Toon posts:

[XSLT|XSLFO] Conversie van Infopath's XSLT naar XSL-FO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij Microsoft Office 2003 wordt Infopath geleverd, een erg eenvoudige tool voor eindgebruikers die ondersteuning biedt om te exporteren naar XSLT (en XML).

Om daarvan dan een HTML te maken is kinderspel; Xalan doet dit perfect, maar hieruit met FOP een PDF van proberen te maken (met de opties -xml en -xsl geeft een error):

Unsupported element encountered: html (Namespace: default)
Source context: unavailable

Nu vermoed ik dat dit is omdat ie er geen correcte XSL-FO kan van maken. Kent iemand soms een tooltje dat zo'n XSLT naar XSL-FO omgezet krijgt? Of ligt de fout ergens anders?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
In dit topic van je: [rml][ XML] Conversie van XML / XSL naar XSL-FO[/rml]

Schreef ik:
Als ik je goed begrijp denk jij dat XSLT alleen gebruikt kan worden om HTML te genereren. Dat is niet zo: alle XML gebaseerde talen kunnen gebruikt worden. Je kan dus ook naar XSL FO transformeren. Vervang die HTML maar eens door een stukje XSL FO en je zult zien dat het nog steeds werkt.
Ik geloof dat dit je nog steeds niet goed duidelijk is: XHTML is XHTML en XSL-FO is XSL-FO. XLSLT kan alle XML talen produceren. FOP moet XSL-FO krijgen en jouw transformatie (in XSLT) produceert (X)HTML. Das dus geen XSL-FO. Je hebt een transformatie naar XSL-FO nodig. Eventueel zou je XHTML als tussenstap kunnen gebruiken, maar dat is echt alles.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat begrijp ik dus wel - zeg ik ook in mijn post dat het ding niet marcheert omdat het geen HTML-FO is.

Punt is dus dat je naar een HTML-FO moet geraken.

Die doe je (volgens mij) door met Xalan terug een XML te maken van die oorspronkelijke XSLT & XML en vervolgens die xml nog eens door Xalan te duwen, meet een aangepast stylesheet dat dan die conversie maar FO maar moet regelen.

Punt is dat ik niet welk html-naar-fo stylesheet daarvoor te gebruiken; ik heb er al een aantal geprobeerd, maar die gaven telkens errors.

De vraag is dus of er zo'n stylehseet bestaat van die conversie van html naar xsl-fo wél deftig kan

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:52:
Nou, dat begrijp ik dus wel - zeg ik ook in mijn post dat het ding niet marcheert omdat het geen HTML-FO is.
Volgens mij begrijp je het toch nog steeds niet. HTML-FO bestaat niet!!!
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:52:
Punt is dus dat je naar een HTML-FO moet geraken.
Dat moet je niet, want HTML-FO bestaat niet. Als je een XSL-FO wilt bouwen kun je de XML of de XSLT uit Infopath door een zelfgemaakte andere XSLT-sheet gooien die dan XSL-FO moet outputten.

Ik denk niet dat die bestaat, maar je kunt m wel zelf maken. Of iemand betalen om er een te maken, of iets dergelijks.

Rustacean

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het lijkt voor de oppervlakkige lezer misschien een beetje 'sukkel, je snapt het niet' te worden, daarom even voor de duidelijkheid:

Het geeft natuurlijk helemaal niet dat het je niet duidelijk is, maar ik heb sterk de indruk dat je ook niet aandachtig leest wat er nu precies gezegd wordt door de mensen die je proberen te helpen. Als delen van wat er gezegd wordt niet duidelijk is, moet je daarop doorvragen en dan helpen we natuurlijk graag!

Heb je zelf al eens een XSL transformatie met de hand geimplementeerd? Weet je hoe zo'n ding eruit ziet? Hoe je hem toepast? Wat er dan uitkomt? Ik denk dat je daar veel van opsteekt als je dat nog niet gedaan hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door mbravenboer op 20-01-2004 18:55 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment