Ik heb een formulier gemaakt waarvan ik de gegevens in een mysql database wil opslaan. Nu heb ik een database "gebruikers" aangemaakt met 1 tabel ook genaamd "gebruikers". In deze tabel heb ik de volgende 10 velden aangemaakt.
id int(5) Nee auto_increment
loginnaam varchar(20) Nee
wachtwoord varchar(12) Nee
voornaam varchar(20) Nee
achternaam varchar(20) Nee
adres varchar(30) Nee
postcode varchar(7) Nee
woonplaats varchar(30) Nee
email varchar(50) Nee
telefoon varchar(12) Nee
Mijn formulier verwijst naar doorsturen.php welke de volgende code bevat:
Wat kan het probleem zijn. Met de code is niks mis lijkt me. Ik denk eerder dat het de database is, maar kom er maar niet achter waarom. Komt iemand dit bekend voor?
id int(5) Nee auto_increment
loginnaam varchar(20) Nee
wachtwoord varchar(12) Nee
voornaam varchar(20) Nee
achternaam varchar(20) Nee
adres varchar(30) Nee
postcode varchar(7) Nee
woonplaats varchar(30) Nee
email varchar(50) Nee
telefoon varchar(12) Nee
Mijn formulier verwijst naar doorsturen.php welke de volgende code bevat:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php mysql_connect("localhost"); mysql_select_db("gebruikers"); if ($_POST['verzenden']) { $loginnaam=$_POST['loginnaam']; $wachtwoord=$_POST['wachtwoord']; $voornaam=$_POST['voornaam']; $achternaam=$_POST['achternaam']; $adres=$_POST['adres']; $postcode=$_POST['postcode']; $woonplaats=$_POST['woonplaats']; $email=$_POST['email']; $telefoon=$_POST['telefoon']; $query="INSERT INTO gebruikers (loginnaam, wachtwoord, voornaam, achternaam, adres, postcode, woonplaats, email, telefoon) VALUES ('$loginnaam' '$wachtwoord' '$voornaam', '$achternaam', '$adres' '$postcode' '$woonplaats' '$email' '$telefoon')"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo "Nou, je bent er hoor! Gefeliciteerd..."; } ?> |
Wat kan het probleem zijn. Met de code is niks mis lijkt me. Ik denk eerder dat het de database is, maar kom er maar niet achter waarom. Komt iemand dit bekend voor?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 09:48 ]