Toon posts:

Krijg geen ftp dir te zien / met win98 wel .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hay luitjes ik heb weer eens jullie hulp nodig .
Het gaat om het volgende :

Ik had een tijdje een laptop en daar draaide windows98 op . Met deze laptop maakte ik ook een verbinding met meerdere ftp servers . Deze ftp servers hebben een andere poort als standaard poort 21 . Een kwestie dus van de juiste poorten open zetten in mijn router . Alllemaal geen probleem .
Maar nu ..... heb ik weer een pc met windows xp erop . En die wil maar geen verbinding maken . Alhoewel....wel een verbinding , maar ik krijg geen directorie op die ftp server te zien . Inloggen gaat allemaal prima , maar helaas geen dir. Ik krijg dan een data connection error .

Het meest vreemde is dat het met windows98 geen probleem is , maar met windows xp wel .

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik neem aan dat je nu ook een ander programma gebruikt op XP dan op 98. Ga door de settings heen, en verander de setting van passive connection.

-Real power isn't given, it must be taken-

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ten eerste is het leuk als je verteld welke ftp client het om gaat.
aangezien je niks zegt daarover gok ik dat je msie gebruikt. dit is niet echt aan te raden aangezien je absoluut niet weet welke fouten je krijgt

probeer is met wsftp/smartftp/cuteftp/flashfxp of iets in die geest en lees is wat er staat voor foutmelding

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik flash fxp . Toen ik windows 98 gebruikte , maar ook nu . En passive staat aangevinkt . Ik krijg de foutmelding :

425 cannot open data connection (10060)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 11:41 ]

Verwijderd

Easy as pie.

Als je geen data connectie maken kan heb je en beetje niet de goeie poorten open.
Als ik me neit vergis is het zo dat je in PASV mode vanaf je client een verbinding open gooit naar en poort op de ftp server en de file download, terwijl in niet-PASV mode je ftp server een verbinding naar jou maakt (dus de andere kant op: netto upload ie hem, ipv dat jij download)

Mogelijkheid 1: de ftp server hangt achter een router, je gebruikt PASV, en de router is niet opgevoed (fix: bel de ftp servereigenaar en leg uit dat het niet werkt)
Mogelijkheid 2: je hebt gewoon niet gekeken of de ingebouwde winXP firewall wel uitstaat (fix: kijken bij netwerk instellingen)
Mogelijkheid 3: je hebt de service Universal Plug and Play aan staan en Windows doet zelf dingen met open poorten waar jij nu last van hebt. (fix: service UPnP doodknuppelen en op niet opstarten zetten)

als die het alledrie niet zijn zou eventuel dit nog kunnen:
Mogelijkheid 4: je router is niet goed ingesteld. (fix: RTFM en instellen die hap)

als dit het niet is moet je toch echt eens wat informatie gaan posten over je netwerk instellingen op je pc, je router config, en je flashfxp instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu overigens een netwerk met 2 pc's ( beide win xp ) en een laptop ( win98 ) , en deze zijn met elkaar verbonden d.m.v. een router modem ( speedtouch 510i ) .
Het vreemde aan de hele zaak is , dat de laptop wel verbinding kan maken met de ftp server en alles op die server ziet . Dus mogelijkheid 1 en 4 vallen af . Ik heb nog eens gegeken naar de winxp firewall , maar die staat ook uit . Dus blijft er mogelijheid 3 over .....maar dat zegt mij helemaal niets . Dus daar moet ik me eens even in verdiepen . Heeft dat iets met XP te maken of met het modem ?

Verwijderd

met het modem én windows.
Maar als je vanaf de ééne Pc wel en de andere niet kan FTPen lijkt het me waarschijnlijker dat het op je Pc niet goed gaat.

Je kan ook proberen je Pc als default server op te geven in de router. Als dat helpt, ligt het aan je router config (poorten naar je PC moeten open) maar ik geloof eigenlijk niet dat dat het probleem is. Wat wel... geen idee. Probeer eens een paar andere FTP programma's.

Sorry voor het niet zo hulpvaardige postje, maar ik kan verder niet zoveel zinnigs bedenken. 't zit in m'n naam denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt zo vreemd . Heb net ff gecheckt of pc 2 wel kan ftpen , en ja hoor .
Dus 1 pc ( xp) en 1 laptop (win98) wel , en 1 pc (xp) niet . En je snapt hem zeker al ...juist voor die pc waar die het niet op het doet , is het voor mij juist het belangrijkst .
In ieder geval toch bedankt voor jullie reacties . Hoewel ik natuurlijk nog steeds hoop dat er iemand met een oplossing voor mij zal komen ;)

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 09:54
Misschien iets te obvious, maar: heeft de nietwerkende PC in de router wel dezelfde poortinstellingen als de anderen? Of staat daar toevallig de interne XP firewall aan?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens , bedankt voor het meedenken . Het is me gelukt .
Het probleem zat hem in de client . Ik heb een andere client geinstalleerd , te weten "ws_ftp pro " en die connect en download prima ;) .
Pagina: 1