Kopieren van desktop naar laptop

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Hallo mede GoT-ers

Mijn vader heeft gisteren een nieuwe laptop aangeschaft, een Acer Aspire 1454. Deze heeft een dvdbrander, daar wilde ik gebruik van gaan maken. Op mijn eigen pc heb ik enkele dvdrs staan. Ik wilde via het netwerk (de laptop is draadloos verbonden aan het netwerk, itegrated 54 mbit netwerkkaartje in de laptop, en 3com accespoint) maar elke keer zegt de laptop dat er onvoldoende vrije ruimte beschikbaar is. Terwijl er een 60 gb harddisk in zit er er word weergegeven dat er nog 50 gb vrij is.

Ik heb gescandisked, gedefragmenteerd, de laptop aan het vaste netwerk gehangen maar niets met het gewenste resultaat. Ook heb ik de laptop aan het vaste netwerk gehangen maar ook dit werkte niet.

Op mn eigen pc heb ik een ftptje opgezet, en op de laptop flashfxp geinstalleerd. En zo geprobeert de dvdr op de laptop te krijgen. Maar in flashfxp wordt weergegeven dat het bestand op mijn computer 378 mb groot is. En als hij die grootte binnenheeft dan gaat hij vrolijk verder met downloaden, maar bij 4 gb stopt het downloaden met de melding dat de hardeschijf vol is...

Ik snap er niets meer van, hopelijk heeft iemand een idee... :)

XXXVI

Verwijderd

ik gok dat het te maken heeft met een limiet van bestandsgrootte... Een van de PC's toevallig FAT32?

• ephymerous
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:05:
ik gok dat het te maken heeft met een limiet van bestandsgrootte... Een van de PC's toevallig FAT32?
Ja, de laptop is Fat32... kan ik dan niet zulke grote files kopieren? :S

XXXVI

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
FAT32 is gelimiteerd tot bestanden van 4 GB en aangezien een DVD zo'n halve GB meer kan bevatten zal het op deze manier dus inderdaad niet lukken. Je zou één partitie kunnen converteren naar NTFS, dan zou het wel moeten lukken :)

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kopieer anders even de losse bestandjes. is het nog maar iets van 1GB per file wat je hebt per losse VOB. dan moet het lukken.

• ephymerous
Dr zit standaart een 8 gb partitie op, dus dan formatteer ik die maar ffies naar ntfs, bedankt voor de info :)

XXXVI

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

ephymerous schreef op 20 januari 2004 @ 14:06:
Dr zit standaart een 8 gb partitie op, dus dan formatteer ik die maar ffies naar ntfs, bedankt voor de info :)
Ik zou hem niet formateren maar converteren.

Dan behoudt je je data.

Wel slecht van Acer dat ze hem als FAT32 hebben uitgeleverd, dat is wel errug ouderwets, en onveilig. Bij een systeemcrash kan XP op NTFS alle data recoveren (via journalling), bij FAT kan dat niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Xenan op 20-01-2004 14:22 . Reden: typo en tekst toegevoegd ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• ephymerous
nicetas schreef op 20 januari 2004 @ 14:12:
[...]

Dan behoudt je je data.

Wel slecht van Acer dat ze hem als FAT32 hebben uitgeleverd, dat is wel errug ouderwets, en onveilig. Bij een systeemcrash kan XP op NTFS alle data recoveren (via journalling), bij FAT kan dat niet.
Dus je raad aan de C-schijf ook te converteren? :)

XXXVI

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

ephymerous schreef op 20 januari 2004 @ 15:58:
[...]

Dus je raad aan de C-schijf ook te converteren? :)
Ik zou het doen als Partion Magic Pro 8 dat kan. Zo niet zou ik wachten totdat je pa de laptop zo brak heeft gemaakt dat er een herinstall nodig is. Maar de kans dat je harde schijf nu al zou gaan crashen is niet zo denderend groot...

Raku

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 06:59
Ik denk niet dat het onverstandig is dat ze FAT32 erop hebben gezet ipv ntfs. Zo heeft de eindgebruiker een keuze om te kiezen wat voor partities 'ie wil toch?
(heb zelf ook een 1454, en wél direct geconverteerd naar ntfs by the way... :) )

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Simulated Zero schreef op 21 januari 2004 @ 01:57:
[...]

Ik zou het doen als Partion Magic Pro 8 dat kan. Zo niet zou ik wachten totdat je pa de laptop zo brak heeft gemaakt dat er een herinstall nodig is. Maar de kans dat je harde schijf nu al zou gaan crashen is niet zo denderend groot...
Eww PM :P

Gewoon in cmd:

convert c: /FS:NTFS

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-05 16:32

Flipm0de

geen

ik hb vandaag ook een 1454 gekocht, ben der erg tevreden over, vooral de dvd brander.

Als ik naar systeemeigenschappen ga staat er:
Mobile AMD Athlon(tm) XP 2500+
Kloksnelheid 1.06 GHZ

dit moet toch 1,8 zijn?

als ik dit wil veranderen in het bios: F2 als de acer opstart, kan ik hierin nix wijzigen, zie ook geen Front Side Bus ofzo staan?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

het lijkt erop dat als ik iets doe op de pc de kloksnelheidomhoog gaat?
hij is nu (afspelen divx) rond de 1,45GHz

• sdomburg
Flipm0de schreef op 31 januari 2004 @ 19:27:
Ja, hij klokt zichzelf down om batterijen te besparen en klokt zichzelf hoger als dat nodig is.

• Hahn
Flipm0de schreef op 31 januari 2004 @ 19:27:
Dat kan kloppen. Nieuwere laptops (of CPU's daarvan) hebben de mogelijkheid om terug te clocken zodat ze minder stroom trekken, wat de batterijduur ten goede komt :)
edit:
Hmm, Googlen en dan niet refreshen is niet zo slim :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 31-01-2004 19:31 ]

• Flipm0de

Flipm0de

geen

gelukkig, ik dacht dat er al iets mis mee was, 3uurtjes oud.

Kan dit een mobile processor heetten?

• Hahn
Yup, sterker nog, dat zal het ook wel zijn ;)

• sdomburg
Flipm0de schreef op 31 januari 2004 @ 19:32:
gelukkig, ik dacht dat er al iets mis mee was, 3uurtjes oud.

Kan dit een mobile processor heetten?
Ja, het is iig. een processor met PowerNow! of iets vergelijkbaars. Enkel mobiele processoren hebben dat.

edit:

Hmm, nu ben ik te _traag_

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 31-01-2004 19:35 ]

• Flipm0de

Flipm0de

geen

bedankt voor jullie reacties, ga nu ff (huiswerk maken) op me nieuwe tooltje, want daar heb ik em toch voor gehad O-)

edit: nog 1 vraagje dan zijn julie van me af,
ik heb een recovery cd gekregen met Xphome, maar ze hebben der allemaal troep op geinstalleerd en de partities verneukt, mag ik er een ander OS op zetten XPPro?
Heb ooit hier gelezen dat het bijv. bij Sky laptops niet mag..........

[ Voor 55% gewijzigd door Flipm0de op 31-01-2004 19:52 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
nicetas schreef op 20 januari 2004 @ 14:12:
[...]

Dan behoudt je je data.

Doet acer met iedere laptop, hun recovery progje werkt dan ook via dos .. ;)

Maar niks houdt je tegen om hem te converten.
Pagina: 1