Toon posts:

Beste ripprog videocamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee rippen/compileren julie, wanneer je van een filmcamera(*.avi) naar de hd toe kopieert?
Het is opgenomen met een handcamera die dus nog wel eenbeetje bewogen word dus divx word um al niet(?) suggesties voor een mooi progje die goed avi's kan rippen?
sowiezoo moet geluid nog mooi blijven want het is van un bandje
kwil best voor programma betalen(niet aan julie maar aan die lui van progje;) )

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Er zijn zoveel programma's die je daar voor kunt gebruiken.
Gebruik die handige zoekbar hieronder eens. :)
En ik zou als ik jou was eens op www.doom9.nl kijken. Daar kun je echt alles vinden over video bewerken/ rippen/ comprimeren/ en nog veel meer.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
van een filmcamera naar de hd dus.. je hebt dus je camera op de pc aangesloten? hoe?

enfin, divx kun je prima gebruiken hoor, waarom niet? ligt eraan wat je er mee wilt. misschien handiger om het naar MPEG om te zetten en er dan een (S)VCD van te maken. kun je em ook in de dvd speler stoppen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

wat wil je in godsnaam?

rippen? wat wil je compileren, wat voor bandje? je gebruikt alle termen door elkaar

Heb je een dvcam? Of Hi8 ofzo?

Je hebt het over avi op de cam dus ik ga er vanuit dat t dv is. Heb je een firewire aansluiting op je pc?

Voor windows XP kan je gratis Windows Movie Maker downloaden op windowsupdate.com. Dan kan je direct van de camera opnemen met firewire. Dan blijft t geluid en beeld dezelfde kwaliteit.

Als je het professioneler wil doen kan datzelfde met een programma als Premiere.

Ik heb het idee dat je met rippen bedoeld dat je er een divx of iets anders kleins van wil maken. Ik raad je aan om dat met Xvid te doen, heb ik zelf goeie ervaringen mee op het gebied van mn eigen montages.

Zoals hierboven kan je op doom9 ook wel een xvid manual zoeken. In combinatie met Gordian Knot 0.28.7 kan je een goed eindproduct maken. Het programma lijkt moeilijk maar als je het een beetje doorkrijgt heb je met een paar muisklikken al prima kwaliteit.

Maak van het geluid een hoge bitrate MP3. Gewoon 192 of hoger als je de plaats ervoor hebt. Je kan ook variabele bitrate nemen, naar mijn mening is dat kwalitatief hoog genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 20-01-2004 14:07 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik gebruik (om VHS via TV-in) Ulead DVD movie factory om opgenomen files om te zetten in DVD (.vob etc.) zonder compressie, daarna met DVDschrink om het naar juiste groote te comprimeren, werky uitstekend.

(ulead kan niet goed comprimeren naar mijn mening, kost veel tijd maar heb op deze manier wel de beste kwaliteid)

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb een Sony Hi8 HandyCam (analoog dus... :+ ) en ik heb een WinFast TV 2000 deluxe tv kaartje in m'n pc. En middels dit tv kaartje kan ik films, die ik gefilmd heb met m'n camera, capturen door gebruik te maken van Virtual VCR + MJPEG compressie techniek. Daarna kan ik de ge-capturde (is dit Nederlands??? ) film via Virtual Dub een beetje bewerken en met een beetje mazzel kan ik um daarna wegschrijven naar een CD in (S)VCD format door middel van Nero.
Oh ja... en ik gebruik Premiere voor het editten van een film. Beetje muziek eronder en gaan met die banaan..

Dit is dus de manier waarop ik m'n films vanaf video camera op een CD zet. Of dit de meest efficiënte manier van werken is weet ik niet maar zo doe ik het in ieder geval. :)

Okay ik weet dat het makkelijker kan door gebruik te maken van een DV maar daar heb ik helaas (nog) geen centjes voor.... :'(

En euh... ja... doom9.nl is da place to be...

[ Voor 10% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 20-01-2004 14:23 . Reden: men... wat een typo's ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Zelf capture ik eerst de DV tape naar een avi file. Die zet ik dan om met Canopus Procoder naar MPEG2 om er later een DVD van te maken.

De kwaliteit van Canopus is beduidend hoger dan programma's als Ulead.
Pagina: 1