijg en niet de lelijke kleine Iexplorer logo
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:50:
Ja, dat kan ik wel doen, heb ik een andere pictogram, maar dan kan ik nogsteeds me JPG Filetje niet op de standaard Windows manier openen, dus via Iexplorer....
Wil je nu de iconen - of is er nog een groter probleem? :)

Verwijderd

Topicstarter
pictogram, en icon is hetzelfde toch? Het gaat om het icoon van de JPG en GIF files (en alles wat er aan relateerd, dus JPE, JPEG, JFIF en GFA)

Verwijderd

Topicstarter
nu een hele harde legale schop

Verwijderd

Topicstarter
24 hours has passed...

toch tijd voor een schopje, kan echt niemand mij helpen?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:50:
Maar als je nou gewoon ff het standaard pictogram opzoekt in je windows dan heb je toch wat je hebben wil??? Of snap ik nou ergens iets niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je hebt daar gelijk.... maar er zit een maar in...

Als ik eerst het icoon opzoek, is alles goed, alle iconen goed, maar... Dan kan ik hem niet meer openen. Als ik het icoon opzoek, en dan aangeef dat ik die files wil openen met IExplorer, dan ben ik het icoon weer kwijt...

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje, al weer... omdat ik denk dat er echt wel mensen zijn die mij kunnen helpen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer dit eens:
• Zet de icon goed, en ga nu in je registry naar HKEY_CLASSES_ROOT\jpegfile\DefaultIcon (voor jpg)
• Zet nu het programma goed
• Ga opnieuw in je registry naar bovenstaande lokatie, en zet de waarde die je in stap1 op hebt geschreven daar terug

Verwijderd

Topicstarter
helpt niet... het icoon word dan gewoon een Iexplorer logo omdat het icoontje in de file iexplorer.exe zit... en hij pakt dan de eerst icoon

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar.... nog steeds de verkeerde iconen. Iemand anders nog een tip?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:00

Sherlock

No Shit

En als je Fireworks nu opnieuw installeert? Zit er in Fireworks misschien een optie welke bestanden je wel en niet aan het programma wil koppelen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

installeer tweakUI en doe "repair icons"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
FireWorks heeft die functie niet...

TweakUI... hey kan misschien iets zijn ja... I will try it

----
EDIT

TweakUI geprobeerd... geen effect, heb nu een iconen meer, en geen link naar Iexplorer....
edit:
Ik heb het eindelijk voor elkaar....

Mapopties -> filenaam -> geavanceerd, en dan een nieuwe optie toevoegen, en die dan als standaard in te stellen.

Modbreak: Kick nummer tig verwijderd :/

[ Voor 76% gewijzigd door moto-moi op 29-01-2004 16:30 ]

Pagina: 1