Toon posts:

Cisco 836 Tiscali BabyXl probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cisco 836 modem/router en deze wil ik aansluiten op een adsl verbinding van Tiscali. Het gaat hier om een tiscali business abo. De Cisco vervangt een oude standaard modem van Tiscali, deze werkt prima maar mist vpn fucntionaliteit.

Als ik de Cisco 836 aansluit dan gaat naar verloop van tijd de Rxd en Txd knipperen, maar het CD lampje blijft uit. Heb al van alles geprobeerd, maar tot nu toe zonder suc6. Ook op het GOT forum heb ik nog niets kunnen vinden voor dit speciefieke probleem.

Heb verschillende instellingen geprobeerd zoals:

VPI=0
VCI =34

Volgens de provider moet multiplexing op LLC staan, maar ik kan niet vinden hoe ik dat moet veranderen. Ook het protocol ENET ENCAP/LLC krijg ik niet goed ingsteld, wel krijg ik SNAP-LLC.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 16:58
interface ATM0
no ip address
no ip mroute-cache
no atm ilmi-keepalive
pvc 0 8/48
encapsulation aal5mux ppp dialer
dialer pool-member 1
!

Onder het pvc subcommando (bovenstaande is KPN, naar behoefte aanpassen), moet voor LLC encapsulatie de encapsulation op aal5snap staan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

_nethack

We're all MAD here

Let even op dat de 836 bedoeld is voor ADSL over ISDN. Voor ADSL over POTS (En ook voor ISDN lijnen waarop ADSL zonder linesharing is aangevraagd) moet je een 837 hebben.

(Ook bij verkeerde PVC instellingen of verkeerde protocol instellingen moet dacht ik wel de CD aan gaan, die geeft alleen de fysieke verbinding aan)

[ Voor 33% gewijzigd door _nethack op 21-01-2004 16:01 . Reden: kromme zin rechtgetweakt ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Typenummer fix :Y)

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 15:16
Had nog wat gevonden van babyxl.
misschien dat je hier wat aan hebt.

bridge irb

pvc 0/34
encapsulation aal5snap
!
bridge-group 1
!
interface BVI1
mac-address <<MAC_ADDRESS_OF_ROUTER>>
ip address dhcp
ip nat outside
!
!
bridge 1 protocol ieee
bridge 1 route ip

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu aan het nagaan wat voor typelijn we precies hebben hier. Maar bij Tiscali zijn ze onze gegevens kwijt! Dus dat kan wel even duren. Iedereen tot zover alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is gevonden, de lijn is geen adsl lijn. Dit in tegenstelling tot de informatie van Tiscali. We moeten dus het modem omruilen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 10:47:
Het probleem is gevonden, de lijn is geen adsl lijn. Dit in tegenstelling tot de informatie van Tiscali. We moeten dus het modem omruilen.
Eeeuh, lekkere provider dan, eerst zijn ze je gegevens kwijt, daarna is het geen adsl lijn......
Pagina: 1