Toon posts:

XLS opslaan als TXT met behoud kolum breedte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn xls-sheet opslaan als txt, maar wil wel de kolombreedte houden zoals hij is in mijn xls sheet. Ik heb excel 2000 en de helpfunctie en alle opslagmogenlijkheden al geprobeerd.

alvast bedankt,

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 10:12:
Hallo,

Ik wil mijn xls-sheet opslaan als txt, maar wil wel de kolombreedte houden zoals hij is in mijn xls sheet. Ik heb excel 2000 en de helpfunctie en alle opslagmogenlijkheden al geprobeerd.

alvast bedankt,
Je hebt geen kolommen in een .txt bestand, misschien kan je met tabs werken, maar je zult het nooit zo mooi krijgen zoals je het zien in Excel. .txt is voor tekst, niet voor opmaakzaken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat als ik in excel de kolommen even breed gemaakt heb ik ook de kolommen even breed in de txt file komen. Dat ze opgevuld worden door spaties bv.

Verwijderd

Je zou de printer driver "generic / Text Only" kunnen installeren en de sheet hier naar toe af te drukken.

De "generic / Text Only" printerdriver wordt standaard door microsoft meegeleverd. Je moet eventueel de installatie cd van windows bij de hand hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 10:51:
Je zou de printer driver "generic / Text Only" kunnen installeren en de sheet hier naar toe af te drukken.

De "generic / Text Only" printerdriver wordt standaard door microsoft meegeleverd. Je moet eventueel de installatie cd van windows bij de hand hebben.
Heb ik gedaan, ik kan alleen de file`s waar hij naartoe print niet vinden. Waar gaan die naar toe? Met de search optie kan ik ze iig niet vinden.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Je moet wel dan het uitvoerapparaat van de Generic/Textprinter op FILE: zetten.
Dan kan je bij het printen aangeven waarheen, bijvoorbeeld c:\texts\file.txt o.i.d.

Houdoe

Pagina: 1