Demon Internet + Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort Demon internet. Daarbij heb ik ook een router genomen en er op aangesloten zodat drie andere pcs van dat lijntje kunnen genieten.
Maar ik heb 1 probleem, ik heb gelezen in [rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #9[/rml] dat ik DHCP aan moet hebben staan. Nu heb ik het uit staan omdat ik geen dynamisch local ip wil hebben. (anders moet ik telkens de port forwarding veranderen. Is niet veel moeite, maar toch)
Ik heb dus bij iedere computer zelf een local ip adress ingevult met de bijbehorende DNSsen.

Nu komt het, om de zoveel tijd valt mijn internet uit. (staat ook dat dat gebeurt in het topic, zie link). Erg irritant, maar mijn vraag is of iemand weet hoe ik dit oplos terwijl ik mijn statische local ips behoud?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een router hoeft niet per se een dhcp te zijn hoor ;) Ik heb hier Demon met de Zyxel en wat dat betreft geen problemen.

Waar valt de verbinding weg ? Enkel op een pc of op meerdere ? En zijn ze intern nog wel voor elkaar bereikbaar ?

Als je DHCP trouwens aan staat en je hebt clients met een vast ip in de zelfde ip-range (natuurlijk wel buiten de range die de router uitdeelt) kan het ook prima werken.

De meeste routers geven je overigens niet bij ieder reboot een nieuw ip-adres. Dit is gebaseerd op een lease. De geldigheidsduur.

Voor een basic-tutorial over DHCP, lees mutsje's [rml][ 2000]Howto:Setup DHCP Server[/rml].

Gaat wel niet helemaal over jouw dhcp servertje, maar geeft je in ieder geval een goeie eerste indruk van wat dhcp doet/kan doen :)

[ Voor 47% gewijzigd door sanfranjake op 20-01-2004 07:26 . Reden: linkje toegev ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Je kan bij de linksys volgens mij vaste ip adressen aan poorten toewijzen, dan kan je met dhcp inloggen en krijg je altijd hetzelfde adres voor een computer.

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Het internet valt uit, en is dan meteen weer terug. Dus ik kan niet zeggen of de pc's onderling bereikbaar zijn. Wel gebeurt dit op alle pc's.
Het is zo vervelend als ik aan het online gamen ben of iets aan het downloaden. Dan moet ik het weer herstarten.

Kijk zo ziet het eruit in mn router.

Afbeeldingslocatie: http://www.bloodyhound.net/users/ourthoughts/router.JPG

Als ik DHCP aan zet en mijn pc's automatisch een ip laat krijgen dan gebeurt dat in boot volgorde. Dat wil zeggen dat als pc 1 eerst op start krijg ie ip 192.168.1.2
boot pc 2 eerder dan krijg die dat ip.

Dat topic over DHCP zag er nogal ingewikkeld uit, er moet vast wel iets zijn wat ik kan instellen in mijn router voordat ik dat ga proberen :P

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 20:36

BCM

TheGuest schreef op 20 januari 2004 @ 15:11:
Als ik DHCP aan zet en mijn pc's automatisch een ip laat krijgen dan gebeurt dat in boot volgorde. Dat wil zeggen dat als pc 1 eerst op start krijg ie ip 192.168.1.2
boot pc 2 eerder dan krijg die dat ip.
Niet helemaal waar. Meestal worden IP's verdeeld op MAC adres.

O, ja Haal Lan-side DHCP en Wan-side DHCP niet door elkaar heen.

Demon eist nl. Wan-side DHCP. Zodat zij jouw een IP mogen geven. Dit heeft weinig invloed op je lan. Daar mag je het gewoon uitzetten.

Cedo Nulli

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Waar of niet waar, het gebeurt helaas wel.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Nakebod

Nope.

Je kan gewoon DHCP aanzetten op router, en in Windows zelf een vast ip opgeven.
Dit heb ik laatst ook gedaan.

En wat je zegt over ip verkrijgen op bootvolgorde, dat klinkt mij als: router heeft geen stroom gehad.
Dan is de dhcp list leeg, en dan gaat het wel op boot volgorde van pc's.
Normaal gaat het wel op mac.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1