Toon posts:

Probleem met Outlook 2002 icm Office 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een rottig probleem waar ik niet uitkom. De situatie is als volgt: ik werk hier op een Small Business Server, met in totaal drie werkstationnetjes. Op ws1 en ws2 stond Office 2002, maar die is vanwege compatibiliteitsproblemen vervangen door Office 2000. Outlook van Office 2002 is echter wel behouden (ja, das vragen om nattigheid). Dit omdat SBS daar goed mee overweg kan, en daarin al ruimschoots gewerkt wordt. Op ws1 is Outlook 2002 overigens al opnieuw geinstalleerd (en dan moet je dus ook Microsoft weer bellen voor de activatie, heel irritant allemaal). Op ws2 is Outlook niet opnieuw geinstalleerd.

Maar.. wanneer ik nu op deze computers Outlook open, dan is het niet mogelijk om items (e-mailtjes dus) in te zien (ofwel door ze te openen of door ze te bekijken in de 'preview pane'). Ik krijg in 1e instantie dit bericht in de pp:
"This item cannot be displayed in the preview pane. Open the item to read it's contents."

Wanneer ik het item door dubbel te klikken wil openen, dan krijg ik:
"Can't open this item. Out of memory or system resources. Close some windows or programs and try again." Maarja, resources moet het probleem niet zijn.

Op ws3 (een laptop) stond Office 2000 voorgeinstalleerd, en daar is Outlook 2002 later bijgezet (in tegenstelling tot ws1 en 2, waar Office 2000 dus later is geinstalleerd). Op deze computer werkt alles naar behoren. Maar, zoals hierboven staat, is het opnieuw installeren van Outlook 2002 ook geen oplossing.

Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen of aan te pakken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wazig... Wij hebben hier 1 werkstation waar Office 2000 op stond (met outlook). Vervolgens is daar een Office XP setup gedraaid en alleen office geinstalleerd. Dat lijkt allemaal wel te werken.

Is het een optie om eerst office 2000 te installeren en daarna pas Outlook 2002?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is opzich een optie, maar ik heb op 1 ws Office 2002 al een keer opnieuw geinstalleerd, dus of dat helpt..

Ik heb zojuist een Office herstel op Outlook 2002 gedaan, maar dat lost het probleem ook niet op.

Wat overigens ook opvalt is dat het ontzettend lang duurt voordat Outlook gestart is, zelfs wanneer de betreffende mailbox (die van het netwerk afkomt) maar 1 email bericht bevat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... wellicht heb ik de oplossing gevonden. Wanneer ik niet het Outlook-icoon in de quickstarter of hoe heet dat ding gebruik, maar gewoon vanaf het bureaublad zelf, dan werkt het wel. De command string van het icoon in de quickstart bevat wat rare verwijzingen naar andere werkstations.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht opnieuw je snelkoppeling aanmaken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.