Sinds ik wireless adsl heb vanaf mijn XP-pc (via wireless usb-adapter) kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn ME-pc (via normaal utp-netwerk). XP maakte automatisch een netwerk-brug en ziet zelfs wanneer de ME-pc aflogt. Het probleem is alleen als ik kijk op My Network Places, Entire Network zie ik niet de ME-pc staan of bestanden ervan terwijl er wel bestanden op gedeeld zijn. Als ik een network-disk gebruik via de XP-wizard zegt ME dat de installatie succesvol is afgerond terwijl er niks verandert is. Wat kan ik nog doen?
Verwijderd
in de Windows Operated Systems FAQ (en wellicht ook in de NT FAQ) zien dat je simple file sharing moet uit zetten, evenals het automatisch zoeken naar mappen en printers op je netwerk. D'r staan nog meer goeie tips in, en hier zijn een kleine 500 topics voor geweest dus de kans is behoorlijk groot dat je wat gaat vinden in FAQ en search.
Succes!
Succes!
Verwijderd
Werkt het benaderen via "\\computernaam" of "\\ipadres" wel
Zo ja: er is gewoon iets mis met de listing in My Network Places, waarschijnlijk te wijten aan ontbreken van ondersteuning voor NetBIOS over TCP/IP op de ME-computer.
Controleer beiden.
Controleer beiden.