Toon posts:

Maxtor 120, plots aanzien als Dynamic Disc in Win XP :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pc spec's=> proc: Amd Athlon XP 1300 (draait aan 1400)
446 mb SDram
2* IDE/Raid controllers
1*cdrom drive
1* cd-writer
floppy drive
Zipdrive (intern 100mb)
mobile rack (1hdd in[Sygate 20gyg])
4 hdd (maxtor 20, maxtor20, maxtor 40, maxtor 120)

feit: Onlangs hdd met win xp op geformateert en hergeinstalleerd, xp er terug opgezet maar wat bleek (blijkt) dat hij mijn hdd maxtor 120 gyg wel nog vind in mijn disk management maar niet meer in explorer, hij vindt de hdd wel maar kan hem niet browsen. Eerst zat hij op een van mijn ide/raid controllers maar heb die nu verplaatst naar mijn 2de ide-poort op mijn mobo.

Kdacht dat dit verschil ging uitmaken maar dit doet het dus niet. Ben al enkele maanden op zoek naar een oplossing... . In Norton ghost kannek nog alle bestanden zien die op de schijf staan maar ja :?

Al vele malen heb ik winxp hergeinstalleert en dit is de eerste keer dat hij die schijf niet vindt, heb al op een of ander forum gevonden dat er nog iemand het zelfde probleem gehad heeft maar de oplossing die hij daar voorop stelt werkt niet . http://www.dbforums.com/t675935.html & http://dbforums.com/arch/22/2003/9/675935

Volgens mij is het mogelijk van bij installatie van windows xp op f6 te drukken waardoor ge drivers installeert die die disc ondersteunen, maar heb er alsdusdanig nog geen drivers voor gevonden :s

Disc is wel nogal belangrijk voor mij want ze is kinda backup disc voor mij, al mijn setups, mp3's ed staan erop. Tzou dus wel heel welcome zijn mochter positieve reactie opkomen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Btw. Windows xp vindt de disc in diskmanagement en ik heb er de mogelijkheden van de foreign disc te importeren naar een andere disc of de foreign disc te converten naar een basic disc.

Beide mogelijkheden wil ik niet aangezien ze er voor zorgen dat de disc geformateert wordt en ik bijgevolg de 120 gyg aan data kwijt ben ;(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Een dynamische disc kan alleen terug naar een basic disk als je hem formateert. Maar heb je al is tijdens XP-setup -> Repairconsole -> fdisk /? gedaan. En dan moet je zoeken iets FPR of FMB of zo, moet ik eff zoeken.

Je kan wel in diskmanagement de volume zien of ook niet :?