Toon posts:

Tweakers en Slashdot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Erg veel nieuws dat ik lees op de frontpage heb ik al een paar dagen eerder op Slashdot gelezen. Het lijkt me duidelijk dat het nieuws daar wordt gevonden. Wat ik dan niet begrijp is dat dan naar de bronnen van Slashdot gelinkt wordt ipv naar Slashdot zelf. Is er een soort verbod vanuit /. dat je niet naar ze toe mag linken? Of zien jullie /. als een concurrent?

Begrijp me niet verkeerd, hardwarenieuws lees ik toch liever hier. En dat gezeik over DRM, copyrights, SCO en Microsoft doet ook een hoop af aan Slashdot.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 17:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

slashdot is ook vaak slechts een bronnenposter, die voornamelijk verwijzen naar content die ergens anders staat (net als t.net in veel gevallen, al hecht men steeds meer waarde ook zelf content te genereren), het is dan onlogisch te verwijzen naar een artikel op slashdot dat zelf weer doorverwijst naar een artikel ergens anders; dan zou men het zijn bezoekers enkel moeilijker maken de oorspronkelijke bron zelf te lezen.

zodra men specifiek gebruik zou maken van content die door /. zelf zou worden gemaakt zou een bronvermelding van slashdot terecht zijn, maar enkel het feit dat een verwijzing eerder op slashdot stond zou geen reden moeten zijn dit als bron aan te houden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het is gewoon een kwestie van goede journalistiek om zelf met de originele bronnen aan de slag te gaan, in plaats van een samenvattig te schrijven van een interpretatie van een interpretatie.

Verder wil het feit dat nieuws op Slashdot staat natuurlijk niet zeggen dat wij het daar tegenkomen. Slashdot haalt zelf ook vrijwel alles uit andere bronnen, en nieuws verspreidt zich via zo ontzettend veel kanalen op internet dat Slashdot echt niet meer bijdraagt aan de nieuwqueue dan de gemiddelde andere site van die afmetingen :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 11:08:
Erg veel nieuws dat ik lees op de frontpage heb ik al een paar dagen eerder op Slashdot gelezen. Het lijkt me duidelijk dat het nieuws daar wordt gevonden.
Dat is niet zo. Het komt relatief weinig voor dat we via Slashdot ons nieuws vinden. En als dat dan eens gebeurd is het in 99% van de gevallen zo dat zij slechts een korte blurp hebben door een lezer/submitter die snel naar de echte - eerste - bron doorverwijst. Dan gaan wij natuurlijk ook daar naartoe om het hele verhaal te lezen en eventueel op te pakken.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]