[debian] traffic stats per dir

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een goed statistieken programma, voornamelijk voor het aantal dataverkeer.

Ikzelf gebruik nu webalizer, werkt opzich leuk en aardig: Maar.. Ik wil ook graag zien hoeveel een een bepaalde dir gebruikt, bijvoorbeeld /var/www/naam..

Ik heb behalve webalizer te bekijken uiteraard ook gezocht, kwam om een paar scripts uit, zoals MRTG, maar geen van allen doet wat ik wil dat ze doen..

Zoiets als nedstatbasic (of een van die dingen) wil ik ook niet, omdat het gewoon de totale dir mee moet nemen laat maar zeggen.. Het gaat voornamelijk ook nog eens om een dir waarvan de site niet van mij is... Kan ik dus niet zomaar een scripje tussen gaan gooie (beetje lullig :) ).

Als het kan wil ik ook de statistieken zien van mijn counterstrike server (/usr/local/games/hlds_l/ ).. Ik zat zelf te denken, misschien moet dat via apparte accounts en dat ik dan van elke account appart kan bekijken..

Naast het aantal dataverkeer heb ik graag (vooral bij de counterstrike server) ook het aantal verschillende users (ip-adressen)...

Nu vraag ik mij dus af: Wie kan me helpen een goede oplossing te vinden, of weet zelfs een oplossing?

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 13:39

decramy

root@birdie:~#

webalizer kan d8 ik ook per map draaien...
Hoe precies weet k niet...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Webalizer voor dirs (zul je even moeten gaan kijken of het sowieso wel mogelijk is om log files per dir te maken, lijkt mij dat dat wel mogelijk is met Apache). En voor je services (dus bijv CS) de eerste en beste traffic accounting progsel dat je kunt vinden, bijv. sasacct

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Met wat script werk kun je perfect grafiekjes maken aan de hand van bijvoorbeeld
code:
1
/var/log/apache/access.log

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 13:39

decramy

root@birdie:~#

Tomaat schreef op 20 januari 2004 @ 17:51:
Met wat script werk kun je perfect grafiekjes maken aan de hand van bijvoorbeeld
code:
1
/var/log/apache/access.log
idd, gewoon even je eigen deamon draaien die /var/log/apache/acces.log grep`t op domein en in een ander file gooit.
Daarna die files weer laten greppen op dir...

plaats je wel even je resultaat :?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Alvast bedankt voor de tips, ik zal vanavond direct even zoeken naar die extra functies van webalizer (die ik voorheen niet ben tegen gekomen :| ), en zoeken naar sasacct.

Dat eigen script maken zal niet lukken, ben zojuist begonnen aan mijn 1e php boek dus het duurt nog wel een hele poos voor ik dat kan (en voor ik er tijd voor heb ;) ).

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
wdekreij schreef op 20 januari 2004 @ 18:08:
[..]
(en voor ik er tijd voor heb ;) ).
Dat is natuurlijk niet de juiste atitude he ;) :+

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Tomaat schreef op 20 januari 2004 @ 18:10:
[...]

Dat is natuurlijk niet de juiste atitude he ;) :+
Weet ik ook wel.. Maar (even afgezien van alle praktijken die niet achter de pc gebeuren als sport en school ed) ik wil natuurlijk zodra ik een beetje php kan een mooie site gaan maken om een beetje te showen (en beter php te leren :) )

En daarna moet ik voor m'n werk zo af en toe site's maken, wat dan ook weer voor gaat (moet het weekend toch ergens van betalen he ;) )

Maar ik moet nu helaas weer gaan leren (school) :(

[ Voor 5% gewijzigd door wdekreij op 20-01-2004 18:16 ]

Pagina: 1