[Xnews] Effectief spam filteren van usenet

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Sinds kort gebruik ik Xnews voor het lezen van usenet berichten. Nou valt het me op dat er in sommige (voor mij interessante) groepen nogal veel spam staat welke in niet wil zien. Wie kan mij uitleggen hoe ik makkelijk met Xnews deze spam kan filteren? Wat ik bedoel is een filter voor alle subscribed groepen tegelijk die de topics met $$, xxx, dildo, britney etc er uit filtert.

Mijn dank alvast.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
* beleefd kickje *

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

volgens mij kan je dat met de score instellingen van xnews. Je kan aan bepaalde eigenschappen van een post een score meegeven. Zo kan je dan instellen dat je aan alle posts met 'xxx' in de header een -1000 wilt geven. Vervolgens kan je een filter instellen om de berichten met een score <0 niet weer te geven.

In de help van xnews is er meer over te lezen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Bor

Bor

Topicstarter
Boss schreef op 21 januari 2004 @ 11:12:
volgens mij kan je dat met de score instellingen van xnews. Je kan aan bepaalde eigenschappen van een post een score meegeven. Zo kan je dan instellen dat je aan alle posts met 'xxx' in de header een -1000 wilt geven. Vervolgens kan je een filter instellen om de berichten met een score <0 niet weer te geven.

In de help van xnews is er meer over te lezen.
Klopt, maar dan moet ik elk bericht wat ik niet wil zien eerst scoren. Ik wil gewoon een generiek filter instellen als dat mogelijk is. Ik heb dat niet echt in de help kunnen lezen.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als het niet in de help staat kan het niet :)

Maar dat scoren is toch niet echt lastig? 1x instellen welke woorden je eruit wilt halen en klaar!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Bor

Bor

Topicstarter
Boss schreef op 21 januari 2004 @ 17:15:
Als het niet in de help staat kan het niet :)

Maar dat scoren is toch niet echt lastig? 1x instellen welke woorden je eruit wilt halen en klaar!
Ja, maar dat moet je voor elke groep appart doen en dat is nou net niet mijn bedoeling.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

En als je voor 1 groep de score aanmaakt, kan je dan daarna niet handmatig een beetje rommelen in de ini file waar die dingen instaan? Met copy/paste heb je 't dan zo voor alle groepen, toch?

Ik gebruik xnews al een tijdje niet meer hoor, maar ik denk dat het zo zou moeten kunnen.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik meen mij vaag te herinneren dat je ergens in een ini-achtig bestandje met een soort van reguliere expressies kon aangeven welke filter op welke groepen van toepassing is.
Bij Xnews zitten een paar bestandjes met allerlei uitleg; al eens in gekeken? Ik weet 99% zeker dat het kan maar de exacte manier kan ik je helaas niet vertellen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Programmeurs schrijven niet voor niets helpfiles.

Regelrecht gecopieërd uit de xnews help file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
% sample score file
% rename it as score.ini to use it
% modify to suit your needs
% read scoring.txt for instructions

% in all groups
[.]
    % kill money spam and sex spam
    Score:: -9999
    Subject: \$\$\$+
    Subject: [fs]uck|sex|xxx+|naked|nude

% kill if subject doesn't contain at least 1 lower case letter
    % i.e., kill all caps subject
    ~Subject= [a-z]

% kill followup to all caps subject while we're at it.
    Score: -9999
    Subject= ^[Rr][Ee]: [^a-z]*$
    Subject= ^[Rr][Ee]: .*[A-Z]

% unless in alt or binaries group
[~alt|binaries]
    % kill stuff crossposted to binaries 
    XRef: binaries

% in midi groups
[midi]
    % kill anything with less than 80 lines
    Score: -9999
    ~Lines: 80

% investment tracking
[invest]
    Score: 9999
    Subject: dell|compaq|cpq|intel|intc

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad gelezen maar dat werkte niet in de versie Xnews die ik had gedownload (bleek een oudere versie te zijn). Ik heb inmiddels de nieuwste versie te pakken en nu werkt het weer naar behoren! Thanks voor de hulp allemaal!

Pagina: 1