Ik weet dat overal op deze site al wel oplossingen staan voor problemen met SATA schijfen. Mijn probleem heb ik echter nog niet gevonden.
Ik heb m'n PC los gehad om wat aan m'n koeler te veranderen, daarna boel weer dichtdraaien en pc weer aanzetten.
Plots geeft ie de melding:
Windows kan niet worden gestart bla bla bla
\Windows\system32\config\system
En ik kom dus niet verder dan dit.
Nou jah, dan denk je laten we de winXP cdrom er maar is ingooien en een systeemherstel doen. En wat denk je, herkent de systeemherstel de SATA schijf niet. Ik heb een ABIT KV7 mobo, en heb in de bios SATA wel geenabled. Op het mobo zelf kan ik geen jumpers of dergelijke vestellen hiervoor.
Ook geeft de pc na de memory check de volgende melding:
Primary IDE channel no 80 conductor cable installed.
Zoals al gezegt, ik kan in de andere topics geen antwoord op deze vraag vinden.
Formateren is dus ook geen optie, want ik kan niet eens bij m'n hd's komen. Ik snap er echt helemaal nix van van die SATA schijven, had volgens mij beter bij het oude vertrouwde IDE kunnen blijven.
PS, dit bericht plaats ik via een andere PC
Ik heb m'n PC los gehad om wat aan m'n koeler te veranderen, daarna boel weer dichtdraaien en pc weer aanzetten.
Plots geeft ie de melding:
Windows kan niet worden gestart bla bla bla
\Windows\system32\config\system
En ik kom dus niet verder dan dit.
Nou jah, dan denk je laten we de winXP cdrom er maar is ingooien en een systeemherstel doen. En wat denk je, herkent de systeemherstel de SATA schijf niet. Ik heb een ABIT KV7 mobo, en heb in de bios SATA wel geenabled. Op het mobo zelf kan ik geen jumpers of dergelijke vestellen hiervoor.
Ook geeft de pc na de memory check de volgende melding:
Primary IDE channel no 80 conductor cable installed.
Zoals al gezegt, ik kan in de andere topics geen antwoord op deze vraag vinden.
Formateren is dus ook geen optie, want ik kan niet eens bij m'n hd's komen. Ik snap er echt helemaal nix van van die SATA schijven, had volgens mij beter bij het oude vertrouwde IDE kunnen blijven.
PS, dit bericht plaats ik via een andere PC