ABIT BX-133 Raid .. dood??

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• doejecomputeraan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-11-2022
Heb net een nieuw systeempje samengesteld met
PIII800 & BX-133 Raid plank van Abit .. maar hij dot helemaal nix .. :( :(
Njaa.. het ledje op de plank zelf geeft licht .. en de voeding komt ook wel online.. maar ik krijg helemaal geen beeld .. ook geen gepiep of iets dergelijks...
Heeft iemand misschien een idee ... :?

Turn it ON

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ok trek alles er eens uit en prop het er dan weer opnieuw in, aardige kans dat het probleem verholpen is. Je kan het ook eerst ff zonder alle onnodige troep (netwerkkaarten / geluidskaarten) proberen

Verwijderd

Ik zou maar 's beginnen met je DIMMS te checken...

• doejecomputeraan
Thankx .. maar dat heb ik allemaal al geprobeerd... alleen videokaartje en geheugen aangesloten .. zelfs alles ombouwen in een andere kast .. :'(
CPU,geheugen en videokaart .. moeten goed zijn, want die heb ik getest in een andere plank .. en daar werkt het prima in!

Help :? :?

Turn it ON

Verwijderd

Je kunt ook een jumper verkeerd hebben staan op het moederbord, bv de jumper die je CMOS cleart deze moet op normaal staan(dit is de meest logische verklaring).
Als deze oplossingen niet helpen is je moederbord kapot

• doejecomputeraan
Hmm nou dan vrees ik dat m'n nieuwe plankje kapot is :'( :'( .. hdd en fdd heb ik namelijk niet eens aangesloten .. en die cmos dip-switch staat ook wel goed .. .. erg vervelend dit .. boehoe :( :(

Turn it ON

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 23:33 schreef doejecomputeraan het volgende:
Hmm nou dan vrees ik dat m'n nieuwe plankje kapot is :'( :'( .. hdd en fdd heb ik namelijk niet eens aangesloten .. en die cmos dip-switch staat ook wel goed .. .. erg vervelend dit .. boehoe :( :(
Je zou nog kunnen kijken of de batterij niet kapot is ;)

Verwijderd

Waar heb je je plankje eigenlijk gekocht en wanneer....?

• doejecomputeraan
Hmm .. batterij is wel ok .. 3 volt volgens m'n multimeter ..
Het blijft erg vreemd .. ik ken namelijk iemand die op hetzelfde moment dezelfde plank heeft gekoch .. en hij zit met hetzelfde probleem :( :(

Turn it ON

• doejecomputeraan
Die plank .. en de rest heb ik gekocht bij Funprice in Groningen .. vorige week zaterdag..

Turn it ON

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 23:51 schreef doejecomputeraan het volgende:
Hmm .. batterij is wel ok .. 3 volt volgens m'n multimeter ..
Het blijft erg vreemd .. ik ken namelijk iemand die op hetzelfde moment dezelfde plank heeft gekoch .. en hij zit met hetzelfde probleem :( :(
Nou, als jullie hetzelfde bord op hetzelfde moment bij dezelfde leverancier gekocht hebben vind ik het minder vreemd..... >:)

Verwijderd

Weet je zeker dat de processor goed gejumperd is, dat kan ook opstartproblemen geven? En bij sommige mobo's kun je hardwarematig en softwarematig je processor instellen. In het laatste geval zit er op je mobo een dipswitch waaarbij alle switches op off staan.
:)

• doejecomputeraan
Hmm .. tja .. hoezo minder vreemd ?? :?

Turn it ON

• doejecomputeraan
killerb28...

Heb beide opties geprobeerd .. .. de plank is voorzien van SoftMenu III .. maar daar ben ik dus nog nooit in gekomen .. als dat stomme ding niet boot :( En harde jumpering werkt ook nie .. :'(

Turn it ON

Verwijderd

Probeer dan eens met de cmos jumper de Bios te clearen en daarna opnieuw op te starten. Je weet maar nooit op je plankje al eens is gebruikt voor de een of andere test.

Verwijderd

Als hij met exact dezelfde problemen zit is het niet aannemelijk dat er bij jullie beide nou ook net een dimmetje ofzo stuk is. Tenzij jullie dat ook tegelijk gekocht hebben?

• doejecomputeraan
We hebben tezamen alles tegelijk gekocht .. dus ook het geheugen .. maar daar kan het niet aan liggen .. heb namelijk geheugen van een andere PC geprobeerd.. van hetzelfde type .. en dat werkt ook niet..

Turn it ON

• doejecomputeraan
killerb28..

Ook de CMOS heb ik al eens een paar keer gewist .. maar ik dit mocht niet baten ..

Turn it ON

Verwijderd

Ik heb zelf wel eens een probleem gehad met een computer die niet wilde opstarten als de connectors vastzaten van de reset switch etc. Haal alles daar eens vanaf behalve de power-on switch en start eens op!

Verwijderd

Als ik jou was ging ik er morgen ff mee terug naar Funprice. Volgens mij zijn die borden brak... ;(

• doejecomputeraan
Thanx killerb28 zal snel ff proberen ..
...
.....
Nope .. werkt nie :(

Turn it ON

Verwijderd

hmmm, vreemd! Op de dipswitch zijn ds9 en ds10 respectievelijk voor de agp clock en enable/disable softmenuIII. Probeer daar eens wat instellingen mee.

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Sluit de belangrijkste dingen aan en doe daarna de pc aan terwijl je insert indrukt.
Als het goed is dan boot ie met de laagste settings, ik heb dit namelijk ook met een spiksplinternieuw abit en cpu gehad, toen zeiden ze dat ie verrot was en moest ik een nieuwe kopen. Weekje erna heb ik het opnieuw geprobeerd, en zo lukte het wel !

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• doejecomputeraan
Borden brak .. hmm tja .. dat zal het zijn .. nog even en in breek dat bord door midden ..
Maar goed dan moet ik maar terug naar de sjop..

Turn it ON

Verwijderd

Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat de voeding een beetje brak is! Maar ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt! :)

• doejecomputeraan
Hmm .. tja de voeding heb ik ook al vervangen door een andere.. en die andere voeding werkt trouwens prima met m'n andere systeem .. met dezelfde plank..

Welke Insert toets moet ik vasthouden ?? .. heb ze beide geprobeerd .. maar helaas :'(

Turn it ON

• doejecomputeraan
Om nog ff terug te komen op mijn problemen met de Abit bx-133 plankjes ... beide bleken dus kapot te zijn .. heb ze om kunnen ruilen voor nieuwe ... v1.01 .. en deze werken perfect ! Jeeehaaa :) :) :)

Turn it ON

Pagina: 1