Nature will strike back.....
coax,csma/cd (dus ook utp), werkt altijd als er maar bijv 2 van de 100 pc aanstaan. Als met een token-bus gaat werken, dienen andere pc aan te staan (anders krijg je leuke effecten)
WinRoute Pro (staat ergens op tucows) (oh ja, voor je inet verbinding is het logisch dat dan de 2e pc aanstaat
)
WinRoute Pro (staat ergens op tucows) (oh ja, voor je inet verbinding is het logisch dat dan de 2e pc aanstaat
Als je het spul nieuw gaat kopen zou ik toch gaan voor een UTP oplossing.... Aangezien 100mbit kaartjes tegenwoordig erg goedkoop zijn en een 100mbit hub ook niets meer kost.... Coax heeft namelijk zoal zijn nadelen qua betrouwbaarheid. Als er ergens een breuk in je kabel komt (of los contactje etc) dan heeft het hele net er last van....
Verwijderd
Ja je pc's moeten alle 3 aanstaan.Op maandag 11 december 2000 22:52 schreef coolgoza het volgende:
Ik wil een coaxnetwerk met 3 pc's aanleggen.
Is het dan nodig dat alle pc's tegelijk aanstaan? Of werkt het netwerk ook wanneer er 2 aanstaan.
Wat is daarbij het makkelijkste programma voor internetdelen.
En als proxy server zou ik "Sygate"
gebruiken
ja en zorg er met tp voor dat, als je het langs tl buizen (of andere sterke stoorzenders) legt, je stp (of ftp) gebruikt (shielded). Anders raak je je signaal een beetje kwijt.
Verwijderd
neehoor, je pc's hoeven helemaal niet allemaal aan te staanJa je pc's moeten alle 3 aanstaan.
gebruiken
Daar ben ik het nou helemaal mee eens, en mijn favoriet voor inet sharing is WinRoute 4.1 PROAls je het spul nieuw gaat kopen zou ik toch gaan voor een UTP oplossing.... Aangezien 100mbit kaartjes tegenwoordig erg goedkoop zijn en een 100mbit hub ook niets meer kost.... Coax heeft namelijk zoal zijn nadelen qua betrouwbaarheid. Als er ergens een breuk in je kabel komt (of los contactje etc) dan heeft het hele net er last van....
greetz,
Jasper
Voordeel van COAX is, goedkoop ,storingsongevoelig voor signalen van buitenaf.
Je kan het bij wijze van spreken over de dakgoot leggen naar de buren
.
Deel je meteen de kabelkosten , nog steeds bij wijze van spreken dan he>:)
Max lengte=185 meter
Je kan het bij wijze van spreken over de dakgoot leggen naar de buren
Deel je meteen de kabelkosten , nog steeds bij wijze van spreken dan he>:)
Max lengte=185 meter
Wat ik heb gehoord was de max. lengte 300 meter.
Maar ik zal jouw kabellengte ook zeker in mijn achterhoofd houden.
Voor de rest, bedankt voor de info.
Maar ik zal jouw kabellengte ook zeker in mijn achterhoofd houden.
Voor de rest, bedankt voor de info.
Nature will strike back.....
RG-58 Coax ,Thinnet , 50ohm impedantie, 10 Mhz, max 185 meter, max 30 nodes
RG-8 Coax ,Thicknet, 50ohm impedantie, 10 Mhz, max 500 meter, max 100 nodes
RG-8 Coax ,Thicknet, 50ohm impedantie, 10 Mhz, max 500 meter, max 100 nodes
Persoonlijk zou ik toch echt voor de UTP oplossing kiezen. Ik heb zelf thuis ook een coax netwerk gehad met 3 PC's en inet-deling.. Maar was een stuk trager dan het huidige 10Mbit UTP netwerk.. Veel collisions bij coax!!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Sygate is geen proxy maar een gateway, het is wel een perfect programma om je kabel internet te delen over een netwerk...Op maandag 11 december 2000 23:05 schreef Bastew het volgende:
[..]
gebruiken
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Pagina: 1