[WinXP] Geen meldingen van printer

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Een medewerker heeft hier een printer lokaal aan haar Pc hangen, dus gewoon via de LPT-poort.

Probleem hiermee is, dat sinds zij een Pc heeft met Windows XP, zij geen meldingen van de printer meer krijgt, bijvoorbeeld als het papier op is.

Nadeel daarvan is dat zij dus 3 keer op afdrukken staat te rammen, voordat ze opmerkt dat er gewoon geen papier in zit, en dat dat de reden is dat het ding niet begint af te drukken, (tjsa, er knippert wel een lampje, maar er knipperen zo vaak lampjes he? :P) met als gevolg dat zodra er papier wordt geladen het document er 3x uit komt rollen :)

Ik heb al gezocht, maar kan hier helemaal niets over vinden. Heb de nieuwste stuurprogramma's al gedownload en geinstalleerd, maar dit verhielp niets.
Volgens mij is het ook de spooler van Windows die deze meldingen moet geven, maar blijkbaar heeft die daar weinig zin aan.

Ook heb ik HP vorige week een mail gestuurd, maar daar krijg ik tot nu toe nog geen antwoord op. :(

Het gaat om een HP Laserjet 1150 printer, hangende aan Windows XP.

Iemand een idee? :?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:39
Zit er niet bij de software van deze printer een tooltje om dit zodanig te installeren, dat het wel wordt weergegeven. Kijk anders even bij de instellingen van de printer. Ik ben er vrij zeker van, dat het er namelijk wel tussen zit.

< no offense mode >
en anders moet je collega beter uit haar ogen kijken, voor ze gaat printen.. :9 ;)
< / no offense mode >

Verwijderd

Is er iets in de BIOS veranderd, bijvoorbeeld de instelling van de LPT1 poort ?

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Topicstarter
nextware schreef op 20 januari 2004 @ 14:36:
Zit er niet bij de software van deze printer een tooltje om dit zodanig te installeren, dat het wel wordt weergegeven. Kijk anders even bij de instellingen van de printer.
Helaas, heb (volgens mij) alle printerinstellingen nagelopen, en kan er niets over vinden.
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:17:
Is er iets in de BIOS veranderd, bijvoorbeeld de instelling van de LPT1 poort ?
Sterker nog, t'is zelfs een heel andere Pc ;)
Maar sinds wanneer hebben bios-instellingen invloed op meldingen die Windows zou moeten geven? De printer werkt verder perfect dus met die LPT-poort is niets mis. :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

highking schreef op 20 januari 2004 @ 15:36:
[...]

Helaas, heb (volgens mij) alle printerinstellingen nagelopen, en kan er niets over vinden.

[...]

Sterker nog, t'is zelfs een heel andere Pc ;)
Maar sinds wanneer hebben bios-instellingen invloed op meldingen die Windows zou moeten geven? De printer werkt verder perfect dus met die LPT-poort is niets mis. :)
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de LPT-poort niet als bidirectioneel staat ingesteld, wat als gevolg heeft dat er geen verkeer mogelijk is van de printer naar de pc toe. Maar het lijkt me eerder een driver-probleem.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

highking schreef op 20 januari 2004 @ 09:24:
...Nadeel daarvan is dat zij dus 3 keer op afdrukken staat te rammen, voordat ze opmerkt dat er gewoon geen papier in zit,...
Wanneer een printer niet print is de eerste logische reactie dat je naar de printer kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.hp.nl/products/printers/laserjet/hp_laserjet_1150/pictures/q1336a_lowres_1-right1.jpg

Hoe kun je het nou niet zien als hier geen papier in zit?

Voed die medewerkers daar eens op en maak je zelf nuttig door andere problemen op te lossen dan dit "user-incompatible" probleempje. Ik bedoel, je hebt al naar drivers gezocht/HP gemailt/zelf dingen geprobeert, terwijl zij alleen maar haar hoofd hoeft te draaien om te constateren dat het papier op is.

PS. Op een gegeven moment weet je, na het zoveel keer meegemaakt te hebben, dat wanneer de printer niet print dat het papier dan op is. Dat is gewoon logisch nadenken en je koppie gebruiken en niet als een dolle 3 x op die printknop rammen.

PS2. Het voegt misschien niets toe aan dit topic, maar hoe vaak zie ik niet dat door het gebrek aan kennis/ de luiheid (als ik het even zo mag noemen) van de gebruiker een beheerder/admin ontzettend veel onnodig werk op zijn bureau krijgt. Leer jezelf aan wat brutaler tegen gebruikers te zijn en ze op te voeden. Vroeg of laat pluk je daar echt je vruchten van. :)

[ Voor 25% gewijzigd door max op 21-01-2004 19:34 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1