Toon posts:

[Exchange 2000] vanuit distribution group mail sturen prob.

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een Windows 2000 Advanced server, met een DC en een active directory geïnstalleerd.

leerkracht1 (leerkracht1@pulse.be) en leerkracht2 (leerkracht2@pulse.be) zitten in de distribution group leerkrachten.

als ik een mail stuur naar de distribution group leerkrachten ontvangen beide leerkrachten de mail.

nu is het de bedoeling dat als leerkracht1 een mail naar buitenaf stuurt, dit onder de groep leerkrachten gebeurd en niet onder het e-mailadres van leerkracht1.

het gaat hier om allemaal smtp mailaccounts.

weet iemand raad?
ik heb de search gebruikt, maar geen gelijkaardig probleem gevonden.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
In AD users&computers, advanced feautures aanzetten, vervolgens kun je bij security "send as" rechten instellen. Even wachten op synchronisatie/... Hierna moet een gebruiker in Outlook met het veld "Van" kunnen versturen namens de distributielijst.

ik weet niet 100% zeker of dit werkt, misschien moet je een security group mail enablen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zet ik die features aan? :s, ik vind ze niet echt

• paulhekje
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 11:21:
en hoe zet ik die features aan? :s, ik vind ze niet echt
effe zelf zoeken mag ook wel ;)

Menu View, Advanced features.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op 20 januari 2004 @ 11:23:
[...]

effe zelf zoeken mag ook wel ;)

Menu View, Advanced features.
oops, sorry, gebruik eigenlijk nooit dat menu view, dus heb het even over het hoofd gezien

Verwijderd

Topicstarter
de rechten heb ik reeds gevonden en aangepast, maar de policy wordt niet vernieuwd, bij gevolg zie ik nog geen ' send as' button staan bij mijn nieuwe mail in outlook

Verwijderd

Topicstarter
de rechten zijn reeds aangepast, maar de policy is nog steeds niet vernieuwd, bij gevolg zie ik ook nog steeds geen 'send as'-button bij mijn nieuwe mail in outlook.

• paulhekje
In Outlook is dit een aparte menu-optie als je een mailtje typt.
in NL-versie: menu Beeld, Veld Van:
(heb even geen engelse versie ter beschikking)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

je moet de From field wel toevoegen in je view op de outlook client natuurlijk. Outlook 2002(XP) open mailtje ga naar Options toolbar > From

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de dubbelpost, even de stand van zaken:

het "from:" veld is toegevoegd, en je kan de gebruikersgroep selecteren.
echter wanneer ik een mail verstuur met gebruik van het "from" veld, krijg ik een abusemail dat de gebruiker of gebruikersgroep onvoldoende rechten zou hebben om de mail te verzenden.
zowel de gebruikersgroep als de gebruikers hebben alle rechten gekregen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

al geprobeerd om gewoon naar het mail adres van de DL te sturen. Een DL heeft namelijk alleen members maar geen account.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb (als ik het goed lees) hetzelfde probleem. Bij een klant heb ik een mail-enabled group aangemaakt, namelijk support. Als er nu een mail gestuurd wordt naar support@domeinnaam.nl ontvangen de mensen die lid zijn van deze groep de mail. Ik heb onder security 100% zeker alle sendas rechten ed goed ingesteld. toch krijgen de users de melding dat ze deze rechten niet hebben. bij ons op kantoor en diverse andere klanten werkt dit wel. Er draait Exchange 2000 met SP3 en heb ook al de Post-sp3 geinstalleerd. Op technet stond dat sp2 en sp3 problemen konden veroorzaken met send as rechten en de post-sp3 fix zou dit oplossen. Dit is echter niet het geval. Heb nog steeds hetzelfde probleem. Wat misschien wat uitmaakt om te vermelden is dat ze bijna altijd offline werken met outlook middels een vpn verbinding. Iemand enig idee?

• Moob
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03-2025
Heb je een mailbox gekoppeld aan het (groeps)email adres ?
(Of gelijk aan laten maken bij het maken van het email (groeps)adres)

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Nee, ik heb geen mailbox gekoppeld aan de groep, ik zou ook niet weten waarom ik dit zou doen. Het moet zo gewoon werken, dat doet het bij andere klanten ook. Ik heb ondertussen iets gevonden over mail-enabled groups, deze moeten UNIVERSAL security groups of global security groups zijn wil je mail kunnen sturen, ook stond er bij dat het voor kan komen dat global niet werkt en je ze dan op universal moet zetten. Heb ik gedaan maar helpt niets.

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:57

pbd

send as verschijnt ook niet in het menu beeld als je Word als default maileditor hebt ingeschakeld, wel als je outlook al default hebt ingesteld. Dit kan je via een group policy omzetten voor iedereen of binnen Outlook individueel.
als je Word als default editor hebt ingesteld zit de knop send as ergens anders namelijk als klein driehoekje naast het icoontje options bij een nieuwe email. Kan het even niet duidelijker uitleggen aangezien die policy bij ons ook ingesteld staan.
Info staat ook in de help van Outlook.
Pagina: 1