Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey peeps
ik ben de laatste dagen een beetje aan het surfen geweest op het prachtige internet om eens rond te kijken naar een nieuwe mp3 speler..

nou was eigenlijk de enige die me et bevalt de Creative Rhomba
http://213.239.181.153/default.jsp?pid=1323
want die heeft een ingebouwde accu wat je dus heel wat geld aan batterijen scheelt.
is dit een goede keus of zijn er betere in die prijsklasse? B)

Verwijderd

ooit weleens gehoord van oplaadbare batterijen?

Ingebouwde accu is minder goed dan batterijen omdat je de accu niet kan vervangen zodra deze op is, en dit in de vakanites toch wel handig zou zijn. Maar ik dacht dat de Creative Mp3spelers van de alkiline batterijen gebruik maken. Die zijn dan wel weer te vervangen. Maar misschien vind je de Mpio FL100 wel wat of anders de Mpio FY200.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ik zou geen accu nemen,
als je ergens bent waar je geen stopcontact hebt ben je het zaadje..
En dan moet je nog je adapter meenemen ook :/

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wilde eerst ook een mp3 speler met accu kopen, maar ben toch blij dat ik er een met batterij ( iriver ifp 195)heb gekocht. Nu kan ik op school effe een nieuwe batterij erin doen en ik heb weer muziek.

En een paar oplaadbare baterijen met oplader kosten je de kop ook niet.

Nog een nadeeltje van een mp3 speler met accu, is als de accu kapot is. Kan een duur geintje zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door m@fkeez op 20-01-2004 15:30 ]

Verwijderd

ja, die accu`s zijn zwak punt.
Want ze hebben altijd de neiging leeg te zijn op belangrijke momenten. :)

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Voor het vakantie probleem:

De nieuwe IOPS speler bij MMPORT heeft een meegeleverde oplader (ook via USB oplaadbaar) maar voor het in de trein/bus of op school zonder muziek te zitten is het inderdaad jammer.

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 09:21:
Hey peeps
ik ben de laatste dagen een beetje aan het surfen geweest op het prachtige internet om eens rond te kijken naar een nieuwe mp3 speler..

want die heeft een ingebouwde accu wat je dus heel wat geld aan batterijen scheelt.
Nou klik ik net op die link hier boven. en dan lees ik eerste keus bij tweakers.
8)7 Is dat wel op waarheid gebaseerd? want ik zou deze niet zo snel kiezen denk ik.

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 09:21:
Hey peeps

Een ander nadeel dan alleen de ingebouwde accu is, dat de speler alleen op te laden is via de usb-port, creative levert geen net-adapter bij deze speler.
Nee, die is ook niet los verkrijgbaar.

Verwijderd

Ik vind al die negatieve verhalen over accu's eerlijk gezegd een beetje onzin. Mijn ervaring met accu's zijn positief. Als de accu bijna leeg is gewoon relaxed in de ladder hangen en de volgende dag kun je weer luisteren. Als je een accu hebt waarmee je 12+ uur muziek mee kunt luisteren, is het lang zat. Je zit echt geen 12 uur op school ;)
Je kunt overal wel een stopcontact regelen en anders ga je maar ergens op vakantie waar ze wel stopcontacten hebben :9

Het is wel een nadeel als je enkel via de usbpoort kunt opladen, want een computer meenenemen gaat niet zo 1 2 3.

Zolang de accu verwijderbaar is(zodat je hem na 1.5 jaar of zo kan vervangen) en je kunt de accu opladen via een adapter, zou ik altijd voor een accu kiezen boven het gekloot met batterijen.
jostytosty1 schreef op 22 januari 2004 @ 11:23:
Nou klik ik net op die link hier boven. en dan lees ik eerste keus bij tweakers.
8)7 Is dat wel op waarheid gebaseerd? want ik zou deze niet zo snel kiezen denk ik.
Ja dit klopt. http://www.tweakers.net/shopsurvey

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 20:36 . Reden: quote en link toevoegen ]

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
nu we het toch over mp3 spelers hebben waarom zie ik niemand met zo'n packert bell ding rondlopen, zijn die dingen zo slecht?
ze zijn iig goedkoop..

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ik zag er vandaag nog iemand mee lopen, maar vind je het heel ongewoon? Misschien als ik overdrijg heeft 7% van de bevolking een mp3-speler. Daarvan zie je 80% niet (broekzak, tas etc). Daarvan is misschien (ik overdrijf weer) 10% een Packard Bell. Ja wel grote kans dat je er iemand mee ziet lopen 8)7

Even serieus: Ik heb de speler 1 keer gehoord en ik denk dat je hem in dezelfde categorie kan plaatsen als je MSI megastick. Die is echter wel iets goedkoper als ik het goed heb. Maar je doet in ieder geval geen miskoop voor 100 euro.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
M'n broertje heeft inmiddels de Rhomba 256MB en hij bevalt hem goed. Gekocht bij Alternate voor 179 euro (speciaal over laten komen van vestiging Duitsland). Voordeel van Alternate is dat je 2 jaar garantie krijgt, terwijl ik zie dat je bij Salland 1 jaar hebt :?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

KroeT

[...]

hilbren schreef op 22 januari 2004 @ 22:32:
nu we het toch over mp3 spelers hebben waarom zie ik niemand met zo'n packert bell ding rondlopen, zijn die dingen zo slecht?
ze zijn iig goedkoop..
Ik heb nog maar één keer iemand met een iPod zien lopen in de trein. Verder heb ik wel een aantal witte oordopjes gezien, maar bij de PB zie je ook niet aan de oordopjes wat voor apparaat het is, dus dat telt niet als spot :P
En als je weet hoeveel mensen een iPod hebben... te duur om in het zicht te houden denk ik ;)

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Die Rhomba ziet er goed uit.
Mooi display, licht ding, goede vormgeving, goede hoeveelheid geheugen voor je geld.
Nadeel is de ingebouwde accu.
Mijn draagbare apparaten (mp3 speler, camera, scheerapparaat, zaklamp) werken allemaal op AA batterijen. Ik kan dus alles opladen zonder allemaal snoertjes en adapters mee te hoeven nemen: één lader is voldoende voor alles. En: Accu kapot: Dan koop ik voor twee euro een nieuwe.
Ok, genoeg over accu's.

Nog een punt om op te letten is de driver:
Sommige mp3 spelers werken onder XP, en soms onder Windows2000 zonder driver. Dat is verschrikkelijk handig, omdat je mp3 speler dan ook direct een portable drive is: Je kunt ook andere bestanden meenemen, en die op andere computers gebruiken zonder drivers te installeren. Ook kun je bij anderen mp3tjes op je speler zetten en ze er thuis weer afhalen.
Als je een CD met een driver mee moet nemen om die eerst te installeren wordt dit al een stuk lastiger: Niet iedereen wil jouw driver op zijn machine hebben.
Het ergste is het als je met speciale software moet werken, en je mp3 speler dus niet als externe schijf kunt gebruiken. Niet alleen moet je dan weer meer software installeren, maar dit soort software wordt ook gebruikt voor copyright bescherming, waardoor je geen bestanden van je mp3 speler naar je eigen HD kunt schrijven.

Wat mp3 spelers betreft kun je ook nog kijken naar de NEX-II (http://www.mp3spelers.nl). Ook een leuk display, klein en licht, en deze werkt ook als flashkaartlezer (compactflash).
Als je je het hele verhaal van de accu's niet aantrekt kun je ook naar de Diva kijken (ook op mp3spelers.nl of op http://www.daisymm.com ). Leuke dingen, niet duur en werken ook als kaartlezer voor SD/MMC kaartjes.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een iriver ifp 195 met software erbij, deze gebruik ik alleen, omdat het uploaden naar de speler dan 2x zo snel gaat. Dat maakt bij 512 mb nog wel aardig wat verschil in tijd.
verder kan ik hierdoor de radiozenders een naam geven, wat met de ums versie (hiervoor kun je zelf de firmware updaten) volgens mij niet kan.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik ben ook opzoek naar een mp3 speler 128 Mb is genoeg hoe die eruitziet boeit niet het geluid is het belangrijkst welke zouden jullie nemen ( rond de 175 euro )

1337

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
ZandBak schreef op 21 mei 2004 @ 13:55:
Ik ben ook opzoek naar een mp3 speler 128 Mb is genoeg hoe die eruitziet boeit niet het geluid is het belangrijkst welke zouden jullie nemen ( rond de 175 euro )
De Nex IIe (wordt hierboven ook genoemd) is misschien wat voor jou:

http://www.mp3man.nl/product/1786

Inclusief 128MB geheugenkaart 99 euro, dus ruim onder je budget. Voor 16 euro meer heb je er een 256MB geheugenkaart in.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick|IA op 21-05-2004 14:11 ]

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Nick|IA schreef op 21 mei 2004 @ 14:00:
[...]

De Nex IIe (wordt hierboven ook genoemd) is misschien wat voor jou:

http://www.mp3man.nl/product/1786

Inclusief 128MB geheugenkaart 99 euro, dus ruim onder je budget. Voor 16 euro meer heb je er een 256MB geheugenkaart in.
Nou daarvoor zou ik juist NIET gaan, want deze speler is al ongeveer 2 jaar oud. En de ontwikkelingen gaan zo snel dat je met een speler van 2 jaar oud gewoon een slecht ding koopt. Persoonlijk zou ik voor de nieuwe Iriver iFP-780 of 880 gaan. Deze is voor 169 euro te koop en bij mp3spelers.nl krijg je er nog een powerbank bij ook.
Pagina: 1