3D Studio Max 6 render probleem

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik heb een probleem met het renderen van een scene in Max 6.
Als ik een aantal simpele objecten render gaat dat goed, maar als ik een raytraced matlib bij een ietwat grotere scene gebruik, dan gebeurd er niks als ik ga renderen, hij blijft op 0,0 staan :(
Die matlib is trouwens wel van max 4, weet niet of dat wat uit maakt?

Het renderen in Max 4 gaat gewoon goed en vrij snel, hij begint ook direct met renderen in max 4.
In 6 gebeurd er dus niks.

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
Nou ja, je geeft t zelf al aan he.
probeer eens met een raytrace-mat uit 6 zelf, kijken wat er dan gebeurt.......

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
MAX hoort gewoon forward compatible te zijn, die material zou moeten werken. En als hij niet werkt, dan hoort ie gewoon zwart gemaakt te worden, niet vast te lopen.

Heb je een scene met heel erg veel polies toevallig? En krijgt de reflectie de kans flink op en neer te bonzen? Probeer eens te renderen met maximum bounces=2(render>>raytracer settings). Het kan best dat ie helemaal niet vastloopt, maar gewoon ontiegelijk lang bezig is met die bounces.

Overigens, voor dit soort kleine vragen hoef je geen nieuw topic te openen, ze kunnen ook gewoon in het 3d-zooi-topic.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Had idd beter daar gekund, bedacht ik me ook pas nadat ik het topic had geopend :)

Euhm, met raytrace uit 6 heb ik hetzelfde probleem, en wat je zegt over dat bouncen; bij 4 heb ik met exact hetzelfde soort scenes nooit problemen gehad met renderen, kan me slecht voorstellen dat het in 6 ineens veel trager zou gaan? Hmmm...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Zes zou maximaal anderhalf keer zo lang moeten duren, dat valt dus wel mee.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress