Toon posts:

Stotterig beeld in Unreal Tournament

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:'( Ik heb een nieuw vidkaart gekocht een Revenger SIS 300 64mb
Alle instellingen geprobeerd ook die van UT zelf in OpenGL, D3D, je verzint t maar maar ik heb t geprobeerd. Telkens als ik in resolutie 1024x768 wil spelen dan stotterd het beeld alsof ik loop en dan een sprongetje maak. in resolutie lager gaat het wat beter maar nog niet normaal. Het is net of de vidcard de snelheid niet aankan of zo. Maar dat wordt ontkrachtigd op de eigenschappen van de kaart.
Nogmaals de gegevens van de Kaart.
Revenger SIS 300, AGP, 64mb.
Systeem waarop gedraaid wordt:
Compaq presario 5686, Seagate Baracuda 20gig 7200, 256mb intern. Heeft iemand deze kaart al eens getest en wat was hiervan de uitkomst. Mischien Iemand van Tweakers?????

Ik heb er inmiddels schoon genoeg van dat ik steeds weer hoor dat de vidkaarten met meer dan 32mb raar doen :r
Please help out met dit er moet een algemene oplossing zijn, en o ja ik heb VSync in het spel uitgezet maar weet niet of dat op de kaart of in de bios van compaq ook kan :?

Verwijderd

Ik heb me hele leven nog niet van een Revenger gehoord ? Waar komt dat vandaan ????????? Nvidia chip ofzo ? Of S3 ? :?

Verwijderd

VSync in het spel uitgezet
Hmm lijkt mij dat je dat juist aan zou zetten als het spel "stottert".

Is het schokken of meer tearing?
in geval van tearing, v-Sync weer aanzetten.

Als je het niet weet, ff timedemo aanzetten (of "timedemo 1" intikken in console zonder "")! En dan kijken naar je fps.

Verwijderd

Hoe kom je erbij om een SIS videokaart te kopen :? Lees je geen reviews of heb je die kaart gevonden |:(

Anyway, download eerst (als nog niet gedaan) 3DMark om je systeem te tweaken. Controlleer BIOS setting AGP aperture = 2*VRAM = 128 MB. Veel succes.

P.S. PROBEER DIE KAART TE RUILEN !!!

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Genoeg ram?
Bij mij stotterde het beeld ook,
ik heb dan mijn ingenomen geheugen eens bekeken en dat was veel te hoog.

Ik ga nu eerst eens windows herinstalleren.
En als het dan niet werkt koop ik 128mb ram bij.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

Zet je mouserate omhoog, je beeld gaat gruwelijk schokken als je gaat quaken op 40/50 hz.

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 23:33 schreef Reiko het volgende:
Genoeg ram?
als e gelezen had dan had je gezien dat ie 256 mb intern had, dus dat is zeker genoeg

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Dark

who tweaked the light?

Sis staat nou niet echt bekend om zijn supersnelle 3d accelerators, dacht ik. Het moest zeker niet te duur zijn?
Ik zou als je spelen belangrijk vind zeker voor nvidia of 3dfx gaan, heel misschien komt s3 of ati nog in het verhaal voor, maar dat is eigenlijk net zoiets als sis, leuk geintergreerd spul, maar op de stand-alone markt redden ze het toch niet helemaal door de brakke support en drivers.
Begrijp ook niet hoe je je zo'n hok in je mik kan laten splitsen ;)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38
is dat niet dat kaartje dat ook werd aangeboden op norrod.nl veiling???

Dat was volgens mij wel een snelle kaart :?

Wat voor kaart had je ervoor en stotterde UT met die kaart ook al?

Heb je het al geprobeerd in D3d? Met mijn TNT2 speel ik ook beter UT in D3d dan in openGL.

mail me ff als je van die kaart afwil, aan de specs tezien(tenminste die op norrod.nl stond) was het een prima kaartje.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

ik heb ff wat opgezocht:

http://www.powercolor.com.tw/products/gamecard/vga_cs300.htm (op een andere pagina kun je ook zien dat ie niet meer geproduceerd wordt)
en
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=2212 :)

SIS = bagger, weten we allemaal. Maar dit vind ik toch wel heel raar: _wie_ in godsnaam (ok, powercolor) zet 64MB geheugen op een 128bit kaart? (ok, de Kyro is ook maar 128bit, maar das andere koek) pfff..... Ik zou zeggen: probeer 'm zo snel mogelijk terug te brengen waar je 'm gehaald hebt en/of ruil 'm om voor de GF2MX.

*insert signature here

Pagina: 1