Toon posts:

Speedtouch 570 (Wireless modem/router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al een poosje een demon abbo, de snelste en alles loopt perfect als ik de Speedtouch 570 (Wireless modem/router) op nat van bbned zet. Mijn pc krijgt dan van buiten het ipadres, dus de 80.126.xxx.xxx ik heb een windows 2003 server en daarmee kan ik dhcp uitdelen en zodoende hebben alle pc's via de server internet e.d.

Wat ik nu wil is alles draadloos (daarom de Speedtouch 570) ik heb alles er al voor. Ik wil nu dat mijn modem dhcp uitdeeld naar de clients. Dit kan met dhcp en nat.

Als alles goed is ingesteld, zit er een timeout van 30 minuten op het modem. Na de 30 minuten (ziet de klok aftellen) wordt de verbinding verbroken en weer opnieuw verbonden. Alle downloads (van mIRC+ftp) stoppen dan en het channel wordt gedisconnect.

Dit is vreselijk vervelend omdat dan alle downloads opnieuw moeten beginnen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen en of ik ook het interne netwerk aan de praat kan krijgen? zodat ik van de pc 1 naar pc 2 kan op de hardeschijf via het interne netwerk.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt

Verwijderd

Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap je vraag niet.. :?

Hoezo krijgt "je modem een timeout van 30 sec."? Wanneer is die timeout dan? Heb je DHCP al ingesteld enzo?

Of bedoel je dat het DRAADLOOS netwerk wegvalt?

Verwijderd

Topicstarter
Het modem staat op dhcp server. Dus de pc's in het netwerk krijgen adressen als 10.0.0.151, 10.0.0.152 etc. Het interne netwerk valt niet weg, maar naar buiten toe verbreekt de verbinding steeds.

Het lijkt er op dat de verbinding door demon om het half uur wordt verbroken. Misschien kan het zijn doordat een router geen mac adres krijgt, daardoor wordt ie steeds verbonden.

Ik hoop dat iemand die hetzelfde modem heeft of dat iemand met verstand van het modem mij kan helpen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar zie je de klok aftellen als ik het vragen mag? Ik heb best veel ervaring met dat modem (kpn adsl alleen dan) en ik heb nog nooit gehoord van het feit dat dat ding "aftelt" :?.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Die zie ik aftellen bij dhcp lease in het menu van 10.0.0.138

Verwijderd

Als de verbinding met demon om het half uur wordt verbroken, moet je misschien even met hun contact opnemen he... Lijkt me stug dat dat aan je modem ligt. En een MAC adres is bij de fabricage ingesteld en kan dus niet verkregen worden. Het is wel zo bij demon, dat je je mac adres met het apparaat waarmee je internet (in jouw geval de speedtouch dus) moet registreren. Daar is een pagina voor bij demon (kijk maar ff bij hun helpdesk ofzo)

Verder heb ik gister met succes en zonder enige problemen en/of rare instellingen toevallig nog een speedtouch 570 aan het internet gehangen (kpn weliswaar)...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Slightly offtopic: waar zijn die dingen op dit moment los te krijgen :? Bij alle bekende webshops is ie niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de modem al een hele poos dus weet niet waar ie nog te bestellen is.

KPN aansluiting is geen probleem, maar demon werkt heel anders.
Ze geven ook geen support op mijn type modem, wel balen.

Iemand anders die dit modem met demon heeft geinstalleerd?

Het moet kunnen maar hoe?

Verwijderd

heb je uberhaupt verbinding ooit gekregen met dit ding?

denk er aan dat bbnet met PPPoE werkt en niet met PPPoA zoals kpn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben altijd via dit modem verbonden met demon. Maar dit is via de kabel naar mijn server. De server deelt dan weer dhcp uit naar de andere pc's.

Nu wil ik het dus draadloos. Bij xs4all (die had ik voorheen) liep dit allemaal draadloos perfect maar nu met demon lukt het niet.

Je kunt kiezen bij het configgen voor bbned -> dan staat er nat, alleen bij deze optie werkt het bekabelde netwerk. Draadloos werkt hier niet bij.

Dan kun je nog kiezen uit dhcp en lan -> werkt -> maar krijg dan de disconnects

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee bij dit grote probleem?

Verwijderd

Begin december ook een Speedtouch 570 op Demon/BBNed 512/256 aangesloten.
Eerst lastig omdat enkel bridging ondersteund wordt. Met moeite ook PPoE aan de praat gekregen, momenteel 3 pc's draadloos aangesloten, geen enkele op de ethernet aansluiting. Heb geen klachten gehad over wegvallen van de verbinding.

Een voordelige leverancier met voorraad is www.intran.nl in Haarlem.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je je macadres van de router wel aangemeld bij Demon? Anders krijg je elke zoveel tijd (30 min!) een nieuwe lease van Demon, en valt je verbinding steeds weg...
Demon macadres pagina

[ Voor 3% gewijzigd door BèR op 02-02-2004 22:59 ]

Pagina: 1