Toon posts:

[debian] rescue.bin

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedensavonds allemaal,
ik heb me vanavond weer eens lekker lopen opfokken om waarom die bootdisks nou niet mee willen werken...
de situatie is als volgd:
kheb rescue.bin root.bin driver-1.bin gedownload en uiteraard rawrite, de computer waar die files gedownload zijn is namelijk een win2k machine.
ik dus rawrite starten (die overigens in dezelfde map als al die bootdisks staat) en gewoon volgen wat er gevraagd wordt, dus welk bestand: "rescue.bin" waar naar toe A: . en enter nog een x enter en dat commandprompt vensterjte sluit mooi weer na een halve tel. ik denk dat kan nooit goed zijn. ik controleer in et a:\ en idd er staat niks op. ook op mijn toekomstige debian machientje erin gestopt... reactie: please insert system disk and hit a key.

ik heb even gekeken hoeveel capaciteit een diskette eigenlijk echt heeft en dat bleek 1.38 mb te zijn, dat waren AL mijn diskettes maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt, dat zal wel te maken hebben met dat fat bestandssysteem van windows.

mij vraag is eigenlijk.. heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is? ik tast redelijk in het donker... ook bij de search van deze site ben ik niet veel tegengekomen over dit zelfde probleem, google idem dito.

bij voorbaat dank

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die 1.38MB ligt inderdaad aan de ruimtedie het FAT12 bestandssysteem reserveert.

Probeer eens eerst een commandprompt te starten (met cmd), en start daarna rawrite. Dan verdwijnt je venster namelijk niet opeens. Er komt waarschijnlijk een foutmelding die nu onleesbaar is ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Probeer eens het volledige pad naar rescue.bin, dus bijvoorbeeld c:\rescue.bin. Is je floppy trouwens niet perongeluk schrijfbeveiligd?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is een bekend probleem, de oplossing is rawrite2 gebruiken en het ding te starten uit een commandprompt, kan zijn dat ie de bestanden niet kan vinden omdat ie in een andere dir zoekt dan waaruit jij denkt dat je het programma opstart.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 20 januari 2004 @ 08:02:
Is een bekend probleem, de oplossing is rawrite2 gebruiken en het ding te starten uit een commandprompt, kan zijn dat ie de bestanden niet kan vinden omdat ie in een andere dir zoekt dan waaruit jij denkt dat je het programma opstart.
superdeluxe...
dit is de oplossing... bedankt
:)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Dit heeft dus gewoon te maken met hoe Windows werkt, en was zeer eenvoudig op te lossen door vanuit de console (cmd.exe) te werken: dan had je a. de foutmelding kunnen zien en b. was het probleem in dit geval ook vanzelf opgelost ;)

Dit behoort eigenlijk wel tot de 'standaard' dingen waarvan we verwachten dat mensen het weten (of tenminste zelf op het idee komen dat het handig is om de foutmelding te kunnen lezen als een programma niet naar verwachting werkt).

Daarom doe ik dit topic alsnog dicht.

Een iets duidelijker topictitel zou trouwens ook geen kwaad kunnen de volgende keer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.