Toon posts:

A7N8X-X en CPU Unlocked?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog heb nog al verschillende verhalen gehoord over mijn mobo en de cpu's, sommige zeggen dat dit mobo de CPU's al unlockt en dat je daarna de CPU niet zelf hoeft te unlocken, maar is dit nou zo? Ik heb een XP 2400, 2500 en 3200 thuis maar bij de 2400 die ik er nu in heb zitten kan ik de MP's niet veranderen. Dus mijn mobo unlockt de cpu's niet als ik dat goed heb? Of is dat bijv alleen bij de bartons, dat hij de bartons alleen unlockt?

Ook kan ik de multiply's in de lijst zien(maar veranderen heeft geen zin), nu heb ik dus 5,5 / 15*133. maar ik kan ook 12,5 zonder ander getal er achter of voor zien, is die 12,5 dan een hogere multiply dan de 5,5 / 15?

Mvg,
W. Oosterink

Verwijderd

Topicstarter
Een ander raar iets waar ik info over wil is dat iedereen zegt dat de A7N8X-X geen Dual-channel heeft terwijl dit echt op mijn doos staat, en ik draai toch ook echt 2x 1024MB op Dual-Channel. En jah ik kan bij de POST zien dat er 'A7N8X-X' staat! waarom zegt iedereen dat dit bord geen dual-channel heeft?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Asus A7N8X-X, er staat niks van Dual channel op de doos. Is gewoon single, is ook terug te vinden op www.asus.com . Nforce bordjes unlocken Bartons van voor week 39, daarna zijn ze multiplier locked en er is nog geen methode om ze te unlocken.

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 11:05
hmm.. ik heb ook zo'n mobo, maar ik heb geen dual channel.. Misschien kan jij me ff uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt ^_^

Verwijderd

Topicstarter
1 blokje in slot 1 en in blokje in slot 3.

Ik heb a7n8x-x rev 2.0 me de nieuwste bios.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 10:43:
Ik heb zelf ook een Asus A7N8X-X, er staat niks van Dual channel op de doos. Is gewoon single, is ook terug te vinden op www.asus.com . Nforce bordjes unlocken Bartons van voor week 39, daarna zijn ze multiplier locked en er is nog geen methode om ze te unlocken.
Dat is je antwoord.
Als je tóch dual-channel hebt dan is het géén X versie.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wel blijven opletten he? De A7N8x deluxe (gold) heeft wel dual channel. Alleen ik zou er niet zoveel waarde aan hechten aangezien dualchannel geheugen volgens vele benchmarks nou niet echt een grote snelheidswinst oplevert.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hann1BaL schreef op 20 januari 2004 @ 11:11:
Wel blijven opletten he? De A7N8x deluxe (gold) heeft wel dual channel. Alleen ik zou er niet zoveel waarde aan hechten aangezien dualchannel geheugen volgens vele benchmarks nou niet echt een grote snelheidswinst oplevert.
Let dan ff zélf op ;) Gaat over de X versie, niet de deluxe...

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 14:10

Namu

Silver Wings Of Morning

Over de processor unlocken. Ja de A7N8X deluxe en X unlocken AthlonXP CPU's ALS!! de processoren voor week 40 gemaakt zijn. Na deze tijd zijn ze niet meer te unlocken. meer info vind je in:

[Discussie] Gelockte AMD CPU's en [OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 8

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op 20 januari 2004 @ 11:12:
[...]
De A7N8X-X versie heeft geen dualchannel en zal dat nooit krijgen ook.
Punt.

De A7N8X, de A7N8X Deluxe en de A7N8X-E Deluxe hebben het wel.

TS vergist zich in zijn mobo, of denkt alleen maar dat hij dual channel heeft.

edit:
OK, maar het klonk alsof je het eens was met de stelling dat de -X DC heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 20-01-2004 13:34 ]

{signature}

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zeg ik toch ook niet, lees eens mensen....

[...]
Dat is je antwoord.
Als je tóch dual-channel hebt dan is het géén X versie.
;)

[ Voor 87% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-01-2004 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, dan zal ik het wel mis hebben met mijn dual-channel gedoetje. Maar over dat unlocken en voor week 40. Hoe kan ik zien of achterkomen dat mijn pc voor week 40 is of juist niet?

EDIT: Ik probeerde net de Uber bios te flashen maar dat lukt niet op 1 of andere manier match ie mijn board niet. Ik denk dat het komt omdat hij ONLY rev. 2.0 kan, en volgens mij heb ik dat ook, maar hoe kan ik hier 100% achter komen dat ik rev. 2 heb? op het board staat geen stickertje of zow, op de doos en het boekje staat ook niet veel info.

Mvg,
xRave

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 13:43 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Bij de POST geeft ie aan in welke geheugen mode er gedraait wordt.. Maar als het op je doos staat is net NIET de A7N8X-X van Asus want ik was nog in staat om even de doos te checken :9 en het woord channel staat er niet op.

edit: Je kan 333 FSB en lagere Athlons op dit bordje trouwens goed overklokken door bijvoorbeeld DDR400 te nemen dan kan je FSB flink omhoog. Mijn huidige XP2500+ komt niet boven 202FSB maar dat komt omdat ik gewoon DDR400 erin heb.

[ Voor 35% gewijzigd door 4VAlien op 20-01-2004 13:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:36:
hmmm, dan zal ik het wel mis hebben met mijn dual-channel gedoetje. Maar over dat unlocken en voor week 40. Hoe kan ik zien of achterkomen dat mijn pc voor week 40 is of juist niet?

Mvg,
xRave
staat op je processor..
denk op het stikkertje die daar opzit..adners staat het op je core

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:36:

Mvg,
xRave
staat op het stickertje op je processor, als je de code die erop staat post kunnen de meesten zo vertellen van welke week jou processor is

Verwijderd

Topicstarter
vanmiddag post ik de nummers die op mijn cpu staan.

Verwijderd

4VAlien schreef op 20 januari 2004 @ 13:40:
Bij de POST geeft ie aan in welke geheugen mode er gedraait wordt.. Maar als het op je doos staat is net NIET de A7N8X-X van Asus want ik was nog in staat om even de doos te checken :9 en het woord channel staat er niet op.

edit: Je kan 333 FSB en lagere Athlons op dit bordje trouwens goed overklokken door bijvoorbeeld DDR400 te nemen dan kan je FSB flink omhoog. Mijn huidige XP2500+ komt niet boven 202FSB maar dat komt omdat ik gewoon DDR400 erin heb.
je kan je geheugen ook langzamer laten lopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zeg je nou? kan ik mijn pc op een hogere fsb laten lopen en mijn geheugen gewoon op standard? Dat zou wel fijn zijn voor mijn broers xp 2200. Hij heeft verder zelfde mobo en pc2100. kan hij dan de cpu op bijv 150 zette en het geheugen gewoon op 133 laten lopen? :|

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:44:
Wat zeg je nou? kan ik mijn pc op een hogere fsb laten lopen en mijn geheugen gewoon op standard? Dat zou wel fijn zijn voor mijn broers xp 2200. Hij heeft verder zelfde mobo en pc2100. kan hij dan de cpu op bijv 150 zette en het geheugen gewoon op 133 laten lopen? :|
Ja, dat kan middels je "mem speed divider". Lees ze.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
hoe? jah sorry, met sommige dingen ben ik echt een a-wetende noob :(

Verwijderd

Topicstarter
nog iets, Ik probeerde net de Uber bios te flashen maar dat lukt niet op 1 of andere manier match ie mijn board niet. Ik denk dat het komt omdat hij ONLY rev. 2.0 kan, en volgens mij heb ik dat ook, maar hoe kan ik hier 100% achter komen dat ik rev. 2 heb? op het board staat geen stickertje of zow, op de doos en het boekje staat ook niet veel info.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:04:
hoe? jah sorry, met sommige dingen ben ik echt een a-wetende noob :(
In het bios kan je de verhouding/ratio tussen FSB en de Memspeeds instellen. Dit wordt aangegeven dmv een verhouding (x:y), een percentage of de memspeed bij default fsb (hangt van je bios/mobo af, komt allemaal op hetzelfde neer).
En ik noemde de term, zodat je het zelf in je boekje kon vinden. Dat is niet kortaf bedoeld, maar zo leer je er het meest van, door zelf te zoeken/prutsen.
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:08:
nog iets, Ik probeerde net de Uber bios te flashen maar dat lukt niet op 1 of andere manier match ie mijn board niet. Ik denk dat het komt omdat hij ONLY rev. 2.0 kan, en volgens mij heb ik dat ook, maar hoe kan ik hier 100% achter komen dat ik rev. 2 heb? op het board staat geen stickertje of zow, op de doos en het boekje staat ook niet veel info.
Weet je nu wel zeker dus dat je dit bord hebt? Dit staat op het boekje wat je nu in je handen hebt en tussen de PCI sloten.

Tevens kan (hoor) je extra info toe te voegen aan je post als je al zelf de laatste post gemaakt hebt, dit kan voortaan dmv de edit knop, dat is het kladblok icoontje rechtsboven je eigen posts. Ook dit is leerzaam bedoeld, tevens leest het gewoon prettiger...

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 20-01-2004 15:26 ]

{signature}

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:08:
Weet je zeker dat je de juiste bios hebt en niet voor de gewone A7N8X?
Nog iets.. gebruik deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifrechtsboven als je iets toe wilt voegen.

Verwijderd

ik zelf heb ook een asus a7n8x delux bord met daar op een 2400xp en als ik met Central Brain Identifier 6.0 kijk dan zegt dat prog netjes dat hij op 1997 draai maar dat het een 2497XP is iemand een verklaring hier voor?????
het MB en de prossers zijn gekocht in weer 50 bij cdromland in breda
en de nieuwe speciale bios loopt hier wel op mijn bord

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 10:40:
Een ander raar iets waar ik info over wil is dat iedereen zegt dat de A7N8X-X geen Dual-channel heeft terwijl dit echt op mijn doos staat, en ik draai toch ook echt 2x 1024MB op Dual-Channel. En jah ik kan bij de POST zien dat er 'A7N8X-X' staat! waarom zegt iedereen dat dit bord geen dual-channel heeft?
ik heb zelf ook A7N8X-X daarop 2x 512mb ddr PC2700
en geeft hij aan dat hij ook dual channel heeft en daar draait hij ook op
:)

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
toch knap dat mensen dingen met een mobo kunnen die er niet eens op zitten! :z

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

ik ga denk ik ook maar es m'n 2e DIMM in slot 3 duwen.. gratis dual channel is vast niet verkeerd ...

edit: dimms stonden in 1&2 nu in 1&3 maar uiteraard geen dual-channel, en ik heb ook een revisie 2.0 A7N8X-X

[ Voor 38% gewijzigd door 4VAlien op 20-01-2004 17:16 ]

• Voutloos
  • Niet online
Danny666 schreef op 20 januari 2004 @ 17:03:
[...]

ik heb zelf ook A7N8X-X daarop 2x 512mb ddr PC2700
en geeft hij aan dat hij ook dual channel heeft en daar draait hij ook op
:)
offtopic:
Helaas wordt het topic zo een beetje verpest, maar nogmaals, nu met een NVidia chipset quote:
"Introducing the NVIDIA nForce2 Ultra 400 and NVIDIA nForce2 400
The NVIDIA nForce2 Ultra 400 incorporates dual 400MHz DDR controllers, delivering twice the bandwidth of typical DDR chipsets, an optimized 128-bit architecture, and 400MHz frontside bus (FSB) support for unparalleled performance. The NVIDIA nForce2 400 relies on a single 64-bit memory channel to deliver 400 MHz FSB and 400MHz DDR performance to the mainstream. "
Op de A7N8X-X zit een nForce 2 400, en er is dus fysiek geen 2e channel aanwezig.

En voor TS hieronder: Mail maar een Sisoft Sandra membench naar me.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 20-01-2004 17:18 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
tis jammer dat ik geen digitale foto camera had, heb namelijk net nog eens gekeken en er staat inderdaad 'Dual-channel mode' achter de memory frequensie. en boven aan staat Asus A7N8X-X 1007 blah blah. Dus dat is mijn board en hij geeft dual-channel aan, maarja zou wel bug in de bios wezen neem ik aan dan.

Maarja, ik heb inderdaad de functie gevonden waar ik de FSB hoger kan zetten zonder mijn memory te verstellen, dan moet ik dus het geheugen op 83% laten draaien en dan gaat hij lager dan 133Mhz, maar dan start mijn CPU helemaal niet meer op, ookal zet ik de FSB hoger. heel raar. Maarja.

Ik zie nergens op het bord een stikkertje waar ik kan zien of het Rev1 of 2 is, zijn er geen Apps voor die dat kunnen detecteren?

Vg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:54:
vanmiddag post ik de nummers die op mijn cpu staan.
locked:
AQXCA 0340

AQXFA 0339
AQXFA 0340 MPMW

AQYFA 0340
AQYFA 0341 TPMW
AQYFA 0342
AQYFA 0343 RPMW

AQZEA 0341 RPMW
AQZFA 0339 UPMW
AQZFA 0341 SPMW
AQZFA 0341 XPMW
AQZFA 0342 TPMW
AQZFA 0342 UPMW (!!)

unlocked:
AQZEA 0334
AQZEA 0339 UPMW
AQZFA 0340 UPMW
AQXFA 0336
AQXFA 0340 TPMW
AQXFA 0340 MPMW
AQZFA 0340 SPMW
AQZFA 0342 UPMW
AQZFA 0342 TPMW

Verwijderd

Topicstarter
dan heeft m'n broer dus pech ;)

Verwijderd

Leuk dat er mensen zijn die de a7n8x-x op dualchannel mode hebben draaien.
Zelf heb ik ook het bewuste bordje rev 2.0 en krijg het zeker niet in dual channel mode. (kan ook niet)
Onderzoek bij Nvidia & Asus geven aan dat dit bord dual channel niet ondersteund.
Verwarrend is wel dat geheugen slot 1 zwart is en 2 & 3 blauw zijn. (indicatie ergens voor ??)

Met het programma Aida ( http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 ) kan je makkelijk je revisie van je bord achterhalen uiteraard nog veel meer dan dat.

Om toch een beetje duidelijkheid te krijgen lijkt het mij handig je beweringen te staven.

Je pc geeft aan dat je op dual channel mode zit (waar en wanneer wordt dat aangegeven ) ?
Je deed een nog onbekende bios setting (waar deed je die welke versie bios) ?
Staat op de doos (waar staat dat op de doos)
Staat in jouw handleiding (op welke bladzijde staat dat ) ?
(Iets anders misschien) ??

Verwijderd

Misschien kun je een foto van de doos van jou A7N8X-X (custom edition :P ) die Dual channel heeft maken. Ik heb de doos van de mijne hier bij de hand en het staat er echt nergens op hoor. Bij mij zijn ook alle 3 de Dimm's zwart gekleurd, er zit wel een opening tussen de 2de en de 3de.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

KillerAce_NL schreef op 20 januari 2004 @ 11:12:
[...]
daarom zeg ik dat toch ook?? Daarmee geef ik toch aan dat hij verkeerd gekeken heeft? Dat deluxe het wel heeft en de X niet??.. Dus ja, let dan zelf op :)

• Jimster
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:17:
[...]

locked:
AQZFA 0339 UPMW
AQZFA 0342 UPMW (!!)

unlocked:
AQZEA 0339 UPMW
AQZFA 0342 UPMW
En wat is het nut van deze waslijst met core codes?

Verwijderd

Topicstarter
de core codes had ik nodig om te zien of de cpu unlocked was.

In sisandra geeft inderdaad aan dat ik geen dual-channel heb. Vaag dat m'n bios het wel aangeeft. Ik had bij de doos een doos van een andere nforce 2 board in mijn handen, dus geen dual-channel, mijn fout.

Verwijderd

Hmm is het niet gewoon gedaan met dat mylogo programma van asus ??
Kun je gelijk je fsb op 666 zetten enz. })

• Jimster
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:00:
de core codes had ik nodig om te zien of de cpu unlocked was.

In sisandra geeft inderdaad aan dat ik geen dual-channel heb. Vaag dat m'n bios het wel aangeeft. Ik had bij de doos een doos van een andere nforce 2 board in mijn handen, dus geen dual-channel, mijn fout.
Zoals je kan zien in mijn vorige post, kan je niet uit de core code opmaken of de cpu gelocked is of niet. Ik had 2 core codes eruit geknipt die wel en niet gelocked waren. Of je CPU wel of niet gelocked is, moet je zelf uitvinden.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de fsb wel op 190 stabiel krijgen, dus dat is iig al wat. hoger gaat echter niet, gaat zo wel even met de multiplier spelen :)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

De A7N8X-X pcb is dezelfde als voor de A7N8X en de deluxe. Plaatsen waar de SATA controller enzo zitten zijn gewoon gemarkeerd, enige zichtbare verschillen zijn dat de ram sloten alledrie zwart zijn op de -X en dat de A7N8X een actieve NB koeler heeft. Als je het zeker wilt weten moet je even spieken welke chip er onder dat northbridge koelblok zit. De kauwgom onder dat ding wil je toch vervangen door iets anders.

NB: Je A7N8X-X uberbios wil niet flashen? Misschien toch een A7N8X?

Verwijderd

Topicstarter
noop, a7n8x-x. ik denk dat het komt door mijn rev, hoe kan ik er achterkomen of ik rev 2.0 heb? of juist niet? in de bios, boekje en op de doos en mobo staat het niet. Oop Aida, Sisandra en windows geven het niet aan. iemand een idee?

Verwijderd

Toch is dit niet waar. Ik heb een Barton uit week 35 en deze is toch echt locked. Op een Epox 8rda+ met nforce 2 chipset. Het gaat hier om de Athlon XP 2500+ AQZFA MPMW.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 12:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 12:36:
noop, a7n8x-x. ik denk dat het komt door mijn rev, hoe kan ik er achterkomen of ik rev 2.0 heb? of juist niet? in de bios, boekje en op de doos en mobo staat het niet. Oop Aida, Sisandra en windows geven het niet aan. iemand een idee?
kijk ff op de pcb tussen de pci sloten :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 12:38:
[...]

Toch is dit niet waar. Ik heb een Barton uit week 35 en deze is toch echt locked. Op een Epox 8rda+ met nforce 2 chipset. Het gaat hier om de Athlon XP 2500+ AQZFA MPMW.
laat me raden je wil een mp boven de 12.5 ?
probeer hem eens naar beneden aan te passen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

mijn cpu is zeker gelocked ik kan de mp niet naar boven maar ook niet naar beneden bijstellen.fsb overklok wil natuurlijk wel en dan wil ie wel lopen als een xp3200+ (11x200Mhz) @1,7 Volt.

Alleen de boxed cooler trekt dit geweld niet :( het systeem slaat vast met een temp van 75 graden..... :( (100% cpu load)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al geflasht. Oke, in principe zijn al mijn vragen en problemen opgelost en amg het topic dicht, toch heb ik nog 1 vraagje. Als ik mijn cpu dus op 200fsb loopt hij bij mij ook vast rond de 75- 70graden. Heeft iemand een cooler advies? heb nu aero coolermaster 7 lite maar die houd het dus niet. dus heeft iemand voor een xp2500 barton naar 11x200mhz cooler advies?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 12:36:
sisi soft sandra geeft dat dus wel aan :)
bij mij stond het geloof ik naast de pci sloten op een stickertje. Gewoon ff je case openmaken en zoeken...

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 11:50
Die van mij staat op single channel... maar wat houdt dat eigenlijk in, dat je maar 1 reepje geheugen kan plaatsen of heeft het met iets anders te maken.
Want ik zou graag nog eens 512mb-tjes erbij doen.
Verder is mijn CPU denk ook unlocked, want ik heb hem nu op multiplier 14 staan en 13 was standaard. AMD 2700+ XP draait nu op 2,3 ghz ipv 2,1 ghz! :P

Verwijderd

En ik heb er ook 1 en die heeft geen dual channel

Verwijderd

Leg mij dan eens uit hoe ik mijn 3200+ uit week 51 op 11,5 X 200 heb draaien :?
:/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:42 ]

Verwijderd

@default voltage BTW :)

Verwijderd

kick ;)

Verwijderd

Een 3200+ draait toch standaard op 11.5 x 200 of ben ik nou gek?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:10:
Een 3200+ draait toch standaard op 11.5 x 200 of ben ik nou gek?
Ja, je bent gek :+

Een 3200+ draait standaard op 11 X 200 = 2200 MHz :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 11:01:
1 blokje in slot 1 en in blokje in slot 3.

Ik heb a7n8x-x rev 2.0 me de nieuwste bios.
Dit klopt niet

A : A7N8X - X heeft geen DUAL CHANNEL
B : Het zijn sloten 2 & 3 Voor DUAL CHANNEL
C: de A7n8X & Del + E versie hebben wel DUAL CHANNEL

Conclusie ; GEEN DUAL CHANNEL

Verwijderd

kheb ook een a7n8x-x en hier looptie ook op single channel hoor :? . Nou beweerde mijn buurjongen wel (met 5 pc's waaronder ook 1 met een a7n8x-x) dat hij een hack had waarbij de a7n8x-x gehackt kon worden naar dual channel. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 23:14:
[...]

Dit klopt niet

A : A7N8X - X heeft geen DUAL CHANNEL
B : Het zijn sloten 2 & 3 Voor DUAL CHANNEL
C: de A7n8X & Del + E versie hebben wel DUAL CHANNEL

Conclusie ; GEEN DUAL CHANNEL
Dit klopt niet!

Als je 1 geheugen module in slot 1 of 2 stopt (deze hangen aan de 1e mem controller) en 1 geheugen module in slot 3 (deze hangt aan de 2e mem controller) dan draai je in dual channel (op de bordejes die DUAL CHANNEL ONDERSTEUNEN, daar hoort de a7n8x-x dus niet bij!!)

En zou je hem eens kunnen vragen naar die hack of naar bewijs van die hack! Denk niet dat het klopt maar als het klopt wil ik m vel graag hebben voor mn bij pctje :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 20:36 ]

Verwijderd

kzal hem morgen uppen en link wel geven ;)

Verwijderd

mensen ik heb een amd AMD Athlon XP 2800+ 333MHz erop gezet, in xp geeft ie maar 2,09 GHz aan klopt dat?

en mijn werkgeheugen draait op 166mhz terwijl het DDRAM 512Mb PC3200 400MHz is

wat doe ik verkeerd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 18:14 ]

Verwijderd

Niks, zwap de topickaper, die XP2800+ hoort op die snelheid te draaien, en de FSB van die CPU is 166MHz, en je geheugen is het snelst op dezelfde snelheid, dus 166MHz/333MHz DDR

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb hier een A7N8X-X met een XP 2200+ en 2 x identieke 256Mb modules.. Ik heb geen dual channel, stond ook niet op de doos.. Wel flex is dat me MP niet gelockd is :) maar dat ligt denkik (weet het wel zeker eik) aan de CPU en niet aan het mobo..

/edit: Heb overigens REV 2.0 en de nieuwste bios versie (1009)..

[ Voor 14% gewijzigd door Intrepidity op 05-07-2004 18:26 ]

Verwijderd

ik heb duz ook 166 ingesteld maar hij geeft bij het opstarten dat het geheugen 166 mhz is das niet snel toch

ik weet niet of ik rev 2.0 heb wat is dat

en ik heb als bios versie 1007

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 18:37 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 18:23:
ik heb duz ook 166 ingesteld maar hij geeft bij het opstarten dat het geheugen 166 mhz is das niet snel toch
wat bedoel je hier nu mee???

dan is alles toch ok? :?

je hebt een 333MHz FSB athlon, daar moet dus ook idealiter 333MHz mem bij.
mem wordt aangegeven in DDR = x2 (net als je FSB btw) en dus is het nu correct met de FSB op 166 en je mem op 166...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

ok dan is het goed ik heb zelf gewoon pentium
en ik zit nu allemaal amd's in elkaar te draaien ff wennen.
Pagina: 1