Toon posts:

UltrAPlex40 CDROM & PlexWriter 2x8x20... welke SCSI Kabels heb ik hier voor

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys, sorry, lange topic...

Ik heb een Adaptec 2940 U2W Controller (OEM = geen SCSI Kabels). Nu heb ik al bij Plextor gekeken, en volgens mij heb ik 1 (met 3-8 extra connectors) 50 pin to 50 pin FlatCable nodig... klopt dit, of moet ik een speciale 50 pin cable kopen voor elk apparaat ?

Dank.

Verwijderd

klopt 1 maar

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

1 kabel is genoeg voor de hele ratteplan. Er zijn kabels te koop met 3, 5 en 7 connectors.
1 gaat in de SCSI kaart, 1 in de lezer, en 1 in de schrijver.
De twee laatste apparaten aan de bandkabel moeten "geterminate" worden. Dit kan bij de CDrom / cdr door een jumper, en de kaart doet dit meestal automatisch (adaptec in ieder geval wel).
Je moet de keten ruim zien, dus als er apparaten aan de achter-uitgang van de kaart zitten (externe apparaten zoals scanner, dan horen deze ook bij de keten. De SCSI kaart zit dan dus in het midden en wordt niet geterminate.

Alle apparaten moeten een eigen SCSI ID hebben. Dit is ook met jumpers in te stellen. Lijkt mij niet moelijk. Kaart heeft automatisch ID=7, en de rest is instelbaar van 0 tot 6. Meestal staat op de achterkant van de cd-romspeler welke combinatie van jumpers welk ID oplevert.

Succes, en bij vragen kan je mailen.

• php
  • Niet online

php

Oja, en voor CD-spelers, writers, scanners, zipdrives ed is een 50 pins bandkabel nodig. UW harddisks en de speciale Plex40 UW gaan op een UW kabel (68 pins) en U2W harddisks geloof ik op 80 pins, maar dat weet ik niet zeker. Jij kan het echter wel zien op jouw kaart. (effe tellen :))

• Marc H
  • Laatst online: 04:03

Marc H

- - Is wakker - -

Ultraplex 40 gaat op gewone 50 pins flatcable.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Topicstarter
THANX A BUNCH heren, voor jullie toffe reacties/tips.

Herman, is er dan een UW2 versie van de UltraPlex40 ? Ik dacht dat er maar eentje was die op een 50pin flat cable gaat? Of maak ik een denk fout?

Ciao!

Verwijderd

Topicstarter
Urgh, was ik vergeten te melden...

Ik heb UltraPlex 40X CDROM
PlexWriter 2*8*20 CDRW

Allebei toch gewoon op 50 pin flat cable!

Verwijderd

Nee naar mij mening zijn alleen hdd's e.d. u2w de rest is allemaal scsi 2 Dus Gewoon nog steeds een kabel

• php
  • Niet online

php

Er is ook een Ultraplex 40 die je op de UW kabel (68 pins) moet aansluiten. Is echter overkill, en de gewone sluit je gewoon op een 50 pins kabel aan. Ik heb er alleen een hekel aan om onvolledig te zijn.

http://www.plextor.com/40wide.htm

even een moot uit die pagina:
The ULTRAPLEX WIDE's burst transfer rate of 40Megabytes/second supports Wide Ultra SCSI data transfer. That's the maximum burst speed for any CD-ROM - in fact there is no other. 68-pin Wide SCSI connectors provide convenient install in systems with Wide Ultra built in. High speed devices, such as hard drives, will not be bogged down waiting for the CD-ROM.
Pagina: 1