Toon posts:

FAT32 Partitie verwijderd :-( Nog te herstellen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn primaire FAT 32 partitie >per ongeluk< gewist middels FDISK. Daarna heb ik direct de PC uitgezet, om erger leed te voorkomen. Heeft iemand een idee of dit nog te herstellen is en zo ja; met welke tool.

Ik ben helaas niet in het bezit van een backup diskette met daarop de MBR of zo.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Thanx!
Roel

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Met FDISK weer je partitie aanmaken, zelfde grootte. Als je tussendoor geen andere partities hebt gemaakt en geformatteerd moet dat werken. Niet vergeten op Active (=bootable) te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door CmdrKeen op 20-01-2004 10:57 ]

Bloed, zweet & koffie

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 20:28

DkF

Vilenin schreef op 20 januari 2004 @ 10:57:
Met FDISK weer je partitie aanmaken, zelfde grootte. Als je tussendoor geen andere partities hebt gemaakt en geformatteerd moet dat werken. Niet vergeten op Active (=bootable) te zetten.
Dit heb ik nog nooit gehoord, maar wie weet...
Erg veilig lijkt het me niet...

Beter dat je de schijf in een andere PC hangt waarop je GetDataBack oid installeert en zo je partitie terughaalt...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

DkF, het is ook niet erg veilig, maar waarom zou het niet werken? Ik heb het toevallig enige tijd geleden zelf bij de hand gehad: per ongeluk primaire FAT32-partitie verwijderd. Reboot, met FDISK de partitie teruggezet en het werkte weer.

GetDataBack zal waarschijnlijk goed werken, maar waarom zou dat veiliger zijn dan FDISK? Alle partitiemanagers doen maar één ding: je partitietable manipuleren. Ik heb er geen ervaring mee (met GetDataBack), dus ik kan er eigenlijk niet over oordelen. Ik post wat ik uit eigen ervaring weet :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik heb erg goede ervaringen met r-studio 2.0 FAT, en anders kan je even Testdisk uitproberen ;).

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even melden dat ik hele goede ervaringen heb met GetDataBack. Maar ik weet niet of ie je hele partitie in de oude staat kan herstellen. Het grootste deel van de files backuppen naar een andere partitie / drive is in elk geval geen probleem.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:07
Vilenin schreef op 20 januari 2004 @ 10:57:
Dit levert je nog niet je oude partitie op.
Beter kun je met testdisk je oude partitie in 1 keer recoveren.
Kijk maar op http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum :) Tips, suggesties en linkjes te over. Kijk onder de kopjes "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" en "Een paar handige freeware tooltjes" B)

Omdat het de bedoeling is dat je eerst vooronderzoek doet door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen (zie ook [faq]registratievoorwaarden[/] - forumgedrag en je dat overduidelijk niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.