Toon posts:

Partition Improperly dismounted

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat op dit forum al meer besproken is, echter heeft geen van alle oplossingen gewerkt!

Ik heb net mijn laptop geformatteerd en windows xp er opnieuw opgezet. Echter na een reboot gaf liep mijn pc elke keer vast als ik de D schijf probeerde te benaderen (is secundaire partitie van de HD, waar al mijn data op staat).

Partition Magic gedraaid, die geeft fout 1516: Partition Improperly Dismounted. Vervolgens op de PQ website gelezen dat CHKDSK D: /F of /R het op moet kunnen lossen, echter loopt de pc dan net zo goed vast als in windows zelf (Heb dit vanuit de recovery console (winxp boot cd) gedaan).

Mijn laptop is een Asus L3800C (p4-m 2Ghz, 512mb ram, 40GB hd), hoe kan ik nu zonder mijn data kwijt te raken die partitie herstellen? Ik heb erover gedacht om een quickformat te doen en dan de partitie verwijderen, en dan datarecovery software gebruiken (GetDataBack for NTFS, runtime.org), maar dat risico vind ik net iets te groot, en ik wil het dus liever eerst anders proberen....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt niet goed, dat van CHKDSK vastloper .. Ik zou eerst beginnen met datarecoverytooltjes. In de FAQ van dit subforum staan onder "Een paar handige freeware tooltjes" ook wat recoverytooltjes. Restoration schijnt goed te zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
heb inmiddels de partitie verwijderd en ben nu met GetDataBack (runtime.org) aan het proberen de data te herstellen, tijdens het scan proces worden er ongeveer 12.000 bestanden gevonden, dus dat klopt wel ongeveer, maar zodra het programma bijna klaar is loopt windows weer vast en krijg ik zo'n 'windows has recovered from a serious error' blabla....

Ben het nu opnieuw aan het proberen nadat ik er weer 1 schijf van gemaakt heb, en de temp dir is dit keer een USB stick, hopen dat dat wat uitmaakt, er staat namelijk dat je nooit de temp dir op de schijf mag zetten die je gaat recoveren, maar er staat niet bij of dat wel een partitie op dezelfde physieke schijf mag zijn, maar dan een andere partitie dan diegene die je wilt hebben....

alle ideeen en suggesties zijn welkom, ik heb ook dat programma 'Restoration' geprobeerd, maar die kan alleen deleted files vinden, en niet mijn bestanden....

Verwijderd

Topicstarter
Goed dan, voor de geinteresseerden, het probleem is inmiddels opgelost, ik heb de partitie verwijderd, vervolgens meerdere malen gepoogd een image te maken van de HD waarbij de pc elke keer opnieuw vastliep in de laatste procentjes waardoor de rest van het image onbruikbaar werd.

Toen even op de runtime.org website gekeken, bleek dat ze ook een netwerk tooltje hadden, dat dus geinstalleerd en vervolgens vanaf mijn gewone pc een image gemaakt (via 100Mbit netwerk toch 2 dagen bezig geweest met 40GB), en vervolgens de image uitgelezen ipv rechtstreeks de HD en nu ben ik een blij man, want ik mijn documenten van de afgelopen 4 jaar weer terug... eerst maar even op CD gefikt! :)

GetDataBack van runtime.org is wat mij betreft dus echt een aanradertje, ik wil geen reclame maken ofzo, maar het vond zelfs nog de allereerste partitie die ik ooit had aangemaakt op die laptop, prima stukje software dus!